Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Gyro när ailerons är på 2ch

  1. #21

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 181
    Klubb
    Östersunds modellflyg klubb

    Standard

    Pichler.de har ett Gyro som har exakt samma funktioner som Multiplexgyrot MEN, Pichlers har 2 utgångar för skevrodret, Gyrot finns på Östersunds Modell hobby, slå en signal till Kenneth så hjälper han dig.

    MVH K-Å
    MVH Kjell-Åke Skoog
    Ordförande RCFF 2023/2025.

  2. #22
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av K-Å Visa inlägg
    Pichler.de har ett Gyro som har exakt samma funktioner som Multiplexgyrot MEN, Pichlers har 2 utgångar för skevrodret, Gyrot finns på Östersunds Modell hobby, slå en signal till Kenneth så hjälper han dig.

    MVH K-Å
    Tack! Då kan jag ju köpa det beg billiga kds 820 och sätta på ena aileronkanalen så länge tills jag beställer pichlersgyrot och då smäller jag på kds:en på roder eller höjd, förmodligen höjd..

    Fråga: jag har nu mixat en AILE - RUDR på en switch, när gyrot är installerat och mixen är aktiv kommer då rodret att röra sig när aileronen kompenserar? Bör detta hjälpa eller stjälpa? Har gyro - inställning i TX.

    Fråga 2: När jag fick radion fick jag en 8ch och en likadan fast 6ch som var defekt sade han, den band till tx men servon rörde sig ej, hade pyssel nyss och provade koppla in den (futaba fullrange diversity R2006GS) i min bixlerkopia och den fungerade felfritt!!!!!
    Så nu kan jag slänga rtf radion och använda futaban till den med!

    Frågan är nu; som bekant har fms easytrainer polyhedralvinge och om jag kopplar gyro på roderkanalen så borde det väl stabilisera bättre t o m än att köra på ailerons? I o m att roderutslag bankar planet? Tänker jag rätt nu?


    Ska bli riktigt kul att testa flaperons på easytrainern! Ailerons sitter rätt långt in på vingarna och tror jag får riktigt bra flaps-effekt samt spoilereffekt när jag skruvar åt andra hållet! För att inte tala om att ha 3 rates att flyga med!

    Hur beter sig en seglare med gyro på elevator när den tappar lyft och börjar stalla? Och hur gör den när varmluft puttar på? Erfarenheter någon? Mvh Gustaf

  3. #23

    Standard

    Faller som en sten, stiger som en raket. Sätt gyrot på skev endast, så har du mer kontrol.

  4. #24
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kenneth.eriksson.94 Visa inlägg
    Faller som en sten, stiger som en raket. Sätt gyrot på skev endast, så har du mer kontrol.
    Alright då gör jag så att jag sätter det på vänster aileron endast varefter jag kopplar in Y-sladden och ställer in gyrot med bägge skeven och ser hur stor skillnaden är och om det fungerar tillräckligt väl med gyro på ena skev /flaperonen .
    Kompletterar senare om jag gillar det med det gyrot nån rekommenderade som klarade separata skevkanaler och sätter kds:en på easytrainern eller sätter den helt enkelt på roderkanalen på Glidern.

    Gyro på roderkanalen motverkar oönskade rörelser i "yaw" - axeln kan man säga det? Så resultatet (med kombinerade gyro på skev samtidigt) blir att den trackar rakare?

    vad tusan händer om man slopesoarar med rodergyro? Lär inte ha headlock på då iaf! ?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •