Reklam

 
Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Esc vägrar fungera ihop med cc3d

  1. #1

    Standard Esc vägrar fungera ihop med cc3d

    Hej

    Är helt nybörjare på quad, men köpte ett kit på eBay, för jag tyckte det såg så kul ut.
    Men när jag kör setupen i open pilot så kan jag inte få esc att reagera överhuvdtaget, inte ett pip.
    Tycker det känns långsökt att det skulle vara fel på alla fyra.
    Kör med Futaba s-bus och läste någonstans att det kunde vara problem.
    Väldigt tacksam för tips och råd

    Mvh
    Rasmus
    Senast redigerat av Ralle den 2015-06-21 klockan 15:40.

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Hur tusan ska nån kunna hjälpa dig tror du när du inte ger någon som helst information? :O
    Vadå för ESC, vad menar du? hur har du kopplat?
    ________________________________________
    Mina maskiner

  3. #3

    Standard

    Det är några noname esc från eBay men ska vara simonk, kopplade 1-4 ut från cc3d, en som levererar bec,
    Motorerna är med några noname som följde med,
    Har följt wizzarden men när jag kommer till sidan för att kalibrera esc så står det koppla batteri och vänta på esc arming, men händer inte ett skvatt.
    Går heller inte att köra dem via outputs i menyn för det.
    Escen får ström via ett power distribution board.
    Sbusen är kopplad via main porten med plus minus och yttre till signalen

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Nu vet jag inte hur dessa styrkort fungerar men för vanliga el-flygplan och bl a Futaba och Hitec-radio så måste man reversera trottelkanalen. Kan dock vara annorlunda när man kör motorstyrningen via dessa styrkort men det kan säkert nån kunnig svara på. Reverserar man inte så händer liksom ingenting - dock kan det ev hända att man hör ett och annat pip från fartreglaget...
    Roger

  5. #5

    Standard

    Ta gärna en bild på hur du har kopplat och lägg upp här.

  6. #6

    Standard


    Svårt att få bild på power boarden, får dela den isf

  7. #7

    Standard

    Har du "enablat" i valet "Arming Settings". Valet brukar bli "Always Disarmed" när man varit inne och gjort justeringar.
    Valet finns under Input - Arming Settings på min version av GCS.
    -----------
    Olsson

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Olssob Visa inlägg
    Har du "enablat" i valet "Arming Settings". Valet brukar bli "Always Disarmed" när man varit inne och gjort justeringar.
    Valet finns under Input - Arming Settings på min version av GCS.
    Har armingen på yaw right
    Men går inte ens tvångsköra dem via outputs i den menyn, tror nog att dom är kass, borde inte vara det, de är helt nya. Men får verkligen inte liv i dem på något vis

  9. #9

    Standard

    Simpel fråga och kanske för självklar men har du kollat så att escarna får ström? Om de inte piper när du pluggar in batteriet så får de ej ström. Därmed blir det klurigt att få något att snurra

  10. #10

    Standard

    Får du någon indikering på den blåa lysdioden?
    - Skall ge snabba blinkningar under initieringen
    - Långsamma blinkningar när den är initierad
    - Snabba blinkningar under armering
    - Korta blinkningar när den är armerad
    -----------
    Olsson

  11. #11

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av maxlengdell Visa inlägg
    Simpel fråga och kanske för självklar men har du kollat så att escarna får ström? Om de inte piper när du pluggar in batteriet så får de ej ström. Därmed blir det klurigt att få något att snurra
    När jag mäter på powerboardet så är där ca 11,8 v på alla esc, och jag känner att de blir lite varma efter en liten stund

  12. #12

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Olssob Visa inlägg
    Får du någon indikering på den blåa lysdioden?
    - Skall ge snabba blinkningar under initieringen
    - Långsamma blinkningar när den är initierad
    - Snabba blinkningar under armering
    - Korta blinkningar när den är armerad
    Ja det blinkar som du säger, men ändå stendött

  13. #13

    Standard

    Du kan ju alltid testa att koppla in dem direkt mot mottagaren för att kolla att de funkar, det kan ju vara cc3d:n som strular. Jag hade lite problem själv första inkopplingen då jag missade att sätta S.Bus i guiden. Det kan ju också strula beroende på frekvensen du väljer för ESC:arna i guiden - mina kina-ESC:ar såg likadana ut och de funkade med "Rapid ESC"-inställningen men det är ju inte säkert att alla gör det...

    Hoppas du får igång dem.

  14. #14

    Standard

    en grej till,... kolla så att signal och jord inte är vända åt fel håll, man vet aldrig hur de har lött dit servokabeln.

  15. #15

    Standard

    Nu är det löst, det var jag som slarvat/fuskat, jag hade bara twinat motor och esc kablar för att kunna byta om det gick åt fel håll, och motorkablarna var emaljerade så det blev ingen kontakt.
    Tack för alla tips och idéer

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •