Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Bästa väder-appen?

  1. #1

    Standard Bästa väder-appen?

    Jag har aldrig tidigare brytt mig om att kolla vädret i förväg, jag har nöjt mig med att kolla ut genom fönstret när jag ska gå ut. Men sen jag börja flyga är det viktigare så jag vet om jag kan flyga på helgen tex. Men SMHI appen är värdelös den missar till och med vädret just nu. Så vilken är er favorit väder-app? Jag har iPhone men de flesta finns väl till både android och IPhone.

  2. #2

    Standard

    Tror inte appen i själv har har något med hur man prognosterar vädret att göra. Senaste "testet" jag såg på väderprognoser så var SMHI träffsäkrast i Sverige.
    "Allting beror på allting"

  3. #3

    Standard

    Kan rekommendera denna mailbaserade väderrobot förrsten: http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...ghlight=skybot
    "Allting beror på allting"

  4. #4

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av hakank Visa inlägg
    Tror inte appen i själv har har något med hur man prognosterar vädret att göra. Senaste "testet" jag såg på väderprognoser så var SMHI träffsäkrast i Sverige.
    Nä inte appen så klart men SMHI tar ju sina data från sina stationer jag antar att det finns andra aktörer dom har sina stationer annars skulle ju inte vädret bli olika beroende på vem som presenterar det.

  5. #5

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Finns en svensk hemsida/app som heter climendo. Den jämför många olika vädertjänster mot varandra. Den är för övrigt svensk

  6. #6

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    221
    Klubb
    Electric Angels RC

    Standard

    Jag har gjort en site som heter FlyTime. Där kan man få väder prognos per timme från Yr.no för de närmsta 48 timmarna. Det är så lång tid jag tycker prognosen är bra. Skillnaden mot Yr:s prognos-sida är att den filtrerar ut bara timmar som är flygbara. Vill du att det ska blåsa max 5 m/s och vara minst 2 grader C så ställ in det. Sen får du flygbara timmar för platsen. På mobilen kan jag rekommendera att göra ett bokmärke till resultatsidan och spara på hemskärmen så kan du lätt se aktuella flygtimmar.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	FlyTimeAndroidScreenshot.jpg 
Visningar:	116 
Storlek:	41,6 KB 
Id:	50032


    Tjänsten är under utveckling, jag filar på den när jag har tid. Lovar inga nya funktioner även om jag har en del idéer. Men kanske hjälper den någon :-)
    Senast redigerat av High Five den 2015-01-19 klockan 13:34.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •