Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Bixler krash

  1. #1

    Standard Bixler krash

    Då har man dragit ner med bixler i asfalten , fpv kameran hittades aldrig då den antagligen flög i väg ner i en åker med långt gräs.

    Förutom kamera förlusten så krossades nosen, batteriet blev till tryckt och ena vingen sprack.

    Nu till det som är lite pinsamt, jag kastade iväg flygplanet. Skulle ta på mig fatsharken bilden flimrade till och sen var hela paketet i marken. Det svåraste med fpv är att ta på sig glasögonen enligt mig. Det blåste iofs en del men alla andra gångerna har gått bra förutom nu när jag inte starta med glasögon på.

    Hur gör ni andra som inte kan ha någon som slänger i väg planet åt er?

    Den största smällen fick självförtroendet som ligger långt ner just nu... Men det är lätt att vara efterklok.

    mvh Defuncta

  2. #2
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Jag tyckte också att det var lite läskigt att kaststarta kärran med brillorna på, så jag gjorde en liten skåra undertill, i skåran spänner jag fast ett kolfiberrör med gummiband, i kolfiberröret har jag en pianotråd som hjulaxel och på den ett par stora Slow Stick hjul.
    Hur lugnt som helst att markstarta med brillerna på och händerna på radion...
    /\/\vh // /\/\r J.

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mr J Visa inlägg
    Jag tyckte också att det var lite läskigt att kaststarta kärran med brillorna på, så jag gjorde en liten skåra undertill, i skåran spänner jag fast ett kolfiberrör med gummiband, i kolfiberröret har jag en pianotråd som hjulaxel och på den ett par stora Slow Stick hjul.
    Hur lugnt som helst att markstarta med brillerna på och händerna på radion...
    Låter som en smart sak

  4. #4

    Standard

    Brukar kaststarta den på högt varvtal och sen flyga upp den en bit, få upp hastigheten etc innan jag tar på mig glasögonen. Att kasta med glasögonen på har jag kört på en del tidigare säsonger men efter en landning direkt vid start utan bild så brukar jag köra enligt ovanstående metod (glappkontakt pga startkastet, så stressad situation att jag inte hann ta av mig glasögonen och fick landa i blindo.

    Sent from my GT-P3113 using Tapatalk 2

  5. #5

    Standard

    Bästa är att starta utan brillorna så du verkligen har kontroll över modellen samt kan se den visuellt ifall något skulle hända. Jag brukar kasta min och flyga den visuellt till lite höjd och sen tar jag på mig dem.

  6. #6

    Standard

    Jag kastar alltid ivägkärran med goggles på - men jag har den stora fördelen att de inte täcker halva nyllet som Feta hajar gör...

    Jag kan se över glasen och då se planet visuellt. skillnaden mellan FPV och LOS är då bara ett par graders vinkling med ögonen.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  7. #7

    Standard

    Kör Fy-DOS, sparat mig många crasher o problem, men lyfter oftast ifrån marken kasta gillar ja inte alls.
    Fatshark brillor, och easystar o twinstar fpw kärror.
    Dock det som stör mig mest är sladden ifrån Fat till mottagern, och nu även när ja köpt headtracker så ännu en sladdjävel o hålla reda på.

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av hammarslag Visa inlägg
    Dock det som stör mig mest är sladden ifrån Fat till mottagern, och nu även när ja köpt headtracker så ännu en sladdjävel o hålla reda på.
    Ja de kan ja tänka mig, jag använder mottagare i fatsharken och ett batteri så man är helt trådlös

  9. #9

    Standard

    Vad sägs om den lösningen ?

    Kanske ändå ingen lösning men något jag funderade på under förra säsongen ....

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dproduct=34590

Liknande ämnen

  1. Total KRASH av multikopter! F*N
    Av Defuncta i forum Elektronik
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2013-05-05, 17:04
  2. touch and krash
    Av Snickarjävel´n i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-04-24, 12:59
  3. Tiger moth krash.
    Av Robin i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-18, 21:17
  4. Krash bom bang
    Av Kenna i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-11-21, 00:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •