Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 52 av 52

Ämne: Tuning?

  1. #41

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Jag kör för övrigt lite olika versioner av DAL 5045 trebladiga proppar.
    Dessa för 2204 motorerna:
    http://www.surveilzone.com/2-Pairs-3...-Racing-g-1488
    Dessa på 2205 motorerna, 2204rna orkar inte riktigt med dem:
    http://www.surveilzone.com/2-Pairs-T...-Racing-g-1484
    Dessa har jag också provat på 2205rna men kräver lite andra pids än stock betaflight, får ganska mycket oscillationer med dem:
    http://www.surveilzone.com/DALProp-C...pellers-g-1578

  2. #42

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Kortet verkar vara samma som det här:
    http://www.banggood.com/Raceflight-B...tml?utmid=1195
    Fel uppgifter på rcflights sida då, det kan väl ställa till det när man ska flasha kortet och väljer fel programvara?
    Enligt Banggoods sida ska det vara en cc3d revo men recensionerna säger att det ska flashas med Airbot F4, spelar det någon roll vilket man väljer när man flashar? Är det bara att flasha om med den andra programvaran om den första inte är rätt eller kan kortet låsa sig av fel hexfil?
    Senast redigerat av Ted_B den 2016-11-29 klockan 20:31.

  3. #43
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ted_B Visa inlägg
    Kortet verkar vara samma som det här:
    http://www.banggood.com/Raceflight-B...tml?utmid=1195
    Fel uppgifter på rcflights sida då, det kan väl ställa till det när man ska flasha kortet och väljer fel programvara?
    Enligt Banggoods sida ska det vara en cc3d revo men recensionerna säger att det ska flashas med Airbot F4, spelar det någon roll vilket man väljer när man flashar? Är det bara att flasha om med den andra programvaran om den första inte är rätt eller kan kortet låsa sig av fel hexfil?
    Hej ja du kan få ett helt låst kort av att Flasha fel hexfil!!!! Koppla kortet till betaflight och gå till Cli, skriv "version" så står det också vad för FW som är flashad (i fwlistan står min dodo som "rmdo" så jG blev osäker och var tvungen göra ovanstående!)

    Med ett sånt kort skulle jag prova raceflight! Utifrån att du har schyssta escar med blhelis med senaste FW så kan du köra raceflight med 32khz looptider! Då blir det riktigt smooth skulle jag tippa...

    Vad betalade du för det kortet? Jag vill ha

    Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

  4. #44
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Standard

    jag har ett sånt kort nu, men vilken firmware ska jag dunka in i det?

  5. #45

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Jag har laddat in bf 3.0.1 revo i min, originalet var 3.0 för revo-kort.
    Har inte byggt in kortet i quaden ännu, kom av mig lite när snön föll. Bygger nog klart till helgen tror jag.

  6. #46
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Standard

    satt in 3.0.1 firmware, men ser inga p i d värden måste man lösa grunden själv?
    an inte ladda firmware online heller i raceflight rulllistan verkar vara borta.
    har sett att en del har skitzo mode i raceflight men ser inte det heller, har jag något knas?

    många frågor blev det

  7. #47

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Du ska använda bf-configurator till bf 3.0.1, med rf-configurator kanske det blir lite knas.

  8. #48
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Standard

    Ok men är raceflight nerlagt går inte att hitta några firmware till raceflight. Känns bf config bättre än cleanflight?

  9. #49
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Standard

    Då blev det senaste 3.0.1 Boris och betaflight configurator, känns som om det finns hur mycket inställningar som helst, nån får rätta mig när jag får känslan av att raceflight är nere. Det här kommer att bli intressant väntar bara på en sbus mottagare så jag kan köra nya kortet

  10. #50

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Jag vet inte hur det är med raceflight, jag kör betaflight 3.0.1 med stock pids på en annan quad med naze32-kort och den flyger så jäkla bra så jag tänker köra det på det här kortet också.
    Mycket inställningar, ja,kanske, men konfigurera det du vill ha och lämna pids och rates stock så länge och ta det varteftersom så blir det inte så mycket på en gång.

  11. #51

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Nu är den provflugen lite snabbt, en ack bara så kan inte säga något mer än att det funkar bra
    En sak som inte är bra är att buzzern låter när jag kopplar in usb:n, samma när jag kopplar på lipot utan att ha sändaren på. Det är väl failsafen som gör det men mitt naze-kort gör inte likadant, där går buzzern igång när radion är av men inte när jag kopplar in usb:n för att ansluta till bf-configuratorn.

  12. #52
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ted_B Visa inlägg
    Nu är den provflugen lite snabbt, en ack bara så kan inte säga något mer än att det funkar bra
    En sak som inte är bra är att buzzern låter när jag kopplar in usb:n, samma när jag kopplar på lipot utan att ha sändaren på. Det är väl failsafen som gör det men mitt naze-kort gör inte likadant, där går buzzern igång när radion är av men inte när jag kopplar in usb:n för att ansluta till bf-configuratorn.
    Är ej säker men tror den SKALL göra så för att varna dig? På f4korten kanske de har tänkt till för i 2 av de situationerna vill iaf jag ha en buzz, kan det väl bero på om du har den på "buzzer" eller om du vill välja att ha buzzern på fcservoutgång 5-8? Och i failsafe programmera buzzer på vid failsafe-stage1 OCH stage2.. så hittar du din modell för det var det du ville ha buzzer till? Tycker de är ovärderliga... minuterna jag letar efter min 180 när jag landat en bit bort i högt gräs.är onödiga men jag orkar inte skruva isär hela maskinen för en buzzer om den ens får plats. .....

    Tips; man kan ej ha buzzer och bäbis i samma rum - då får man arg kvinna på halsen och det kan vara värre än att glömma propparna på. ..

    Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •