Reklam

 
Sidan 106 av 132 FörstaFörsta ... 65696101102103104105106107108109110111116 ... SistaSista
Resultat 2 101 till 2 120 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #2101

    Standard

    Blev sugen på att börja flyga lite mer närgånget (igen) efter att ha kikat på bl.a kajakmannes coola videos så byggde om
    min RD230 för 4:de gången typ.
    Nu sitter det Blackout 1806 2300Kv, 20A SimonK och Nanotech 1300mah 4S 35-70C på istället. Stora reglage men tog delar jag hade hemma. Bra att ha stora om man vill byta till större motorer sen iof.

    Hann med en snabb testflygning innan mörkret och allt lirar iaf, hyffsat med kraft på Gemfan 5030. Vet inte om motorerna pallar större proppar på 4S. Kanske byter till gopron dock för lite roligare bild.
    Blir väl video imorn om vädret är ok. Flygtid när man gasar på endel runt 5min då är det 3.4v kvar i load med Frsky telemtrin.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_7732.jpg 
Visningar:	120 
Storlek:	98,5 KB 
Id:	49140

    Gopro med Layerlens

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_7733.jpg 
Visningar:	110 
Storlek:	91,9 KB 
Id:	49142
    Senast redigerat av Copterdude den 2014-11-29 klockan 17:08.

  2. #2102

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Nice. Kul att jag inspirerar dig till att köra lågt och fort Här får du lite inspiration
    MVH / Kajaken
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  3. #2103

    Standard

    Trevligt med en BO330, grym flygning också

  4. #2104

    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    69
    Jobb
    Design engineer - Saab AB
    Klubb
    Norrköpings Radioflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av cade.se Visa inlägg
    Overcrafts 3:e batch med PDB till ZMR250
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2293247
    Fan också, det blev visst en till julklapp till mig själv bara för det, 2 st PDBs beställda

  5. #2105

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Tack Copterdude
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  6. #2106

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Tack Copterdude
    Vill försöka bli bättre på buskflygning som i dina videos men det var inte så lätt detta

    Tycker mina inställningar känns för grova även med expo.
    Kör du expo både på Nazen och sändaren och hur mycket ?

    Försökte köra lite busk med RD230 (som är 260 med längre armarna) men svårtt. Känns som det kommer behövas endel träning !
    Sjukt svårt att se alla små grenar och råka slå i ett trädskott i slutet som stack upp en halv decimeter från trädet annars ksulle det gått.. och så landa såklart motorn rakt på ett ruttet mjukt äpple som fyllde motorn med gegg. Bara gå hem :P

    Tycker det kändes betydligt lättstyrdare i somras men vet inte riktigt varför. Får klura lite på detta.
    Förresten i denna video kör jag looptime = 2000 och motor pwm = 470 på SimonK reglage då jag läste vissa kände att det gav rappare motor svar. Om det blev det är svårt att säga men får vara så tillsvidare.


  7. #2107

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Såg ju bra ut. lågt så att det räckte iallafall
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  8. #2108

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Såg ju bra ut. lågt så att det räckte iallafall
    Får nog hålla med där. Kör man i något, så är det lågt så det räcker. Snyggt och modigt flyget. Det måste väl se vansinnigt smalt ut i glasögonen. Tycker själv ibland när man flyger att det knappt finns plats men sen när man ser det i verkligheten så ser man att det är mycket bredare än vad glasögonen visar.

  9. #2109

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Det är därför som det är bra att köra med 2.1 mm lins på fpv kameran. Då öppnar det upp sig fint när man närmar sig.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  10. #2110

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Såg ju bra ut. lågt så att det räckte iallafall
    Tack, klart roligare att flyga lågt än högt som jag brukar

    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    Får nog hålla med där. Kör man i något, så är det lågt så det räcker. Snyggt och modigt flyget. Det måste väl se vansinnigt smalt ut i glasögonen. Tycker själv ibland när man flyger att det knappt finns plats men sen när man ser det i verkligheten så ser man att det är mycket bredare än vad glasögonen visar.
    Tackar, jo kör 2.8mm lins så ser oftast smalare ut än vad det är när man kollar på riktigt sen hehe.

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Det är därför som det är bra att köra med 2.1 mm lins på fpv kameran. Då öppnar det upp sig fint när man närmar sig.
    Mm, får prova det sen. Kanske man hinner se dom där smala grenarna i tid också.

  11. #2111

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Mm, får prova det sen. Kanske man hinner se dom där smala grenarna i tid också.
    Njae, det blir svårare att se smågrenar med en 2.1 lins, iom att mer skall visas på samma upplösning.

  12. #2112

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Njae, det blir svårare att se smågrenar med en 2.1 lins, iom att mer skall visas på samma upplösning.
    Tänkte åt fel håll mena 3.6 då visst

    Förresten nån som provat nya Openpilot 14.10 ?
    http://www.openpilot.org/new-release-14-10-mini/

    Är så van vid hur man confar naze nu så vet inte ifall jag pallar flytta tillbaks nu hehe.

  13. #2113

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Jag kör nya FW 14.10 på min Blackout 330 och det funkar kanon. inställningsmöjligheterna är bättre i Open Pilot CC3D och Revo samt den tar S.bus samt är helt klart i nivå med Naze32 nu då den nya firmwaren kom. Klart värt att testa tycker jag.

    Min senaste Blackout 330 film är alltså med nya FW 14.10 om du vill se hur den presterar.

    Angående linserna så kan jag ju inte påstå att man ser grenar bättre. Jag brukar reka flygstället innan istället genom en lugn flygrunda först för att se vart eventuella fångstarmar finns.

    MVH / Kajaken
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  14. #2114
    Blomsters avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    217
    Jobb
    IT
    Klubb
    Tranås MFK

    Standard

    Kan nog bli en bra plats för lite 250-race framöver !! Lite avsides och lagom med buskar,träd och stenblock.

  15. #2115

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    ser lovande ut blomster. Får väl försöka få till nått race nästa helg. måste laga min lktr lite innan helgen
    fick hem realflight 7.5 igår , hoppas man kan få till en maskin där som är hyffsat lik en 250 så man kan få lite övning där eftersom det är skitväder konstant nuförtiden. ( förutom denna helg då )
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  16. #2116

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Jag kör nya FW 14.10 på min Blackout 330 och det funkar kanon. inställningsmöjligheterna är bättre i Open Pilot CC3D och Revo samt den tar S.bus samt är helt klart i nivå med Naze32 nu då den nya firmwaren kom. Klart värt att testa tycker jag.

    Min senaste Blackout 330 film är alltså med nya FW 14.10 om du vill se hur den presterar.

    Angående linserna så kan jag ju inte påstå att man ser grenar bättre. Jag brukar reka flygstället innan istället genom en lugn flygrunda först för att se vart eventuella fångstarmar finns.

    MVH / Kajaken
    Najs, får kanske damma av mitt CC3D sen då

    Citat Ursprungligen postat av Blomster Visa inlägg
    Kan nog bli en bra plats för lite 250-race framöver !! Lite avsides och lagom med buskar,träd och stenblock.
    Skysst ställe, du fick upp bra fart i slutet där.

  17. #2117

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Tänkte åt fel håll mena 3.6 då visst

    Förresten nån som provat nya Openpilot 14.10 ?
    http://www.openpilot.org/new-release-14-10-mini/

    Är så van vid hur man confar naze nu så vet inte ifall jag pallar flytta tillbaks nu hehe.
    Jag gillar inte alls confa naze. Inte sett någon funktion för att ställa pid med vrid pot på radion.
    Dessutom har open pilot en kalkylator. Där man knappar in p värdet för stadig oscillation och man får genast bra pid värden att knappa in.

  18. #2118

    Standard

    Holy *censored*
    Mina KISS 18A fartreglage kom idag. Och de är sjukt små. Att dessa klarar 28A/4S burst är helt sjukt , dessutom utan värmespridare.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20141201_130746[1].jpg 
Visningar:	200 
Storlek:	37,9 KB 
Id:	49175

    Och paketeringen var rätt extrem. Dock blev man något nervös då där är hål i sidan på lådan.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20141201_131049.jpg 
Visningar:	192 
Storlek:	47,1 KB 
Id:	49176

    Edit: Löddning klar, och det mesta av fluxen borttaget.
    Nu skall de bara torka till imorgon, sen är det bara att hopas man slipper den magiska röken.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_1194.jpg 
Visningar:	153 
Storlek:	88,5 KB 
Id:	49190Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_1172.jpg 
Visningar:	169 
Storlek:	72,1 KB 
Id:	49189Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_1164.jpg 
Visningar:	166 
Storlek:	59,9 KB 
Id:	49188
    Senast redigerat av Xermalk den 2014-12-01 klockan 20:49.

  19. #2119

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Jag gillar inte alls confa naze. Inte sett någon funktion för att ställa pid med vrid pot på radion.
    Dessutom har open pilot en kalkylator. Där man knappar in p värdet för stadig oscillation och man får genast bra pid värden att knappa in.
    Jo en hel del trevliga funktioner har dom allt och bra sugen på att prova igen. Det är väl mer att jag blivit så bekväm med Baseflight att det känns lite motvilligt att byta till nytt och känna sig som nybörjare igen
    Får väl ladda ner GCS och prova konfa lite så kanske det släpper hehe.

  20. #2120

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Holy *censored*
    Mina KISS 18A fartreglage kom idag. Och de är sjukt små. Att dessa klarar 28A/4S burst är helt sjukt , dessutom utan värmespridare.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20141201_130746[1].jpg 
Visningar:	200 
Storlek:	37,9 KB 
Id:	49175

    Och paketeringen var rätt extrem. Dock blev man något nervös då där är hål i sidan på lådan.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20141201_131049.jpg 
Visningar:	192 
Storlek:	47,1 KB 
Id:	49176

    Edit: Löddning klar, och det mesta av fluxen borttaget.
    Nu skall de bara torka till imorgon, sen är det bara att hopas man slipper den magiska röken.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_1194.jpg 
Visningar:	153 
Storlek:	88,5 KB 
Id:	49190Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_1172.jpg 
Visningar:	169 
Storlek:	72,1 KB 
Id:	49189Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_1164.jpg 
Visningar:	166 
Storlek:	59,9 KB 
Id:	49188
    Samma sak varje gång från flyduino jag har klagar på han flera gånger. Att han packar dåligt

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •