Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 49 av 49

Ämne: Durafly EFX Racer

  1. #41

    Standard

    Stabilisering på efx racern är näst intill meningslöst. Enda tillfället då den gjör skillnad är när man lyfter.

    Man märker inte ens vinden. Eller ja bortsätt från att den flyger snabbare i ena riktningen.


    Bara en massa onödigt jobb att installera ett gyro i den. Fast heading hold bli nog användbart om jag sätter på fpv utrustnin.
    Så slipper man ta på sig brillorna så extremt snabbt.


    Trist med vädret, ingen möjlighet att mäta ungefär hur snabb den är.

  2. #42

    Standard

    Såja, nu är kroppen klar. Multiplex multiprimer och deras fluorescerande "röda" (betydligt mer orange än röd) färg.
    Funderar fortfarande hur jag skall gör med vingarna och fenorna.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20141020_141208[1].jpg 
Visningar:	126 
Storlek:	54,3 KB 
Id:	48299

  3. #43

    Standard

    Måla så dom ser ut att va gjorda av kolfiber? Lösningen på det mesta är kolfiber och glasfibertejp.

  4. #44

    Standard

    Det får nog bli kit #2 isåfall.
    Har aldrig jobbat med sprejfärg innan så detta är första försöket.

    Edit: då är det bara vingen kvar.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20141020_222708[1].jpg 
Visningar:	100 
Storlek:	49,1 KB 
Id:	48307
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20141020_222824[1].jpg 
Visningar:	105 
Storlek:	44,2 KB 
Id:	48308
    Senast redigerat av Xermalk den 2014-10-20 klockan 21:37.

  5. #45

    Standard

    Har ni använt er av extravikter för att få till rätt TP? Jag har testat med både 3S2200 samt 4S2200 och med bägge ligger TP 10-15mm bakom rekommenderad position.

    Ett alternativ är ju att byta motorn till en tyngre och kraftigare men nu när jag har köpt den PNF vill jag gärna åtminstone testa den först.

  6. #46

    Standard

    Många har tyvärr tvingats använda vikter i nosen, för att få cg rätt på PnP versionen.
    Hk skulle satt i en lite större motor från början, men som vanligt brukar de spara in.

    Själv måste jag fixa en ny "batterilucka" till min. Håller på att förbereda den för lite fpv utrustning, men jag får inte plats med XT60 kontakten till mitt 4s2700mah batteri. Så lika bra att drita/3dprinta en ny lucka, med fäste för fpv kameran & videosändaren.
    Har redan monterat en openlrsng rx samt turnstile antenn på den.

  7. #47

    Flahultarns avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    489
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Vore spännande att se hur du löser FPVriggen med integrerad lucka. Grabben kommer hem med sin EFX över påsk och planen hans är att också rigga den för fpv.

  8. #48

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Många har tyvärr tvingats använda vikter i nosen, för att få cg rätt på PnP versionen.
    Hk skulle satt i en lite större motor från början, men som vanligt brukar de spara in.
    Ok, var som jag trodde då, antar att 50-55mm från LE är korrekt (dvs det som de anger i manualen)? Jag fattar inte att de reviews jag sett har lyckats få rätt CG på en gång. Lade på 70g extra i nosen och fortfarande nostung med ett 3S2200 precis bakom motorn. Men de kanske hade någon annan motor på de kärrorna.

    Några tips på en lämplig motor (med rätt vikt) för 4S1800 / 3S2200?

  9. #49

    Standard

    Många kör 4s2200 eller större i planet, 50-55mm är korrekt på tyngdpunkten.

    När det gäller alternativa motorer så gör en sökning i denna tråden. http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2255899. Notera bara att du sannolikt behöver byta både fartreglage och motor om du går den vägen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •