Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Någon runt Skåne som kan flyga drönare?

  1. #21
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Vi körde FPV träff under 2014 och 2015, starta den tråden igen under meetings, så kan ni boka in flygningar på ett gemensamt ställe för att träffas och utveckla era flygning.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  2. #22

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Apropå begränsningar för inomhusflyget... Vi funderade en hel del kring detta men fastnade till slut för batteribegränsning. Så hos oss gäller fr o m denna säsong max 1S1200, 2S600 eller 3S400. Tämligen enkel regel och lätt att kolla - sen får vi se hur det kommer att fungera. Hittills har det i alla fall gått bra.
    Roger
    Jag är inte alls insatt så därför undrar jag varför? Trodde det var storlek och vikt som spelade roll på grund av säkerhet.
    Senast redigerat av JL1976 den 2016-01-13 klockan 20:55.

  3. #23

    Reg.datum
    apr 2015
    Inlägg
    33
    Jobb
    It-utbildare
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JL1976 Visa inlägg
    Jag är inte alls insatt så därför undrar jag varför? Trodde det var storlek och vikt som spelade roll på grund av säkerhet.
    Batterierna ger en naturlig begränsning på vad man kan flyga med. Om jag skulle ta min 250 quad och stoppa i ett 3S 400mAh så skulle den antagligen inte ens lyfta från marken.

  4. #24

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av m00ndancer Visa inlägg
    Batterierna ger en naturlig begränsning på vad man kan flyga med. Om jag skulle ta min 250 quad och stoppa i ett 3S 400mAh så skulle den antagligen inte ens lyfta från marken.
    Nä alltså går den bort. Då får man ta en typ 150mm quad, den lär inte lyfta på 1s så då går det bort. 2s600 ja den flyger i 4 minuter 3s400 ja den flyger i 3 minuter. Låter som man begränsar flygtiden bara? som sagt jag är inte insatt men vill man i regel inte ha typ 3s850 mah för att få bra prestanda men hyfsad flygtid?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •