Reklam

 
Sidan 88 av 132 FörstaFörsta ... 3878838485868788899091929398 ... SistaSista
Resultat 1 741 till 1 760 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #1741

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Dom känns ok men ingen wow feeling. En av motorerna började glappa men några små knack med don och hammare på axeln under löste det.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  2. #1742

    Cool var ute o luftade Glas Clonen av QAV250 sent igår kväll

    tycker det är en väldigt bra skuren sats,kommer EJ från samma "garage"som Kol clonerna gör.. ALLA hål är samma storlek på denna, . skiljer knappt 10 gram på glas o kol varianterna jag har!?.. men är förövrigt exakt samma ram.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2430.jpg 
Visningar:	169 
Storlek:	100,8 KB 
Id:	48319

    var rätt snyggt med silver mönster..
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2432.jpg 
Visningar:	163 
Storlek:	155,0 KB 
Id:	48320
    Fördelen med glas är att man kan lägga en öppen dubbelsidig PCB för ström matning mellan plattorna..ingen risk för kortis!. lätt o löda på mer i efter hand som led o dyl.. plus o minus längst bak,alla hålen i ramen är perfekta lödplatser.även när den är monterad!.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2435.jpg 
Visningar:	161 
Storlek:	87,9 KB 
Id:	48321
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2429.jpg 
Visningar:	162 
Storlek:	87,2 KB 
Id:	48322

    Köpte Rapstrap där jag beställde min RD290 minihex.. suveränt buntband i poleuretan,kan gå runt smala bult,runt hela ramen med "bra spänn". ESC arna får oxo bra kylning då det är hål överallt..de är 30cm långa o blir många bandningar då man bara fortsätter o banda tills den är slut.. dessa kommer jag att använda överallt.
    Hittade dom faktiskt i sverige när jag fått mina från andra sidan jorden ..
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2438.jpg 
Visningar:	149 
Storlek:	59,5 KB 
Id:	48323
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2437.jpg 
Visningar:	144 
Storlek:	92,4 KB 
Id:	48324
    https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/r...lex-svart-24st


    Flög en sväng i mörkret med nya nightvisionkameran,http://www.surveilzone.com/fpv/fpv-c...era-2.8mm-lens
    klart prisvärd.var som på dagen hela flygningen..
    dock så hade jag glömt att man måste ladda mobiusen ibland.. vart rätt hyggligt ändå med tanke på att mobiusen är heelkass i mörker.


    //Patrik.

  3. #1743

    Standard

    Tackar! testade dessa i förmiddags och det blev lite roligare att flyga


    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Mina inställningar i Naze32 kortet med 2204 Multistar elit motorer med 2300 kv samt 5x4 gemfans och 3s lipo.Bifogad fil 48305Bifogad fil 48306

  4. #1744

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Om det var bra bygg kvalitet på den vart beställde du?
    Det är ju aldrig fel att ha ett gäng hemma när man väl knäcker något på den man har.

    Citat Ursprungligen postat av tragi702 Visa inlägg
    tycker det är en väldigt bra skuren sats,kommer EJ från samma "garage"som Kol clonerna gör.. ALLA hål är samma storlek på denna, . skiljer knappt 10 gram på glas o kol varianterna jag har!?.. men är förövrigt exakt samma ram.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2430.jpg 
Visningar:	169 
Storlek:	100,8 KB 
Id:	48319

    var rätt snyggt med silver mönster..
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2432.jpg 
Visningar:	163 
Storlek:	155,0 KB 
Id:	48320
    Fördelen med glas är att man kan lägga en öppen dubbelsidig PCB för ström matning mellan plattorna..ingen risk för kortis!. lätt o löda på mer i efter hand som led o dyl.. plus o minus längst bak,alla hålen i ramen är perfekta lödplatser.även när den är monterad!.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2435.jpg 
Visningar:	161 
Storlek:	87,9 KB 
Id:	48321
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2429.jpg 
Visningar:	162 
Storlek:	87,2 KB 
Id:	48322

    Köpte Rapstrap där jag beställde min RD290 minihex.. suveränt buntband i poleuretan,kan gå runt smala bult,runt hela ramen med "bra spänn". ESC arna får oxo bra kylning då det är hål överallt..de är 30cm långa o blir många bandningar då man bara fortsätter o banda tills den är slut.. dessa kommer jag att använda överallt.
    Hittade dom faktiskt i sverige när jag fått mina från andra sidan jorden ..
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2438.jpg 
Visningar:	149 
Storlek:	59,5 KB 
Id:	48323
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2437.jpg 
Visningar:	144 
Storlek:	92,4 KB 
Id:	48324
    https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/r...lex-svart-24st


    Flög en sväng i mörkret med nya nightvisionkameran,http://www.surveilzone.com/fpv/fpv-c...era-2.8mm-lens
    klart prisvärd.var som på dagen hela flygningen..
    dock så hade jag glömt att man måste ladda mobiusen ibland.. vart rätt hyggligt ändå med tanke på att mobiusen är heelkass i mörker.


    //Patrik.

  5. #1745

  6. #1746

    Standard

    Nån som kör 6" på sin cloneout? Dom får plats men hur funkar dom vs 5"?

  7. #1747
    Hayvoshs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    63
    Jobb
    Systemadministratör
    Klubb
    Piteå Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tragi702 Visa inlägg
    Vad är det för tjocklek på armarna? Har själv en blackout mini-h, men man kan ju inte ha för många då dom är så små

  8. #1748

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tragi702 Visa inlägg
    Den såg ju skaplig ut och inte allt för dyr, köpte tre st.
    //Lasse

  9. #1749

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    ser ut som en hammerquad ?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  10. #1750
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Såg att myrcmart börjar ta in preorder på deras nya 2206 nu.. kanske ett gäng sådana, några vettiga esc, ett gäng 5045 och ramen ovanför?

  11. #1751
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Menade 2206

  12. #1752

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Hayvosh Visa inlägg
    Vad är det för tjocklek på armarna? Har själv en blackout mini-h, men man kan ju inte ha för många då dom är så små
    Armarna är 3mm tjocka.

  13. #1753

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Jag måste köra 6" på min annars orkar den inte flyga.

  14. #1754

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Jag köpte 5 sådana ramar nu

  15. #1755

    Standard

    Den bryter mönstret lite....mer tyngd på Dirty-delen än ex LKTR250 som har mer tyngd på Clean-frame
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  16. #1756

    Standard

    Det är väll bara en vit version av blackout kopian (zmr250) som finns över hela ebay?

  17. #1757

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Tycker man ser många konstruktioner där konstruktören missförstått iden med clean frame och dirty frame.
    För att man skall få en bra funktion på sin clean frame konstruktion så måste det finnas massa i clean frame delen. Dvs konstruktioner som tex. Rcexplorer tricoptern, LKTRen, QAV400 med flera konstruktioner så att denna del (där ju kameran sitter) hindras från att vibrera och skaka. Konstruktioner som tex. på de billiga QAV250 kopiorna där man lagt till en liten vibrationsdämpad hylla för enbart en mobius ger nog inte mycket effekt då den delen blir så lätt i förhållande till den del där vibrationer och skakningar genereras (den del där motorer och proppar sitter).

    MVH / Kajaken
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  18. #1758

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av lassebetong Visa inlägg
    Den såg ju skaplig ut och inte allt för dyr, köpte tre st.
    Köp extra armar oxå.
    Dom går av väldigt lätt. Lite för tunt gods vid de två inre motorfästena gör att dom knäcks. Jag var ute och flög med den för några veckor sedan och den går grymt bra. Kör två batterier, byter till det tredje (helt nytt och nyladdat) flyger ca 3-4 minuter och batterilarmet började ljuda, jag vänder quadden hemåt och ca 10 sekunder senare störtdyker den ner i tjockt gräs. Två armar går av vid motorfästet. Kör en snabb felsökning hemma och mäter upp två av cellerna som bara har lite över 2 volt. Ett dåligt batteri helt enkelt. Beställde 4 nya armar som är på väg kamelvägen från Kina. Beställde lite senare samma kväll en Blackout mini H med de nya längre armarna och den låg i lådan efter bara 4-5 dagar. Blackouten är jag övertygad att den hade klarat en sån här krasch. Den kommer vara klar till helgen så det är bara hoppas att det blir flygväder.

  19. #1759

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Dithes Visa inlägg
    Det är väll bara en vit version av blackout kopian (zmr250) som finns över hela ebay?
    Jepp bara vitt "kolmönster".annars nog samma som zmr250 vad jag kan se.
    gillade den mest för att bryta lite i färg,men mest för att den var i glas istället för kol.


    och precis som kajaken skriver så kan ju den lilla hyllan med gummipluttar mest skapa vibrationer,inte ta bort nåt!?.. Därför jag har tempurmadrass under mobiusen direkt mot framen som har all vikt o massa!. Funkar perfekt.

  20. #1760
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Undrar om inte en sådan ram vore klockrent att montera 10x10 bauhaus aluarmar på. Jag har fortfarande inte gjort en skråma på mina armar, och jag har landat måååånga gånger

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •