Reklam

 
Sidan 36 av 132 FörstaFörsta ... 2631323334353637383940414686 ... SistaSista
Resultat 701 till 720 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #701
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Är det inte för att slippa kompensera manuellt med gas när du tiltar för att få fart?
    Om du bara tiltar så tappar du lyftkraft, lika mycket som du vinner i kraft för att flytta den i en riktning.

  2. #702

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Är det inte för att slippa kompensera manuellt med gas när du tiltar för att få fart?
    Om du bara tiltar så tappar du lyftkraft, lika mycket som du vinner i kraft för att flytta den i en riktning.
    Ok, försökte googla men hitta inte många inlägg i forum om detta kommando. Lär bli förvirrande att ändra den när man lärts sig hur den reagerar i standardvärdet hehe.

  3. #703

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Ytterligare en lktr250 quad byggd. Väntar dock på proppar. Kör trebladiga 5x3 original men skall nog byta upp mig till HQprop 6x3 som har kolfiberinblandning som gör dom mycket styvare.

    Har slängt på videosändare och UBEC med filter sedan bilderna togs.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  4. #704
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Snyggt!

    Copter, som jag förstod det så är det lite som stödhjul för nybörjare bara. Nybörjare slipper möta upp tilt med gas för att inte tappa höjd.
    Men lär man sig flyga då? Enligt mig en helt onödig funktion, men kostar inte mer än några programkoder.

  5. #705

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Är det inte för att slippa kompensera manuellt med gas när du tiltar för att få fart?
    Om du bara tiltar så tappar du lyftkraft, lika mycket som du vinner i kraft för att flytta den i en riktning.
    Stämmer att lyftkraften minskar men inte lika mycket som man vinner i sidled. Tänk pythagoras sats. Jag tycker för övrigt att funktionen är smidig, det är så mycket annat man får gratis från FC så varför inte även detta? Ska man hårddra det så är ju även gyrokompensation fusk.

  6. #706

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    Testade att montera Afro med en tjock Tesa tejp (min favvo) och ryckningarna försvann
    Är det någon särskild av Tesas tejper du använder? Är den tjock? Min biltematejp har precis tagit slut och tänkte försöka köpa ngt annat då den var lite i tunnaste laget även om vidhäftningen var mycket bra.

  7. #707

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Snyggt!

    Copter, som jag förstod det så är det lite som stödhjul för nybörjare bara. Nybörjare slipper möta upp tilt med gas för att inte tappa höjd.
    Men lär man sig flyga då? Enligt mig en helt onödig funktion, men kostar inte mer än några programkoder.
    Aha jag förstår.

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Ytterligare en lktr250 quad byggd. Väntar dock på proppar. Kör trebladiga 5x3 original men skall nog byta upp mig till HQprop 6x3 som har kolfiberinblandning som gör dom mycket styvare.
    Har slängt på videosändare och UBEC med filter sedan bilderna togs.
    Fint bygge.
    Är det CC3D där inne ? Isåfall ska bli intressant att veta hur den flyger med det. Verkar som vissa får sina minis att flyga galant med CC3D andra inte. Jag är av senare sort
    Har iof inte testat dom senaste FW versionerna.

  8. #708

    Standard

    Vilka videosändare använder ni? Jag tänkte börja med 5.8 men har en liten 1.3 300mW jag tänkte testa senare. Plats för VTx blir precis bakom flygkameran under mobius och antennen kommer att sticka upp bakom. Hade först tänkt sätta bpde VTx och RCRx uppe bakom mobius men det blir för trångt då TSLRS NRRx helt enkelt är för lång och jag vill inte att den sticker ut bakom plattan.

    @Kajaken
    Snyggt, har du någon bild när den är färdiginstallerad? Vad sitter det för motorer och vilken vikt blir det?

  9. #709

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Blir futaba rc mottagare med S.bus till Open pilot CC3D kortet och så 5.8 GHz VTx för videolänken
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  10. #710

    Standard

    Jag stoppar på en 200mW 5.8 och ser vad som händer...behöver bara lite nya antenner.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  11. #711

    Standard

    Men vilken 5.8? De jag har blir nästan 70 mm långa

  12. #712

    Standard

    en Boscam...det är vad jag har liggandes - men jag funderar på att bygga egna som Bruce (RCmodelReviews) använder på FPVbackpack
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  13. #713

    Standard

    Om någon är/blir less på sina RCX motorer så kan köpa om priset är mycket fördelaktigt. Funderar på en mini - okto.

  14. #714

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Sådär nu var allt klart på min LKTR250. Bilder kommer strax Driftade S.busen på Futabamottagaren och testade lite nua settings för C3D kortet. Valde att köra rakt av på de inställningar som Lumeniers rekomenderar för OP CC3D på QAV250 quaden.

    Fasiken vad den funkar fint med dom inställningarna sjukt nöjd. Bra kraft och vänder på en tioöring. Lite seg i rollning i rate läget men det går ju att trimma upp. Bytte även till trebladiga 5x4,5 proppar också som är lite styvare än 5x3 trebladiga

    Här är settingarna.


  15. #715

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Bild på skapelsen. Vikt ca 518 gram flygklara.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  16. #716

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Motorerna är Park300 motorer från HK
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=19034

  17. #717

    Standard

    Snyggt.

    Jag har flugit ett par batterier till och mina vibrationer uppstår när jag lastar ner Q-koptern med mer utrustning (Gopro)

    Och så testade jag vad som var tuffast - en stenvägg på en gammal kyrka eller en LKTR250....kyrkan vann, tur jag jobbar hemma i morgon så jag kan printa ut nya armar...
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  18. #718

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

    Var tvungen att dra en acc på baksidan i mörkret, Kx6 kameran funkar kanon och förstärkte upp ljuset att det blev som dag. Riktigt coolt att köra mellan reglarna i altantaket och runda buskarna i trädgården. Vad får ni ut för flygtiden samt vad kör ni med för accar?
    Senast redigerat av kajakmannen den 2014-06-25 klockan 23:15.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  19. #719

    Standard

    Nu är den äntligen färdig! Jag orkade till slut inte vänta på att få alla distanser och nylonskruvar utan kapade till rätt längd och använde stålskruv. Vikten blir 10-20g "för hög" men det får jag leva med eller byta ut när nylonskruvarna kommer.

    Kajakens placering av CC3D gav mig en idé och jag monterade AfroMinin på en vagga under clean frame istället för ovan. Det frigör utrymme ovanför eftersom jag har försänkta skruvar och det blir även en snyggare installation med mindre synliga kablar etc. Dirty frame har kompletterats med distanser och strömkabeln flyttades bak lite för att inte ligga mot vaggan med AfroMini.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20140625_224941-2.jpg 
Visningar:	264 
Storlek:	65,4 KB 
Id:	46278

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20140625_224948-1.jpg 
Visningar:	259 
Storlek:	70,9 KB 
Id:	46279

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20140625_225038-1-1.jpg 
Visningar:	271 
Storlek:	73,1 KB 
Id:	46280


    Eftersom jag inte har fått mina 3S1300 än så fick jag göra en speciallösning med VTx och placera den på sidan. Den ska senare sitta längs med ramen och antennen ska sticka upp bakom Mobius. Flygkameran är heller inte rätt, det ska blir en 650TVL 25x25mm Sony men då den inte anlänt blir det denna som faktiskt fungerar ganska bra. AUW inkl 3S2200 blir 516g och 354g utan batteri, detta gör att jag borde komma ner under 500g med 3S1300 och rätt kamera.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20140626_092644.jpg 
Visningar:	259 
Storlek:	105,2 KB 
Id:	46286

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20140626_092704.jpg 
Visningar:	287 
Storlek:	94,3 KB 
Id:	46287
    Senast redigerat av Boopidoo den 2014-06-26 klockan 08:42.

  20. #720

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Snyggt bygge Simon.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •