Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 39 av 39

Ämne: Dji Naza

  1. #21
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Du är säker på att du satt i kontakterna från esc på rätt håll i Nazan och klippt + kabeln ( röda ) , det har hänt mig 1 gång att de var felvända och då händer ingenting
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  2. #22

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    27
    Klubb
    Vänersborgs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jompab Visa inlägg
    gick och köpte en naza burk men det var inte lika lätt att få esc att fungera...för på min wkm gick det som tåget jag har calibrerat alla ecs en efter en (Tgy 18A plush) men det funkar inte iaf har någon ngt tips?
    /J
    Naza är känt för att inte funka med alla esc, finns massor om detta på RCG. Hade samma problem när jag körde plush 12A, idag kör jag hobbywing 30A som fungerar utmärkt. Det du måste göra är att strömsätta nazan innan esc:n. Jag löste det med en adapter som jag anslöt till batteriet, den hade en mini jst som jag strömsatte nazan o radion, när det var klart kopplade jag i adaptern till esc, då funkar det, det är tyvärr så du får göra....

    Mvh Martin

  3. #23

    Standard

    Jag kör med 18A Plush samt 30A plush till Naza utan problem. Vet att vissa har problem med plush men inte jag

  4. #24

    Standard

    Tack för tipsen jorå jag har tagit bort + kabeln Lindén... så har jag kopplat i princip på min storhexa med mitt wkm så man får testa detta på nazan skall praktiseras i morgon tack alla för tipsen !! he he det gick inte att hålla sig jag testade på en gång det gick jättebra som Lindén tipsade om tack en en gång skall på jobb i morgon
    Senast redigerat av jompab den 2012-04-28 klockan 23:41.

  5. #25

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av cyberpete Visa inlägg
    Jag kör med 18A Plush samt 30A plush till Naza utan problem. Vet att vissa har problem med plush men inte jag
    Mina TGY Plush 18A fungerar åxå utan konstgrepp
    /Leif

  6. #26

    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    31
    Klubb
    Nyköpings modellklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stiffe Visa inlägg
    Du är säker på att du satt i kontakterna från esc på rätt håll i Nazan och klippt + kabeln ( röda ) , det har hänt mig 1 gång att de var felvända och då händer ingenting
    Ska man klippa + kabeln på Esc som går till Naza boxen?på alla esc?ser inget i manualen om det.

    Håller på med en Y6a och motor fyra vill inte hoppa igång,sätter jag en annan motor på utgång 4a så går den motorn.
    Tar jag en servotestare eller en lös mottagare så funkar motor 4 också,skumt, jag har beställt nytt reglage måste vara något skum i det andra.

    Förövrig är Naza boxen helt otrolig att flyga,hade det i en bus quad innan och den gick och behandla nästan hur som helst,otroligt stadig och lättflygen.

    //Tofta
    Började 27maj-07.

  7. #27
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Det står lite luddigt men det är min bestämda åsikt det står på sidan 7 i manualen under ESC s Motors " and cut the red wire of ESCs with built-in BEC" , Nazan matas med ström från VU n och det funkar perfekt på min även Wookongen är det samma
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  8. #28

    Standard

    Någon som har Naza samt Futaba 8FG och kan förklara hur ni ställer in Failsafen ?

  9. #29

    Standard

    Eftersom ingen svarat tar jag mig friheten att länka till



    som jag tror visar hur du gör med en Futaba. Kör själv min Naza med MPX.
    Generellt ska du ställa failsafe så att när signalbortfall inträffar ska Nazan hamna i det blå failsafefältet mellan Atti och Manual som du ser i Assistentprogrammet. Använd någon switch som gör att du kan växla mellan Failsafe och Attitude. Prova failsafe på skrivbordet genom att stänga av sändaren och kolla vad som händer i Assistenten.
    Senast redigerat av administrator den 2012-06-08 klockan 16:02.
    /Leif

  10. #30

    Standard

    Hittar inte något om detta i manualen, kan du ta en dump eller visa var?
    Det stod i WK-M manualen men inte i Naza.
    Både jag och polarn struntade i det, och det verkar funka bra ändå.


    Citat Ursprungligen postat av Stiffe Visa inlägg
    Det står lite luddigt men det är min bestämda åsikt det står på sidan 7 i manualen under ESC s Motors " and cut the red wire of ESCs with built-in BEC" , Nazan matas med ström från VU n och det funkar perfekt på min även Wookongen är det samma

  11. #31

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jode Visa inlägg
    Hittar inte något om detta i manualen, kan du ta en dump eller visa var?
    Bifogad fil 29738
    F-låt att jag hoppar in. Sist i andra stycket.
    /Leif

  12. #32

    Standard

    Hur gammal är den manualen?
    Finns inte med i de senaste versionerna.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Naza.jpg 
Visningar:	78 
Storlek:	557,1 KB 
Id:	29739  

  13. #33

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jode Visa inlägg
    Hur gammal är den manualen?
    Finns inte med i de senaste versionerna.
    Köpte min Naza 2012-02-20. Nazan och därmed mottagaren och eventuella servon strömförsörjs ju från den lilla VU-enheten och då ska absolut ECS:ernas BEC kopplas bort.
    /Leif
    Senast redigerat av pernstig den 2012-06-07 klockan 13:51. Anledning: komplettering
    /Leif

  14. #34

    Standard

    Är lite nyfiken på detta eviga "problem".
    Tog bort dem på min WK-M hexa för att det stod i manualen.
    Innan dess har jag alltid påpekat att det är onödigt och meningslöst.
    På de tiotalet multis jag byggt har jag alltid struntat i det och aldrig haft några "elhaverier".
    Quadrino kortet (mwc) har inbyggd zenerdiod som skyddar mot "groundloops".

    Nu står det inte längre i Naza manualen och jag är övertygad om att jag inte märker någon skillnad.
    Förutom att det är väldigt bökigt när man skall prorammera om reglagen (tex ställa thro range eller timing)

  15. #35

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jode Visa inlägg
    Är lite nyfiken på detta eviga "problem".
    Tog bort dem på min WK-M hexa för att det stod i manualen.
    Innan dess har jag alltid påpekat att det är onödigt och meningslöst.
    På de tiotalet multis jag byggt har jag alltid struntat i det och aldrig haft några "elhaverier".
    Quadrino kortet (mwc) har inbyggd zenerdiod som skyddar mot "groundloops".

    Nu står det inte längre i Naza manualen och jag är övertygad om att jag inte märker någon skillnad.
    Förutom att det är väldigt bökigt när man skall prorammera om reglagen (tex ställa thro range eller timing)
    Vet du hur det funkar i det speciella fallet är det ju bara att köra
    Jag tyckte det var enklast att programmera ESC:arna var för sig direkt i mottagarens Throttelkanal med hjälp av programmeringskort.....orkar bara inte trassla med pipsignalerna och throttelspaken!
    /Leif

  16. #36
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pernstig Visa inlägg
    Vet du hur det funkar i det speciella fallet är det ju bara att köra
    Jag tyckte det var enklast att programmera ESC:arna var för sig direkt i mottagarens Throttelkanal med hjälp av programmeringskort.....orkar bara inte trassla med pipsignalerna och throttelspaken!
    X 2
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  17. #37

    Standard

    Nej det vet jag inte i Nazans fall, därav min nyfikenhet.
    Ok, glömde att det gick att köra kort utan pluskabel.
    Kör de i mitt tycke fantastiska Turnigy AE-30A (med inbyggd kylfläns och mölighet till att ställa throttle response speed)
    Den enda nackdelen är just att det inte finns något kort.
    Flög några accar ikväll och jag tycker inte det går att jämföra Nazan med Wookong M.
    Kan bero på relativt lätt quad jämfört med tyngre hexa.
    Men den har massa skumma saker för sig. Twitch vid yaw, drar snett vid wot's (fullgas).
    Jag får dessutom använda trim, aldrig behövt på WK-M.
    Jag är ingen helipilot men KK kunde jag flyga, Naza i manual är helt sjukt vingligt, behöver expo kanske.

  18. #38

    Standard

    Årets första FPV med min 550 Hexa. Lite vingligt och kort video



    Ska försöka ta mig ut och flyga i helg om vädret tillåter.

  19. #39

    Standard

    Vägde min Hexa idag. Med all utrustning inkl fpv prylar så väger min hexa 2.7 kilo med dubbla 3300mah accar Lagom vikt....

Liknande ämnen

  1. Dji naza gps
    Av Janne.J i forum Quad
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2013-05-01, 21:32
  2. Dji naza nåt för mig?
    Av Fredda i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2012-12-02, 12:10
  3. Dji naza rth
    Av freno i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-10-31, 18:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •