Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Futaba, Spektrum eller Hitec sändare?

  1. #1
    teamleaders avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    255
    Blogginlägg
    16
    Jobb
    Arbetslös se presentationsblogg.
    Klubb
    F.n ingen alls men funderar på medlemskap i KMFK eller AKMG.

    Standard Futaba, Spektrum eller Hitec sändare?

    Hej

    Jag har ännu inga planer på att skaffa sändare till min Bumblebee, all annan elektronik ska monteras först och jag har ändå inga pengar till någon sändare just nu, men jag har b la tittat på Futaba T8FG Super och HobbyKing säljer den för 2600 svenska kronor men den är i Mode 1 men jag ska ha Mode 2 och HobbyKing har inte T8:an i Mode 2. RC-hobby sweden säljer en Hitec Optic 6 Sport med mottagare för 1395 kronor,se länk nedan:

    http://www.rchobbysweden.se/ovriga-p...-med-optima-6/.

    Futaba sändarna har jag hört mycket gott om men hur är det med Hitec eller Spektrums nya 6-kanalare, jag vill ju helst investera i en sändare med sådär 7-14 kanaler så att jag kan använda sändaren längre fram i tiden också?
    Mathias, simulatortränad.

  2. #2

    Standard

    Använder spektrum och kommer fortsätta med det. Smidigt med alla små Bnf kärror om man är sugen på sådant och jag gillar deras menyer.. Hitec har jag ingen erfarenhet av på senare år men futaba gör ju riktigt bra sändare de med.. Så skulle nog rekomendera det som flygs med i din klubb och åk iväg och känn lite på olika märken/ menyer och inhandla den du gillar bäst.. Spektrum Dx6 och 7s e bra sändare men väljer du spektrum skulle jag avstå den gamla 7an..

  3. #3

    Standard

    Hej
    Om du vill ha "allt" till ett modest pris, kanske Futaba t10j är ett alternativ!

    Futaba T-FHSS, S-FHSS 2.4GHz • Airplane, heli, glider & multi-rotor software • 30-model memory • S.Bus capable R3008SB T-FHSS receiver • Telemetry • Synthesized voice for telemetry data • Vibration alerts for alarm conditions and low battery • User-updatable software (requires optional CIU-2)
    S.Bus programming • 10 channels • Built-in diversity antenna • Sub-trim and fail-safe (all channels) • Servo reversing, endpoint adjustment, digital trims, dual rates/exponential* & ATL • Trim step adjustability • Trainer system • Throttle cut • Assignable switch/lever/functions (Ch. 5-10) & more...

    http://www.hobbybutiken.nu/radiostyr...r3008sb-t-fhss

    /Fredrik

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Allt och allt.... Futaba T10J är ju inte Fasst-kompatibel men är detta OK är det säkert en bra sändare för pengen.
    Men därmed finns väl knappast några "mottagarkloner" om man vill ha tag i billiga mottagare till småmodeller.
    Sen kan man ju också nämna FrSky Taranis om man vill ha en sändare med många kanaler och mer eller mindre alla funktioner som finns... Vill man handla i Sverige så finns den till och från här - http://airmedia.se/index.php/frsky-t...telemetri.html
    Roger

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Men därmed finns väl knappast några "mottagarkloner" om man vill ha tag i billiga mottagare till småmodeller.
    Vem behöver kloner när man kan få orginalet? ;-) Köpte 2st R2006GS (s-FHSS) för $40 inkl frakt på ebay! Hemma i brevlådan efter 2 dagar.
    Men håller med dig, taranis verkar grym. Tom speciell firmware för TBS Discovery från Tranny.
    Men tröttnade på att vänta på Taranis som var slut överallt, orkade inte stå på nån väntelista och bestämde mig för att gå på ett känt märke, Futaba. Så det blev en T8J, kom hem samma dag som T10J annonserades...

    /Fredrik

  6. #6


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    OK - kan man köpa olika storlekar av mottagare för ca: 20 $/st så är det ju OK. Finns det även små 4-kanalare som väger typ 2-3 g för samma pris?
    Roger

  7. #7

    Standard

    Håller med McRregor, Taranisen är klart en intressant kandidat
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  8. #8
    teamleaders avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    255
    Blogginlägg
    16
    Jobb
    Arbetslös se presentationsblogg.
    Klubb
    F.n ingen alls men funderar på medlemskap i KMFK eller AKMG.

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlägg
    Håller med McRregor, Taranisen är klart en intressant kandidat
    Är Taranisen ett märke på en kommande sändare?
    Mathias, simulatortränad.

  9. #9
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  10. #10

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    232
    Jobb
    Friherre
    Klubb
    Västerås Modellflygklubb

    Standard

    Har haft en Taranis ett tag och är helt såld på den!
    Jag har även Futaba och Spektrum men Taranisen är överlägsen vad gäller bra funktioner. Jag flyger den med 12-kanaler varav 8 per s-bus till min multikopter med en 16-kanalers rx. Det går att sätta ihop program som klarar allt man kan tänka sig inom radiostyrning och lite till. Allt till otroligt lågt pris. Jag säger bara köp Taranis!
    Göran
    En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!

  11. #11

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    OK - kan man köpa olika storlekar av mottagare för ca: 20 $/st så är det ju OK. Finns det även små 4-kanalare som väger typ 2-3 g för samma pris?
    Roger
    Futaba R2106GF 6-Channel 2.4GHz S-FHSS Micro Receiver väger 4g

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •