Reklam

 
Sidan 46 av 132 FörstaFörsta ... 3641424344454647484950515696 ... SistaSista
Resultat 901 till 920 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #901
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    pz0420 heter den, ett säkert val!

  2. #902

    Standard

    Vilken "lens " är det som gäller, 2,8?

  3. #903

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Smaken är som baken. Köp med en extra lins så kan du prova dig fram
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  4. #904

    Standard

    Jag skulle rekommendera att köpa med ett 2.1mm objektiv. För flygplan brukar jag tycka 2.8 eller 3.6 vara bäst såvida det inte är acro-kärror, där kör jag också med vidvinkel.

  5. #905

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

    Faan också. Försökte göra en video out kabel till min mobius och tror att jag eventuellt dödade den någon som vet vart man kan köpa med snabb leverans?
    Senast redigerat av kajakmannen den 2014-07-07 klockan 17:40.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  6. #906
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Inga tips om inköpsställe som har snabb lev., men däremot lite sugen på att lägga vantarna på din trasiga om tanken är soppåsen.

  7. #907


    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    23
    Jobb
    Elektronikingenjör
    Klubb
    MFK Hudik

    Standard

    http://rctech.se/ är hyffsat snabba, men nu i semestertider vet man ju inte.

    Gårdagens strapatser med Hammer Mini H v3: https://www.youtube.com/watch?v=xw3w5I8ItO0

  8. #908

    Standard

    Går det att få tag i hyfsade 5/5" proppar i sverige, Eller måste man beställa en rejäl omgång från kina/usa?

  9. #909

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Munktell Visa inlägg
    http://rctech.se/ är hyffsat snabba, men nu i semestertider vet man ju inte.

    Gårdagens strapatser med Hammer Mini H v3:

    Lägg gärna ut en bild på dina "Giant Whale" jag har alla grejer hemma för att bygga ihop ett par jag med men behöver lite inspiration.
    Senast redigerat av administrator den 2014-07-10 klockan 12:56.

  10. #910

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    221
    Klubb
    Electric Angels RC

    Standard

    Fasen vad fort det utvecklar sig med dessa ~250 quads. HobbyKing försöker hänga på tydligen och lanserar några nya modeller.



    tror jag måste slå till på en foldable :-)
    Senast redigerat av administrator den 2014-07-10 klockan 12:56.

  11. #911


    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    23
    Jobb
    Elektronikingenjör
    Klubb
    MFK Hudik

    Standard

    Här kommer några bilder på mina DIY glasögon. Fungerar skapligt bra, har dock inte mycket att jämföra med. en 4.3" skärm, hyfsat okänslig mot blåskärm. Bra FOV iaf med fresnel linsen. Ska byta till svart skumgummi framöver.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMGP4341.jpg 
Visningar:	153 
Storlek:	67,9 KB 
Id:	46519Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMGP4342.jpg 
Visningar:	138 
Storlek:	56,0 KB 
Id:	46520Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMGP4345.jpg 
Visningar:	137 
Storlek:	52,5 KB 
Id:	46521

  12. #912

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Munktell Visa inlägg
    Här kommer några bilder på mina DIY glasögon. Fungerar skapligt bra, har dock inte mycket att jämföra med. en 4.3" skärm, hyfsat okänslig mot blåskärm. Bra FOV iaf med fresnel linsen. Ska byta till svart skumgummi framöver.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMGP4341.jpg 
Visningar:	153 
Storlek:	67,9 KB 
Id:	46519Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMGP4342.jpg 
Visningar:	138 
Storlek:	56,0 KB 
Id:	46520Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMGP4345.jpg 
Visningar:	137 
Storlek:	52,5 KB 
Id:	46521
    OK, jag har en 5" jag tänkte använda, har byggt en hållare till radion än så länge, till testa lite först. Sen brer det nåt liknande din så vida jag inte beställer en från Hobbyking.

  13. #913

    Standard

    Jag tycker ramarna från HK verkar ganska B. De borde ha kopierat LKTR rakt av istället.

  14. #914

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Flög min Hammerquad idag FPV riktigt nice. Tror den landade på 480 gram typ.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  15. #915

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Jag tycker ramarna från HK verkar ganska B. De borde ha kopierat LKTR rakt av istället.
    +1 på den. Verkar va tunga som att dom var byggda av sten

  16. #916

    Standard

    Ännu ett misshandlat paket från HK. Förutom det så har de "tappat" bort två beställningar från maj. Det sista året har jag varit med om det fyra ggr.

    Billigt är snart inte värt det.


  17. #917

    Standard

    Det är inte kineserna som tappar bort paketet - de är bara avsändare...det är skiten mellan dem och dig som strular till det.

    Plockade ut ett paket till med propellrar från Paul Bake idag (http://flyduino.net) som kommer från Tyskland...även det mosat - men som tur är så är proppar redan ganska platta
    Nu har jag propellrar så jag kan köra vårdslöst resten av sommaren - men först en tripp till England och därefter Stockholm...
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  18. #918

    Standard

    Fast det är ju konstigt att det bara är problem med paket som försvinner från HK. Jag beställer mycket mer från diverse andra dels andra webshoppar samt via eBay och det har bara varit problem från Hobbyking. Eller, rättare sagt, två gånger har det blivit fel via eBay men bägge gångerna skickade de nytt alternativt skickade tillbaka pengar omedelbart. HK är extremt sega att ha att göra med och det tar minst 1.5 månad extra efter att felet har bekräftats av dem eftersom de "måste" göra en sk "utredning" först.

  19. #919

    Standard

    Hobbyking slarvar bort paket. Hade ett paket som försvann och det påstod hk var skickat. Fick tracking och allt men grejen var den att fraktbolaget hade aldrig fått ett paket med det numret (inte fel nummer för paketet kom aldrig). Slutade med pengarna tillbaka efter 3 månader och att hk råkade skicka paketet igen så jag fick det grattis

  20. #920
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Väntar fortfarande på senaste HK beställningen... som lades 3 maj...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •