Reklam

 
Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: tröttsamt

  1. #1

    Standard tröttsamt

    började inte för så länge sedan att flyga, planet är inte längre lika fint som det en gång var (för inte så länge sedan)

    har bla flyttat landningstället då noshjulet lossnade till slut. kapat och mixtrat för att montera kamera för flygfoton, nu är planet inte sig självt längre, svårt att manövrera , baktunkt som rackarn och flyger riktikt illa.

    igår skulle jag ta mig ännu en foto tur, den blåste lite (för mycket antagligen) och planet var extremt svårt manövrerat, det ville inte alls lyda....med resultatet att det parkerade i en gran, 10-15 meter upp, med ån precis under...(så nära under en å kan komma)

    fbskt..... går och väntar på att planet ska blåsa ner , men trots att det blåst bra idag ca 5 m/s. planet vill inte komma ner fast det inte väger mer än 900 och ser ut att sitta ganska löst.

    sikken sketen dag! man kan inte annat än att försöka att skratta bort eländet...

    ska försöka se om jag kan hitta på ngt, något förslag någon? trädet står i skogen (där de hör hemma) inte långt från fotbollsplanen

  2. #2
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av fattaren Visa inlägg
    började inte för så länge sedan att flyga, planet är inte längre lika fint som det en gång var (för inte så länge sedan)

    har bla flyttat landningstället då noshjulet lossnade till slut. kapat och mixtrat för att montera kamera för flygfoton, nu är planet inte sig självt längre, svårt att manövrera , baktunkt som rackarn och flyger riktikt illa.

    igår skulle jag ta mig ännu en foto tur, den blåste lite (för mycket antagligen) och planet var extremt svårt manövrerat, det ville inte alls lyda....med resultatet att det parkerade i en gran, 10-15 meter upp, med ån precis under...(så nära under en å kan komma)

    fbskt..... går och väntar på att planet ska blåsa ner , men trots att det blåst bra idag ca 5 m/s. planet vill inte komma ner fast det inte väger mer än 900 och ser ut att sitta ganska löst.

    sikken sketen dag! man kan inte annat än att försöka att skratta bort eländet...

    ska försöka se om jag kan hitta på ngt, något förslag någon? trädet står i skogen (där de hör hemma) inte långt från fotbollsplanen

    nu ska man kanske inte skratta åt andras elände men tar du ett kort på eländet så förlänger du säkert mitt och många andras liv med ett gott skratt...

    fiskelina o en tyngd samt en båt i ån så det landar torrt

    Get high with hovering
    not drugs

  3. #3
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    När jag en gång fastnade i en ek på samma höjd som du så kom det ett par jägare som övade prickskytte på grenen som planet låg på. Detta kanske inte är det bästa sättet men roligt var det till slut lyckade de skjuta av grenen och planet seglade ner så fint

    /Martin

  4. #4
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Ett långt metspö. Om det är en lipo-ack i bör du få ner kärran snarast, den tål inte att ligga ikopplad hur länge som helst..
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  5. #5

    Standard

    Jag håller på Siguns tidigare erfarenheter! Var bor du? jag kommer direkt me studsaren...

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mikson Visa inlägg
    Jag håller på Siguns tidigare erfarenheter! Var bor du? jag kommer direkt me studsaren...
    bara ta med dig bössa och kom till hörnefors. sätter på kaffet och plockar fram termosen.

    tog några bilder till er att njuta av.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	hitta planet1.jpg 
Visningar:	395 
Storlek:	44,1 KB 
Id:	7963   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	närbild på blanet i trädet1.jpg 
Visningar:	392 
Storlek:	82,6 KB 
Id:	7964  

  7. #7
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av fattaren Visa inlägg
    bara ta med dig bössa och kom till hörnefors. sätter på kaffet och plockar fram termosen.

    tog några bilder till er att njuta av.
    nu lever jag några timmar till....

    hoppas det löser sig för dig och nu blåser det som rackarn här...

    Get high with hovering
    not drugs

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    1 425
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    Ser inte så högt ut! Bara att klättra!!

  9. #9
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard

    LiPo-acken är nog förstörd vid det här laget (om mottagaren har varit igång över ett dygn). Vet inte hur stor brandfaran är om ett LiPo-batteri laddas ur långsamt, men det kan nog vara bäst att försöka få ner planet så fort som möjligt och oskadliggöra batteriet. Se inlägg 4 i denna tråd: http://www.svensktmodellflyg.se/foru...entMainTopic=2

  10. #10

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av fattaren Visa inlägg
    bara ta med dig bössa och kom till hörnefors. sätter på kaffet och plockar fram termosen.
    Jag bor i strömbäck, så det var ju inte långt till dig, känner mig grymt sugen att testa, men tyvärr så är min .222:a ingen bra buskröjare...sen så vet jag inte vad dina grannar säger om vi börjar skjuta hejvilt!

  11. #11

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sundqvistjohan Visa inlägg
    LiPo-acken är nog förstörd vid det här laget (om mottagaren har varit igång över ett dygn). Vet inte hur stor brandfaran är om ett LiPo-batteri laddas ur långsamt, men det kan nog vara bäst att försöka få ner planet så fort som möjligt och oskadliggöra batteriet. Se inlägg 4 i denna tråd: http://www.svensktmodellflyg.se/foru...entMainTopic=2
    ja jag har slagits av tanken att det kanske skulle ta eld om jag inte får ner det ganska snart, försökt att både kasta sten (har en extremt usel kastarm dock.) och andvände ett spö med tyngd på de var ju tur att man inte blev sedd , och blev man det blir nog snart byns fåne.

    ska ta mig en vända bort till brottsplatsen lite senare och se om vinden har velat samarbeta med mig.

  12. #12

    Standard

    Ja då blåste planet ner tillslut och låg idag mestadels under vattenytan. undrar om det kan vara ngt som är helt på planet???

    kasserade batteriet, knappast ens lönt att ens prova ladda det. först total tömt och sedan (antagligen ) ett par timmar under vattnet. fast det såg inte så uppsvällt ut.

    Har en motor med reglage liggandes, ngn som har tips på vad man ska montera de i för plan?
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	det skyldiga trädet.jpg 
Visningar:	267 
Storlek:	42,7 KB 
Id:	7990   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	i vattnet 1.jpg 
Visningar:	277 
Storlek:	83,7 KB 
Id:	7991   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	närbild i vattnet 1.jpg 
Visningar:	264 
Storlek:	58,3 KB 
Id:	7992   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	sjögräsligt plan.jpg 
Visningar:	169 
Storlek:	93,0 KB 
Id:	7993   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	batteriet.jpg 
Visningar:	163 
Storlek:	52,1 KB 
Id:	7994  

    Senast redigerat av fattaren den 2009-09-23 klockan 18:12.

  13. #13
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Det ser ju fullt reparabelt ut, bara köpa PU-lim o några kolfiberpinnar så blir det som nytt !
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  14. #14

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jocke1963 Visa inlägg
    Det ser ju fullt reparabelt ut, bara köpa PU-lim o några kolfiberpinnar så blir det som nytt !
    vad ska man med kolfiberpinnarna till?

  15. #15
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av fattaren Visa inlägg
    vad ska man med kolfiberpinnarna till?
    Vingen ser ju ut att ha vikt sig....?
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  16. #16
    roggie_49s avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    220
    Jobb
    Propellerkrökare
    Klubb
    Mawashigeri

    Standard

    Nästa gång du flyger på det området, beväpna dig med en batteridriven elsåg, tålamod och en god whisky..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •