Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 22

Ämne: Rc-flygare Pajala/Tornedalen!!?

  1. #1

    Standard Rc-flygare Pajala/Tornedalen!!?

    Efter att tillbringat sommaren på sydliga breddgrader är det dags att packa och dra norrut.
    Södra Sverige har många fördelar, men det finns ju ingen riktig vinter där!

    Eftersom mitt rc-intresse uppkommit under sommaren har jag ingen aning om det finns någon annan som flyger hemma i Pajala!?

    Jag blir jätteglad om du/ni pm:ar mig eller gör ett inlägg här!

    /Markus
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  2. #2
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Medeashusse Visa inlägg
    Södra Sverige har många fördelar, men det finns ju ingen riktig vinter där!
    Det är en av fördelarna...
    /\/\vh // /\/\r J.

  3. #3

    Standard

    Ha, ha!
    Nja, jag måste medge att kan vara lite bistert för en inflyttad sörlänning som jag, vissa dagar.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  4. #4

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Medeashusse Visa inlägg
    Södra Sverige har många fördelar, men det finns ju ingen riktig vinter där!


    /Markus
    Du är välkommen ner i februari och flyga hang på Hammars Backar när SydVästan ligger på med 25 sekundmeter och det är 103 procents luftfuktighet... Finns inget renskinn i världen som stoppar då!
    (om vi kommer fram bland dom uppblåsta snövallarna!)

    Norrländsk vinter är för veklingar! (och renar...)
    Retroholic!

  5. #5

    Standard

    Nu är det inte en tävling om var det är kallast och även om du slänger dig utför hanget för att öka vindavkylningseffekten så är det kallast i norr.
    Däremot slog du huvudet på spiken när du skrev 103 procents luftfuktighet, då är det inte någon RIKTIG VINTER med Norrbottensmått. Möjligtvis dj##ligt kallt..
    Det finns nog ingen Norrbottning som skulle vilja byta sin vinter mot regn, rusk och snöglopp!


    Så var är ni Tornedalningar, jag behöver lite hjälp här!
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  6. #6

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Nä Markus, vi ska inte alls starta nåt munhugg, kunde bara inte låta bli...
    Hoppas du hittar nå'ra likasinnade där uppe.

    Snö har i alla fall EN fördel:
    Det är jäkligt mjukt att (krasch-)landa i !!
    *hmpf!*
    Retroholic!

  7. #7
    338federals avatar
    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    127
    Jobb
    Affärsbiträde samt OV i Sverige och Finland
    Klubb
    kanske egen i byn snart

    Standard

    Tjena! Nå jo. Detta är en till Markus. Flyger inte rcplan bara rcheli. Från mcpxBL till align 600E pro. En liten, mellan och lite större. Brukar flyga i autio. En äldre man här i lill byn Pajala flyger rcheli + rcplan. Vi finns men inte många. Flyger nästan varje dag med mina helisar.
    Senast redigerat av 338federal den 2013-08-11 klockan 23:05.

  8. #8

    Standard

    Ahhhha! Vad kul!!!
    Nu minns jag!
    Frugan mumlade något om helisar för en månad sedan eller mer!
    Vi känner ju till varandra, du träffar ju frugan nästan dagligen..

    Autio, vad lustigt. Precis vad jag har funderat på när jag spekulerat om var man kan flyga i Pajala. Är du på ängarna där?
    Finns det något ställe där man kan landa ett plan? Iofs. så verkar det inte som jag behöver en landningsbana om jag kollar statistiken utan det brukar lösa sig på andra sätt.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  9. #9

    Standard

    Ha, ha! Thomas du fick det flera gånger editerade och någorlunda politiskt korrekta svaret!

    Allvarligt, så har jag börjat kolla på vinterutrustning och även ett snökapabelt plan. Iofs. så kommer ju Easy Star funka fint också och de andra kanske går att mecka på skidor på?
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  10. #10
    338federals avatar
    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    127
    Jobb
    Affärsbiträde samt OV i Sverige och Finland
    Klubb
    kanske egen i byn snart

    Standard

    Tyvärr är det dåligt med landningsbana. Flyger rcheli så jag har en start platta. Kenneth har flygit rcplan där och buklandat. Enda krukset är med proppen. Propellern går av för honom om man inte får motorn att stanna i rätt läge. Han har fixat det alltid nästan. Svänger in i skogen sista kurvan före autio. Inga kablar i närheten bara gräs. Kanske några träd vid sidan om. De stoppar bra om man råkar spaka lite galet. Smack klonk puff satanaperkele hörs det då.

  11. #11

    Standard

    Det här låter ju lovande, jag köper med några extra flaskor med lim!
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  12. #12

    Standard

    Ja, är det någon mer i Tornedalsområdet som pysslar på i liten eller stor skala hör av er!
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  13. #13
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Medeashusse Visa inlägg
    Allvarligt, så har jag börjat kolla på vinterutrustning och även ett snökapabelt plan.
    Bygga en Polaris, månne ?
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=922465

    http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...hlight=polaris
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  14. #14

    Standard

    Ja just det!
    Har läst tråden här i forumet. Den skulle nog funka bra, får se när knep o pyssel avdelningen öppnar. Det kommer några mörka månader lite längre fram, så då skulle det passa bra att bygga en sån!

    Har kollat lite på den här och kommit fram till att den inte verkar så dum och vad jag förstår så har den goda omdömen?

    https://www.youtube.com/watch?v=rLND...e_gdata_player
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  15. #15

    Standard

    Naturligtvis så har jag också spanat in en del nödvändiga prylar från HK som jag fick tips om "för länge sedan"!

    http://hobbyking.com/hobbyking/store...ap_Ready_.html

    http://hobbyking.com/hobbyking/store...er_System.html


    Men, men... Jag har mer än fullt upp ändå!
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  16. #16
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Medeashusse Visa inlägg
    Naturligtvis så har jag också spanat in en del nödvändiga prylar från HK som jag fick tips om "för länge sedan"!
    http://hobbyking.com/hobbyking/store...ap_Ready_.html
    http://hobbyking.com/hobbyking/store...er_System.html
    Bra skit!
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  17. #17

    Standard

    Hoppas det, kan ju mata på med mer finesser framöver, efterhand som jag får tips eller kommer på dem själv.


    338federal finns det inga kalhyggen utan fröträd i närområdet? Seda har vi ju inomhus flyget i vinter, boka lokal kanske innan det blir minus 30-40 grader?
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  18. #18

    Standard

    Hoppas det, kan ju mata på med mer finesser och tips framöver,

    338federal finns det inga kalhyggen utan fröträd i närområdet? Sedan har vi ju inomhus flyget i vinter, boka lokal kanske innan det blir minus 30-40 grader?

    Finns det inte det.får jag väl testa pylon racing...
    Senast redigerat av Medeashusse den 2013-08-12 klockan 10:31.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  19. #19
    338federals avatar
    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    127
    Jobb
    Affärsbiträde samt OV i Sverige och Finland
    Klubb
    kanske egen i byn snart

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Medeashusse Visa inlägg
    Hoppas det, kan ju mata på med mer finesser och tips framöver,

    338federal finns det inga kalhyggen utan fröträd i närområdet? Seda har vi ju inomhus flyget i vinter, boka lokal kanske innan det blir minus 30-40 grader?

    Finns det inte det.får jag väl testa pylon racing...
    Vi har redan tid i rian. Varje lördag 18-20. Själv har jag flygit med mcpx och 480 sport heli. 600 har jag bara hovrat. Kenneth har en sådan liten rcplan och flög hej vilt inne i sporthallen. Flyger ute på älven när isen kommer. Nära oss kommer man ner kortaste väg. Där skulle man kanske slunga en landnings bana för rcplan och start platta för helisar. Nu verkar det bli en rolig vinter. Låt snön komma kung bore.
    Senast redigerat av 338federal den 2013-08-12 klockan 10:10.

  20. #20

    Standard

    Jamen se på fan! Sporthallen redan bokad och isen på väg, vad mer kan jag begära?
    Fortsätter jag bara att hålla mig kompis med svärfar så har vi kanske tillgång till hjullastare och då kan vi ploga upp en exakt hur stor landningsbana som helst, typ för 1:1 plan och en heliplatta på 100X100m!
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

Liknande ämnen

  1. Pajala rc killar och gubbar
    Av 338federal i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 257
    Senaste inlägg: 2017-02-11, 11:46
  2. FPV-Flygare i Göteborg?
    Av Timtimtim i forum FPV Allmänt
    Svar: 101
    Senaste inlägg: 2014-11-12, 10:06
  3. Västerås FPV flygare.
    Av serasia i forum FPV Allmänt
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2013-08-21, 19:40
  4. Ny flygare
    Av DavidFlygare i forum Allmänt och Tips
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-20, 22:01
  5. FPV Flygare
    Av luggen i forum FPV Allmänt
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2008-12-22, 19:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •