Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Landställe ovanför groundeffect

  1. #21

    Standard

    Den jag har är en kopia av Emax NightHawk 250 (fast när man mäter är den 280). Jag köpte ett reserv chassie på ebay för 160 kr också Bra att ha lite reservdelar!
    Man mäter diagonalt från motoraxel till motoraxel, sen kallas dom ofta 250 om dom är 230-280 eller så då måtten varierar en del som det verkar.

    Jag tycker att du är kreativ som testar saker även om vissa säger att det inte behövs, man kan ju inte alltid göra som alla andra

    OpticFlow-sensor är typ en sensor som "tittar" rakt neråt och ser hur maken förflyttar sig, sen kan FC:n agera utifrån det. Kolla här: https://www.youtube.com/watch?v=bbS1N--bT0w
    Vissa vill nog hävda att man inte behöver det på en racer, men är i alla fall ett sätt att få snygga landningar eftersom man tar bort all drift när man är nära marken i groundeffekten. Inte helt fel kan jag tycka, ifall man har lite begränsad plats att landa på eller att det inträffar nått som gör att man måste landa någon annanstans än man tänkt från början(åskådare ställer sig på olämplig plats, någon parkerar en bil eller släpper lös en hund :P

  2. #22
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Glattnos Visa inlägg
    Den jag har är en kopia av Emax NightHawk 250 (fast när man mäter är den 280). Jag köpte ett reserv chassie på ebay för 160 kr också Bra att ha lite reservdelar!
    Man mäter diagonalt från motoraxel till motoraxel, sen kallas dom ofta 250 om dom är 230-280 eller så då måtten varierar en del som det verkar.

    Jag tycker att du är kreativ som testar saker även om vissa säger att det inte behövs, man kan ju inte alltid göra som alla andra

    OpticFlow-sensor är typ en sensor som "tittar" rakt neråt och ser hur maken förflyttar sig, sen kan FC:n agera utifrån det. Kolla här: https://www.youtube.com/watch?v=bbS1N--bT0w
    Vissa vill nog hävda att man inte behöver det på en racer, men är i alla fall ett sätt att få snygga landningar eftersom man tar bort all drift när man är nära marken i groundeffekten. Inte helt fel kan jag tycka, ifall man har lite begränsad plats att landa på eller att det inträffar nått som gör att man måste landa någon annanstans än man tänkt från början(åskådare ställer sig på olämplig plats, någon parkerar en bil eller släpper lös en hund [emoji14]
    Hej och tack! Klart man skall testa sig fram lite och våga sticka ut, vem vet, det är så framsteg ofta kommer!
    När jag fick min första programmerbara radio så fanns det nog inte en switch som ej gjorde nånting det lärde mig mycket om hur små skillnader i skevroder(och flaps) kan vara skillnaden mellan att flyga baklänges eller penetrera vinden perfekt även m 4ch segelkärror..
    Samt skillnaden mellan skev som sitter nära flygkroppen vs långt ut när de används som flaperons.. fungerar mkt bra på ex en easytrainer medan en FMSlet13 blir ett tipstallande monster och där bör spoilerons användas i stället, detta hade jag inte lärt mig utan min nyfikenhet (och förmåga att ignorera råd ibland

    Den där sensorn såg väldigt användbar ut, undrar hur driftsäker den är?
    Mvh Gustaf

  3. #23

    Standard

    Haha, väldigt "DRIFTsäker" i alla fall

  4. #24
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Glattnos Visa inlägg
    Haha, väldigt "DRIFTsäker" i alla fall
    Hahahhaha jo minst sagt...

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •