Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 58 av 58

Ämne: Någon som vet någon billigare ram än blackout 330/360 där gp4 är skyddad

  1. #41

    Standard

    Sprang nyss på denna på RcGroups
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2341432

    Verkade som den va publicerad av en svensk. Någon här på forumet kanske?

  2. #42

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Menar ni att jag ska slänga in en massa extra snirklar i ramen så den ska se finare ut. Hålen har jag inte ritat än. Funderar på hur man ska göra. med batteriet. Rita en extra hylla så man kan ha det ovan fc eller bara hoppas det balanserar ut bra med Gopro kameran.

  3. #43

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Witalis Visa inlägg
    Sprang nyss på denna på RcGroups
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2341432

    Verkade som den va publicerad av en svensk. Någon här på forumet kanske?
    Intressant, konstigt att han är såpass okänd. Jag har iaf inte läst något om dom där ramarna innan eller sett nån reklam om dem.

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Menar ni att jag ska slänga in en massa extra snirklar i ramen så den ska se finare ut. Hålen har jag inte ritat än. Funderar på hur man ska göra. med batteriet. Rita en extra hylla så man kan ha det ovan fc eller bara hoppas det balanserar ut bra med Gopro kameran.
    Krumelurer klarar man sig nog utan men tänkte det kan vara intressant att se vad andra har för designlösningar

  4. #44

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    He he. Tja ska man slänga upp en annons på rc groups för den sedan kan det vara bra kanske.
    Men kan fortfarande inte bestämma om det är en bra idé med en mitten platta flr batteri över fc.

    Tänkte rita pdb med stöd att löda dom små pollulu regulatorerna och filter.
    Så tänkte jag man skulle hitta någon bra billig plast man kanske kan fräsa ut vinklade klossar ur flr att montera Gopro i olika vinkel.
    He he jag har kollat på massa ramar och funderar över den bästa kombinationen av alla andras idéer plus mina egna.
    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Intressant, konstigt att han är såpass okänd. Jag har iaf inte läst något om dom där ramarna innan eller sett nån reklam om dem.



    Krumelurer klarar man sig nog utan men tänkte det kan vara intressant att se vad andra har för designlösningar

  5. #45

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	350quad VIP005.jpg 
Visningar:	86 
Storlek:	45,6 KB 
Id:	50813
    Sådär nu har jag ritat dit en massa hål Tanken är att man ska kunna montera immersion rc video sändare med bunt band och förlängnings kabel till antennen. Så att den får lite kylning också. Men alla hålern går ju alltid att ändra på. Nu tar jag bara bort så mycket material ur top plattan jag vågar. Men någon kanske har någon ide om någon pryl man vill ska ha ett eget ställe att monteras i där uppe också. Tänkte lägga till en extra liten våning för ccd kameran ovanför gopro.

    Då denna är lite större än en 250 så kan det ju vara en ide att lämna monterings hål för gps. Jag har ju drivor med olika gps som jagk öpt igenom åren de flesta har ju samma monterings hål.

  6. #46

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    En till bild på ritandet.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	350quad VIP006.jpg 
Visningar:	87 
Storlek:	46,8 KB 
Id:	50853

  7. #47

    Standard

    Något litet vinklat fäste att montera FPV kameran ovanför GoPron vore nog inte dumt.

  8. #48

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Witalis Visa inlägg
    Något litet vinklat fäste att montera FPV kameran ovanför GoPron vore nog inte dumt.
    Det susta jag ritade var en platta ovanför gopro där jag tänkte att man gör spår i för att montera ccd kamera precis som på alla 250 varianter. Tänkte man kan ha flera spår så man kan fästa den i den i ex 0,5,10,15 grader. Insåg att jag inte hittar 50mm m3 nylon distanser så har ändrat för att använda 36mm och då behöver man en extra våning om onte gopro kameran sla sticka ut över top plattan. Har beställt hem g10 så snart är det dags att fräsa ut ett första exemplar så man kan se att allt funkar som man vill.

  9. #49

    Standard

    Känns som att 36mm är mera lagom. 50mm känns rätt högt som en extra våning.

    Jag flyger idag med en liten Fatshark 600TVL kamera som jag har fäst genom att montera den i ett hål som jag sedan fäster med lås ringen till linsen.
    Har funderat på att byta men tycker det är bekvämt att mata den med 5V från immersion 600mw

    Men har lite dåligt med idéer för att fästa kameran annars.

  10. #50

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Witalis Visa inlägg
    Känns som att 36mm är mera lagom. 50mm känns rätt högt som en extra våning.

    Jag flyger idag med en liten Fatshark 600TVL kamera som jag har fäst genom att montera den i ett hål som jag sedan fäster med lås ringen till linsen.
    Har funderat på att byta men tycker det är bekvämt att mata den med 5V från immersion 600mw

    Men har lite dåligt med idéer för att fästa kameran annars.
    Jag bytte ut min sådan direkt gick inte flyga med den. Så fort man flög mot solen blev marken svart.

  11. #51

    Standard

    Vilken kamera kör de med nu då?

  12. #52

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Den effio-v 800tvl eller vad den heter. Dyrare än den andra sony kameran men bättre bild. Lite större fördröjnimg på bilden men jag har inga problem med det. Man vänjer sig vid den fördröjning som finns.

  13. #53

    Standard

    Kollade en sväng på den men blev inget köp.
    Sett lite filmer på både de med och utan fördröjning.
    Kanske skulle börja kolla igen då. Borde finnas någon av de bättre som nöjer sig med 5V så kan jag fortfarande mata den från vtx.en

  14. #54

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Witalis Visa inlägg
    Kollade en sväng på den men blev inget köp.
    Sett lite filmer på både de med och utan fördröjning.
    Kanske skulle börja kolla igen då. Borde finnas någon av de bättre som nöjer sig med 5V så kan jag fortfarande mata den från vtx.en
    Effio-v flrdröjningen jag uppmätt är ca 80-100ms i mina fatshark. På min 7" skärm är det 160ms så fördröjningen är beroende av både kameran och dusplayen plus video sändare / mottagare.

  15. #55

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Hur går det med ramen? När kan man beställa en?

  16. #56

    Standard

    Cool ram! Har du funderat på att göra någon typ av konvertering så att man monterar en vanlig board kamera där du tänkt gopro? Kanske på en tilt då det verkar finnas utrymme o mobius på toppen ... för oss fattiglappar som inte vågar flyga med gopros.

  17. #57

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Det börjar närma sig. Är hemma så sällan nu. När jag är his tjejen hela tiden. Ska försöka smyga dit datorn snart. Så jag får mer tid att rita klart den. Glasfiber ska jag håmta ut pväg från jobbet iallafall.

  18. #58

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av streber76 Visa inlägg
    Cool ram! Har du funderat på att göra någon typ av konvertering så att man monterar en vanlig board kamera där du tänkt gopro? Kanske på en tilt då det verkar finnas utrymme o mobius på toppen ... för oss fattiglappar som inte vågar flyga med gopros.
    Det är lösbart. Alla ideer är välkommna.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •