Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 31 av 31

Ämne: Naza där bara tre motorer startar?

  1. #21
    remsans avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    595
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av evilaid Visa inlägg
    Dock driver den lite bakåt i gps mode, lite skumt, namn fungerade klockrent på tidigare rigg??
    Det står inte i release notes för firmware, men jag undrar om det är inte så att även kompasen måste kalibreras om...
    .................................................. .............
    http://www.youtube.com/user/picmovmedia

  2. #22

    Standard Naza där bara tre motorer startar?

    När jag ställt in placeringen i inställningarna och kalibrerat om har Nazan alltid varit stabil.

    Jag har märkt att det är känsligare i x-led. När min var fel så drev den, även i mitt fall lite bakåt.

    --
    S


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  3. #23

    Standard

    Någon får nog hjälpa mig att klarlägga lite nu..
    Gps antennens position anges ju i assistenten, men det är från COG man ska ange det var, i texten låter det som att MC och COG är samma? I mitt fall har jag inte gps i mitten utan den är förskjuten 4 cm till vänster, ska jag då ange detta i assistenten??

  4. #24

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av evilaid Visa inlägg
    Någon får nog hjälpa mig att klarlägga lite nu..
    Gps antennens position anges ju i assistenten, men det är från COG man ska ange det var, i texten låter det som att MC och COG är samma? I mitt fall har jag inte gps i mitten utan den är förskjuten 4 cm till vänster, ska jag då ange detta i assistenten??
    Jag har utgått från COG och inte MC. MCn på TBSen satt ca 9 cm framför COG och GPSen rakt ovanför MC, 11 cm upp Det blev perfekt för min TBS, då hade jag COG exakt på den punkt som är markerad som optimal på chassit.

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  5. #25
    tvbcoms avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    79
    Jobb
    Tekniker
    Klubb
    Ingen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av evilaid Visa inlägg
    Någon får nog hjälpa mig att klarlägga lite nu..
    Gps antennens position anges ju i assistenten, men det är från COG man ska ange det var, i texten låter det som att MC och COG är samma? I mitt fall har jag inte gps i mitten utan den är förskjuten 4 cm till vänster, ska jag då ange detta i assistenten??
    Tittar man i assistenten så står det att man ska mäta från COG, "OCH" att man ska försöka placera MC så nära COG som möjligt.
    Så har jag ialla fall gjort på min, där MC sitter 5 cm till vänster.
    Har jag fattat rätt?
    Hembyggda multikopters med APM2,5 och nu med Pixhawk/Vrbrain/Revo

  6. #26

    Standard

    Det är nog så att desto närmare COG, desto bättre förutsättning har gyrot att göra ett bra jobb. Jag har inte upplevt det som att det har någon större betydelse. Jag hade MC cirka 9 cm framför COG.

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  7. #27

    Standard

    Bara erkänna att det här med COG har jag inte riktigt förstått, jag kör en hexa (DJi kopia), om jag ni inte har några ben och inget annat krimskrams (batteriet sitter centrera ovan för MC'n), är inte COG då precis i mitten på ramen..
    Såg någon uträkning här men då verkarde det som COG är något man mäter i z-led genom vikt och höjd m.m.

    Någon som kan förklara detta för en trög en?

  8. #28

    Standard Naza där bara tre motorer startar?

    Citat Ursprungligen postat av evilaid Visa inlägg
    Bara erkänna att det här med COG har jag inte riktigt förstått, jag kör en hexa (DJi kopia), om jag ni inte har några ben och inget annat krimskrams (batteriet sitter centrera ovan för MC'n), är inte COG då precis i mitten på ramen..
    Såg någon uträkning här men då verkarde det som COG är något man mäter i z-led genom vikt och höjd m.m.

    Någon som kan förklara detta för en trög en?
    Håller med

    Såg denna

    http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...h-allt-annat-)

    Jag tänkte mig att den i höjdled var i mitten på batteriet.

    --
    S


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  9. #29

    Standard

    Precis, har sett den tidigare också men enligt den så verkar ju COG handla om en position i z-led, i Naza assistenten så ska man ju även ange antennen i förhållande till COG i x och y led?

    Blir inte klok på det faktiskt..
    Tycker min driver lite och detta är första naza installationen där jag inte har MC i mitten av riggen...

  10. #30

    Standard Naza där bara tre motorer startar?

    Citat Ursprungligen postat av evilaid Visa inlägg
    Precis, har sett den tidigare också men enligt den så verkar ju COG handla om en position i z-led, i Naza assistenten så ska man ju även ange antennen i förhållande till COG i x och y led?

    Blir inte klok på det faktiskt..
    Tycker min driver lite och detta är första naza installationen där jag inte har MC i mitten av riggen...
    Och den driver bakåt?

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  11. #31
    Leif Ss avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    46
    Jobb
    Sony Mobile Communications, Lund
    Klubb
    MFK Viking & Åhus MFK & Helsingborg

    Standard

    EDIT: [Ok, såg nu att detta redan var utrett. Nu vet jag i varje fall att det var uppgraderingen som gjorde det..]

    Hur gick det med det ursprungliga problemet - bara tre motorer som startade?

    Jag råkade ut för samma problem. Dock både uppgraderade jag min Naza samt flashade om fartreglagen samtidig. Därför vet jag inte vad som orsakade att bara tre motorer startade.

    Dock avhjälptes problemet lätt med att höja "Motor Idle Speed" ett snäpp över default (RECOMMEND).
    Nu snurrar alla 6 igång på perfekt tomgångsvarv.

    -Leif

Liknande ämnen

  1. Motorn startar inte
    Av fennstam i forum Helikopter
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-04-07, 10:09
  2. Min nitro bil startar ej
    Av Alanthor i forum Bilar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-10-22, 13:42
  3. Datorn startar om sig spontant !!
    Av Flygsmurfen i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2012-09-10, 20:30
  4. Två Klåpare Startar En Motor....
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-01, 22:50
  5. Startar ej....
    Av Dj runar i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 16:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •