Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Har köpt mitt första plan :).

  1. #21

    Standard

    Jag tror att han menade att köra servon så långt att det tar stop på grund av att roderytan inte går längre.

  2. #22

    Standard

    Jaha så servot får slita i rodret snarare än bara vicka det.

  3. #23

    Standard

    Äntligen har jag fått flyga med min Sky Scout det gick bra. Min absolut första flygning med flygplan. Starten var den som tog ett par försök för att få till. Den var även baktung i början vilket var lite läskigt men även det fick jag till sen. Landningen gick bra varje gång men den första landningen blev en lååång glidsträcka på skaren som blev stoppad av en snövall. Men sen gjorde jag mycket långsammare landningar som blev perfekta i mina nybörjar-ögon. fick den till och med framför fötterna någon gång. Den gled fint och ofta hade jag ingen motor på alls riktigt kul. Landningarna var även dom i glidar-anda utan motor. Testade några loopar och en roll med lyckat resultat. Jag är såååå nöjd kommer leva länge på det här.

    Senast redigerat av administrator den 2015-02-15 klockan 09:07.

  4. #24


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Grattis till en lyckad premiär. Som du redan upptäckt så är snö och då kanske helst lite skare idealiskt när man skall lära sig och landa - speciellt om man har stora ytor att röra sig på. Då behöver man ju inte forcera ner kärran heller vid landningen.
    Roger

  5. #25

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Grattis till en lyckad premiär. Som du redan upptäckt så är snö och då kanske helst lite skare idealiskt när man skall lära sig och landa - speciellt om man har stora ytor att röra sig på. Då behöver man ju inte forcera ner kärran heller vid landningen.
    Roger
    Tack, ja skönt att lära sig planet under fina förhållanden.

  6. #26

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    221
    Klubb
    Electric Angels RC

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Redrobjem Visa inlägg
    Kul att få se en video också!

    Men du kan ju berätta för din kompis som kallar dig sopa på slutet att första regeln för att filma med mobilen är att ALDRIG filma på högkant/porträttläge. Aldrig.
    Senast redigerat av administrator den 2015-02-15 klockan 09:08.

  7. #27

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av High Five Visa inlägg
    Kul att få se en video också!

    Men du kan ju berätta för din kompis som kallar dig sopa på slutet att första regeln för att filma med mobilen är att ALDRIG filma på högkant/porträttläge. Aldrig.
    Haha eller hur det är ett jäkla påhitt.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •