Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: premiär tur med min heli

  1. #1
    fennstams avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    79
    Jobb
    Blästrare löddeköpinge

    Standard premiär tur med min heli

    Idag blev det premiär tur med min falcon 400 efter de fixade till den i butiken. Även övningsställ är på nu. Flög i litet rum så det var bara 20 sek men de var fan kul fast den korta tiden. Väntar på vindstilla nu och någon som kan hjälpa att trimma finliret. Om man inte flyger på jobb istället. Sen när jag lärt mig flyga stabilt så blir det en t-rex 500 eller något. Inte slutar jag med flygandet nu.

  2. #2
    fennstams avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    79
    Jobb
    Blästrare löddeköpinge

    Standard

    Idag blev det första turen utomhus. Ingen krash än haha. Gick ganska bra fast den vill glida till höger i luften. Jäklar vilken fart den kan få upp när man kör framåt.

  3. #3

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av fennstam Visa inlägg
    Idag blev det premiär tur med min falcon 400 efter de fixade till den i butiken. Även övningsställ är på nu. Flög i litet rum så det var bara 20 sek men de var fan kul fast den korta tiden. Väntar på vindstilla nu och någon som kan hjälpa att trimma finliret. Om man inte flyger på jobb istället. Sen när jag lärt mig flyga stabilt så blir det en t-rex 500 eller något. Inte slutar jag med flygandet nu.
    Här är ett tips åt dig, ta god tid på dig med å lära dig å hovra å jag menar god tid massvis av timmars träning lär dig å hovra med stjärten mot dig på en viss höjd och en viss punkt, när du kan detta kan du hovra med sidan emot dg osv. började själv med heli och tyckte jag kunde det där med å hovra men det sluta med krascher å mycke rep. tappade intresse för heli så nu flyger jag plan, doch sugen på heli igen men jag vet inte får nog vänta ett tag till, men som sagt TA GOD TID PÅ DIG SKYNDA LÅNGSAMT !!!!!!!!!

  4. #4
    fennstams avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    79
    Jobb
    Blästrare löddeköpinge

    Standard

    Jo jag håller på i små etapper att lära mig men ganska svårt när den inte till ligga still i luften utan glider mot höger. Men kul är det iaf. Ska hitta hjälp så den blir perfekt trimmad. Enligt han på skånehobby så är de större maskinerna stabilare.

  5. #5


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Du kanske helt enkelt måste upp lite längre i luften om det stora problemet är att den glider iväg åt höger ? Sen kan du ju alltid trimma koptern men du ska nog vara en bit upp i luften annars kan markeffekten bli för stor.
    //Roger

  6. #6
    fennstams avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    79
    Jobb
    Blästrare löddeköpinge

    Standard

    Okej tack för tipset ska testa sen när det är bättre väder.

Liknande ämnen

  1. Ingen bra heli?
    Av teamleader i forum Helikopter
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-01-19, 08:56
  2. Ny heli?
    Av Hartin i forum Helikopter
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-05-09, 12:52
  3. Heli forum
    Av JonasVV i forum Helikopter
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-01-16, 22:26
  4. Heli direkt
    Av Mikson i forum Helikopter
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-21, 17:54
  5. Ny Heli
    Av Ompa i forum Helikopter
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2007-05-13, 12:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •