Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Reklamation till utlandet

  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard Reklamation till utlandet

    Hej!
    Jag har köpt ett 5.8ghz kit från foxtech som bara överför ljud, så jag tänker reklamera det men har ju ingen pejl på hur sånt här funkar.

    Posten har ju några olika fraktsätt för utlandet. Bör jag väja rek. eller räcker det med 1:a klass?

    Hur brukar ni göra?

  2. #2

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Visa inlägg
    Hej!
    Jag har köpt ett 5.8ghz kit från foxtech som bara överför ljud, så jag tänker reklamera
    ---

    Hur brukar ni göra?
    Kolla med handlaren hur de vill att du skickar den, RMAnr o ev. referens etc.
    Sen kolla vad posttaxan går på. Är tex. spårbart väldigt dyrt vs. varuvärde så kan du chansa ändå.
    Är det värt skicka, så gör det med bra beskrivning och kanske påminna dem fylla i att det är en retur i ev. tulldekl. på hemvägen.
    Har själv inte lyckats få något tillräckligt trasigt o dyrt från Asien så man skickat tillbaka, men vid nåt tillfälle köpte vi en 26cc motor från tyskland som gick tur o retur innan den fungerade.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  3. #3
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Med www.himodel.com behövs bara skriva en blänkare i leveransgodkännandet, så får man ny vara. Jag behövde byta en 4kanals frskymottagare, och klagade då kanal 3 (gas) var död. Jag fick en ny utan fråga. Sen öppnade jag bägge, kontrollmätte, och bytte ett ytmonterat motstånd mot ett vanligt, så jag fick liv i den gamla mottagaren också.
    fredrik

Liknande ämnen

  1. Prenumerera på tiding från utlandet?
    Av plutoorjan i forum Allmänt och Tips
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-20, 20:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •