Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 35 av 35

Ämne: QAV250 (kopia) drar ojämt vid snabb stigning

  1. #21

    Standard

    Om motorerna är lika så är det dags att byta plats på fartreglagen.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  2. #22

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Testat att bara kasta alla motorer och köpa nya? Det kan vara fel på lindningarna om någon inte redan sagt det.

  3. #23
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Innan du gör något drastiskt så kan du prova en liten droppe symaskinsolja i varje motorlager. Det är inte säkert att det gör någon nytta, men det förlänger i varje fall livet på motorerna. Har du tur så går de jämnare vid höga varvtal vilket motverkar vridtendenser.

  4. #24
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Kasta motorerna har jag tänkt många gånger! Lika så att olja upp lagren.. Men alla motorerna verkar dra jämnt då symptomen inte förändras om jag byter plats på motorerna.

    Får prova att rotera runt fartreglagen i eftermiddag! Annars kan det väl nästan bara återstå att skifta kaross eller cc3d kortet!

  5. #25

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av the_storm Visa inlägg
    Kasta motorerna har jag tänkt många gånger! Lika så att olja upp lagren.. Men alla motorerna verkar dra jämnt då symptomen inte förändras om jag byter plats på motorerna.

    Får prova att rotera runt fartreglagen i eftermiddag! Annars kan det väl nästan bara återstå att skifta kaross eller cc3d kortet!
    Det är säkert sagt tidigare. Men har du perfekt jämnvikt?

  6. #26

    Standard

    Det där med att olja lager... har förstått att lagrena är oljade från fabrik och man ska inte blanda oljor, kan bli värre. Men det kanske är olika på lager.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  7. #27

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Det där med att olja lager... har förstått att lagrena är oljade från fabrik och man ska inte blanda oljor, kan bli värre. Men det kanske är olika på lager.
    Men man måste ändå olja dom regelbundet om dom ska hålla. Men det är nog sammmma sorts olja som fabrikerna använder när man köper lager olja. Jag har oljat mina motorer i flera 0r nu på bilar och multis

  8. #28
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    LOL, skiftade plats på reglagen idag efter jobbet.. Ingen skillnad.. Känns som att det numera bara kan vara ramen eller cc3d kortet... Jag tycker CG'n känns vettig.. Batteriet mitt på, fpv-kamera och mobius i fram, vtx + antenn i bak..

  9. #29

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av the_storm Visa inlägg
    LOL, skiftade plats på reglagen idag efter jobbet.. Ingen skillnad.. Känns som att det numera bara kan vara ramen eller cc3d kortet... Jag tycker CG'n känns vettig.. Batteriet mitt på, fpv-kamera och mobius i fram, vtx + antenn i bak..
    Hänger den rakt om du håller topp plattan med tummen och pekfingret mitt över din CC3D? Är den balanserad då brukar det räcka.

  10. #30
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Dubbelkollade med ett presentsnöre nu.. Om jag för det under toppplattan rakt ovanför cc3d så är den perfekt balanserad.

    Noterade dock en grejj angående karossen.. undra om detta spelar in?


  11. #31

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Sådant spelar ju in men den borde ju klara sig med 85% throttle rate. Testat att lägga på extra yaw p och kanske lite i ?

    Citat Ursprungligen postat av the_storm Visa inlägg
    Dubbelkollade med ett presentsnöre nu.. Om jag för det under toppplattan rakt ovanför cc3d så är den perfekt balanserad.

    Noterade dock en grejj angående karossen.. undra om detta spelar in?


  12. #32
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    eAK, det får bli morgondagens projekt

  13. #33

    Reg.datum
    jun 2014
    Inlägg
    12
    Jobb
    Biltekniker
    Klubb
    RFK Fyris Uppsala

    Standard

    Kanske något långsökt efter allt ditt felsökande, jag hade dock ett liknande problem.
    Det var låsclipset på axeln under motorn som inte kunde rotera fritt för att hålet i ramen var för litet.
    Den motorn gick då såklart lite tyngre eftersom clipset slirar på axeln hela tiden.

  14. #34
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Önskar att det var så enkelt dock snurrar dom obehindrat :/ en polare har beställt en qav250.. Ska testa mina motorer på den.. Om den drar rakt då blir det ny ram!

  15. #35

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Enda gångerna jag har haft sådant symptom på mina CC3D-maskiner har det varit ett fartreglage som inte var kalibrerat som de andra. men om du vill testa kortet kan du ju virtuellt vrida hela maskinen 180 grader så bak blir fram å tvärtom i inställningarna.

    Skriv in att kortet är vridet 180 grader på yaw, lägg om så motorkanalerna 3 och 4 är motor 1 och 2 och tvärtom, kanal 1 och 2 är motor 3 och 4.
    ________________________________________
    Mina maskiner

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •