Reklam

 
Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: t-rex 450

  1. #1

    Standard t-rex 450

    Hej rc vänner!

    Jag har ett problem med en align 450 se som jag skaffat beg.
    Jag försöker ställa in sändaren men hur jag än gör så, då jag startar helin så piper den en massa singnaler svarar på utslagen från sändaren d.v.s servorna rör sig men motorn startar inte..... förens efter en stund då den varvar upp för max..... Då jag gjorde detta inom hus så vart det några fina märken i taket ( Ooops!!! ) klok av erfarenheten så demonterades resterna av bladen som var kvar och nya tester utfördes,,, men ingen lycka. sändaren jag har är en futuba 6EXH.

    Ps. Jag är ny på detta med helisar så döm mig inte för hårt om ni tycker att min fråga är dum. Hjälp mig så kan jag hjälpa andra.

  2. #2


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Kan inte mycket om helisar men det är det andra som kan och säkert kommer att hjälpa dig med.
    Vad jag dock vet som gammal Futaba-pilot är att trottelkanalen (kanal 3) skall vara reverserad när du kör eldrivet. Om detta kan ha något med dina märkliga problem vet jag inte men det förtjänar nog ändå att nämnas.
    Vad är "en stund" för dig ? Fartreglaget har en startup-sekvens då det ofta piper ett antal gånger och det kan ju ta några sekunder.
    Hälsningar
    Roger

  3. #3

    Standard

    Det pipper väldigt länge cirka 1-2 minuter innan den varvar upp för max.

  4. #4
    sm3xrqs avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    320
    Jobb
    Problemomdirigerare
    Klubb
    MFK looping

    Standard

    på de allra flest fartreglage så kommer man in i programerings läge om man kör trottel spaken i topp läge. i ditt fall har du den i toppläge eftersom du kör en futaba. när den sedan efter ca 2 min har pipit sej igenom alla alternativ i programerings l'ger så går det tillbaka till flygläge. då sticker heling iväg eftersom det är full gas på...

    jag tror att det ända du behöver göra är att reversera trotteln. förutsatt att den sitter på rätt kanal.

    ett bra tips är ju att dra ut motorn ur fartreglaget när du e i inställnings stadiet så den inte sticker så där

    // Ubbe
    Har det motor så går det att få det att flyga
    Frågan är bara hur bra

  5. #5

    Standard

    Jag tackar för dom råd jag fått och ska prova under dagen..

  6. #6

    Standard

    Har nu testat Och ni hade så rätt, fick lov att reversera kanelerna 2,3 och 6. Så nu är det bara att vänta på delarna jag beställt och träna på i simulatorn.

  7. #7
    sm3xrqs avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    320
    Jobb
    Problemomdirigerare
    Klubb
    MFK looping

    Standard

    fint då får man väl ta och önska lycka till med flygandet då
    Har det motor så går det att få det att flyga
    Frågan är bara hur bra

  8. #8

    Standard

    Jag har otroligt mycket att lära, men försöker ladda ner manualer på grejorna jag har, synd att varken www.umearc.se eller www.rchuset.se verkar ha grejer till align 450 Letar även några fler rc gubbar här i Nordmaling... alltid roligt om man kan träffas och snacka lite om vad som får världen att snurra och sånt

    //Per

  9. #9

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av foxmaster Visa inlägg
    Jag har otroligt mycket att lära, men försöker ladda ner manualer på grejorna jag har, synd att varken www.umearc.se eller www.rchuset.se verkar ha grejer till align 450

    //Per
    Här borde du få hjälp med det du funderar över, samt komma i kontakt med RC-snubbar:
    http://www.rcheli.se/phpBB220/index....75808610262533


    /Micke

  10. #10

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av foxmaster Visa inlägg
    Jag har otroligt mycket att lära, men försöker ladda ner manualer på grejorna jag har, synd att varken www.umearc.se eller www.rchuset.se verkar ha grejer till align 450 Letar även några fler rc gubbar här i Nordmaling... alltid roligt om man kan träffas och snacka lite om vad som får världen att snurra och sånt

    //Per
    prova www.mft.nu eller fullkontroll.se om du vill hålla dig inom sverige. Jag har provat www.readyheli.com också, fungerade kanonbra. Inom EU (ingen tull) så är det många på rcheli.se som rekommenderar http://www.fast-lad.co.uk har dock inte köpt därifrån själv.
    RealFlight G5.5
    Typhoon 430 (deltavinge, har 2st) FPV kärra, Aito v2.
    Radio: Futaba 6EX24, samt Walkera 2801
    Align T-Rex 450S och 250SE, LAMA v3, Walkera 4#3b + 4#3b borstlös(BL), Walkera 4G3 BL

  11. #11
    Nexuss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    758
    Jobb
    Steve Jung är jag och Är Hörselskadade själv (
    Klubb
    Stöd ÖMFK,RCFF och mitt Eget klubben

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av foxmaster Visa inlägg
    Hej rc vänner!

    Jag har ett problem med en align 450 se som jag skaffat beg.
    Jag försöker ställa in sändaren men hur jag än gör så, då jag startar helin så piper den en massa singnaler svarar på utslagen från sändaren d.v.s servorna rör sig men motorn startar inte..... förens efter en stund då den varvar upp för max..... Då jag gjorde detta inom hus så vart det några fina märken i taket ( Ooops!!! ) klok av erfarenheten så demonterades resterna av bladen som var kvar och nya tester utfördes,,, men ingen lycka. sändaren jag har är en futuba 6EXH.

    Ps. Jag är ny på detta med helisar så döm mig inte för hårt om ni tycker att min fråga är dum. Hjälp mig så kan jag hjälpa andra.
    Hej Hej jag är själv också helikopter men jag ger dig gott råd att väna dig till www.rcheli.se där är mer att handlar massor helikopter så lycka till

    jag ger dig bra tips

    MVH Steve
    Excell 60 2 St
    Heim 10 CC skala Hughes 500 E
    Concept SR
    Modeltech Cap 21 2 st
    Wonder 2 St
    skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
    Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
    Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

  12. #12
    wezpas avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    69
    Jobb
    Hamnarbetare/Studerande

    Lightbulb

    Citat Ursprungligen postat av foxmaster Visa inlägg
    Jag har otroligt mycket att lära, men försöker ladda ner manualer på grejorna jag har, synd att varken www.umearc.se eller www.rchuset.se verkar ha grejer till align 450 Letar även några fler rc gubbar här i Nordmaling... alltid roligt om man kan träffas och snacka lite om vad som får världen att snurra och sånt

    //Per
    Hej!

    Prata med killarna (via mail) på mega rc (megarc.se) de kan ha delar till trex 450. manualen finns på denna URL: www.megamods.se/moreinfo/manuals/Trex450SE-FX450SE-V2Manual.pdf

    /J
    Vänligen, Jesper

    Flyger: Trex 600, Trex 450.
    Krashat:
    Totalförstört: Walkera #4 , Tx-450 se v2 (T-rex SE V2 clone), Walkera 22E

    Att flyga är att leva!

  13. #13
    Krilles avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 183
    Jobb
    Flygtekniker JAS 39 Gripen på F7
    Klubb
    Slättlanda MFK

    Standard

    Glöm inte att programera om fartreglaget nu. För som det är nu är alla parametrar inställda på "maxläget" på trottelspaken. Och det är inte troligt att det är så dom skall vara
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

  14. #14

    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    1
    Klubb
    nylanda flygklubb

    Standard

    hej prova att reversera fartreglaget du har troligtvis fullgas längst ner på stickan pipljudet är en varningssignal.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •