Reklam

 
Sidan 5 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 81 till 100 av 119

Ämne: eAk ZMR 250 race quad

  1. #81

    Standard

    Snygg design på arm-tilten.

    Om man lutar för mycket så får bakre propparna dra turbulent luft från främre motorerna och tappar kraft.

    Man kan komma runt detta genom att montera främre armparet lågt och bakre högt.


  2. #82

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av nordicguy Visa inlägg
    Snygg design på arm-tilten.

    Om man lutar för mycket så får bakre propparna dra turbulent luft från främre motorerna och tappar kraft.

    Man kan komma runt detta genom att montera främre armparet lågt och bakre högt.

    Då är frågan vad är max innan man bör sätta de bakre högre upp. Designen tänkte jag då jag ska ha min sandwich konstruktion med den förstärkta botten plattan under. Så vill jag ha plant över och under armarna. Men jag kan ku också rita om så att de fråmre hamnar längre ner och dra ett snitt på 10grader i cad programmet så att botten plattan också litar 10 grader. Men tänler det är mindre tåligt och för dyrt att köpa så tjockt kol/glasfiber att fräsa ut den färdiga versionen.

  3. #83

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Att om man vinklar armar och motorer får man mer vinkel. Ska ha 20grader. Då jag alltid ligger i minst 45grader med quaden. Ja det är en zmr 250 därav trådens namn ;D
    ok, så du vinklar både ram och motorer. Kan man inte bara vinkla motorerna 20 grader direkt utan att vinkla armarna?
    Intressant att sätta motorerna i olika höjd.

  4. #84

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kimp Visa inlägg
    ok, så du vinklar både ram och motorer. Kan man inte bara vinkla motorerna 20 grader direkt utan att vinkla armarna?
    Intressant att sätta motorerna i olika höjd.
    Det kan man kanske men det lär ju inte hålla lika bra.

  5. #85

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Det blev en välldigt kort premiärflygning av de nya vinklade armarna och min gopro session. Men det kändes som den gick mycket snabbare. Det blir att fräsa nya armar för den ena gick av.ska lägga upp klippet när jag kommer hem.

  6. #86

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Här är det korta klippet.


  7. #87

    Standard

    Touchade du ens marken när den gick sönder? Eller vad hände?

  8. #88

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    ser ut att gå bra men hur populär är du bland golfare ?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  9. #89

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Arfide Visa inlägg
    Touchade du ens marken när den gick sönder? Eller vad hände?
    Jag tror att en golfare tröttnade till slut och sköt ner quadden med en välriktad järntrea.

  10. #90

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Jag har personal från banan med mig där.

  11. #91

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Varit ute och tunat idag. Den flyger inte riktigt som jag vill.
    Någon som kan tyda min logg?

  12. #92

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Sådär sitter och printar ut 7graders vinklade motor fäste nför att totalt få 17graders vinklade motorer. hoppas det är lagom. Bara att testa

  13. #93

    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    128
    Jobb
    Geni (enligt visitkortet)

    Standard

    Idén med att bakre proppen blir ineffektiv av att dra turbulent luft är jag lite osäker på.

    Motroterande proppar är ca 30% effektivare än en singelroterande på samma vridmoment (med reducerad diameter).. Detta har iofs att göra med rotordiameter och högsta effektiva hastighet på bladet, men jag är skeptisk till huruvida det skulle göra det effektivare rent aerodynamiskt. Försökte snabbt köra en matlab simulering men det gav ingen större skillnad..

    Turbulent luft innebär inte alltid lägre grepp för propellern.

  14. #94

    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    128
    Jobb
    Geni (enligt visitkortet)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Varit ute och tunat idag. Den flyger inte riktigt som jag vill.
    Någon som kan tyda min logg?
    Jo.. iofs.. men vad vill du åstadkomma? Vad tycker du är fel? Det är lite väl akrobatiskt för att man skall se något uppenbart.

  15. #95

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Den flyger inte bra. Den är inte locked in, det är jello på gopro kameran också motorerna låter inte jämnt som på andras youtube klipp och som dom lät med kiss innan. Känns vinglig och rycker när man vänder snabbt.

    Citat Ursprungligen postat av Boar Visa inlägg
    Jo.. iofs.. men vad vill du åstadkomma? Vad tycker du är fel? Det är lite väl akrobatiskt för att man skall se något uppenbart.

  16. #96

    Standard

    Kan ju alltid prova att flyga utan motortilt och känna om det gör någon skillnad.

    Om bakre propparna drar turbulent luft lär inte FC'n få det lättare att stabilisera maskinen iaf. Lite som att sjunka ned igenom sin egen prop wash.

  17. #97

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Idag bör mina 4 60c 1500mah lipo dyka upp. Beställde också 5st 2204 2300kv cobra och 9st sn20a. Jag ska också få 4mm kolfiber att fräsa nya armar i och en carbix f-one ram. Tänkte flyga den i 250 klassen. Då jag råka anmäla mig till både 250 och 330 klassen.

  18. #98

    Standard

    vart går tävlingarna i 250?

  19. #99

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Tävlingen går i Ålborg, Danmark.
    eAk, snälla kör bara i 250 klassen, jag vill inte slå ut dig i den andra gruppen.
    Min Blackout med de lite längre armarna är 260mm, så jag antar att jag inte får ställa upp i 250-klassen utan blir tvungen att gå upp till 330. Vilket inte borde vara någon nackdel alls egentligen. På en liten, teknisk bana borde en lite mindre quad vara bättre än en i 330 storlek. Jag hoppas det åtminstone.

  20. #100

    Standard

    Kul att ni ska vara med. Ser fram emot bilder/videos från eventet.
    Ni har båda blivit grymt duktiga på senare tid så ni har god chans skulle jag säga

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •