Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 32

Ämne: Någon som kan printa till mig.

  1. #1

    Standard Någon som kan printa till mig.

    Hej.

    Är det någon med 3d printer som kan tänka sig att printa en gopro gimbal till min tbs disco för mig.
    Typ denna: https://www.pinterest.com/pin/461548661782289048/

    Gärna i svart och givetvis betalar jag.

    Mvh Håkan

  2. #2
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    http://www.shapeways.com/ där kan du välja färg och även vilken teknik du föredrar. SLS(strong flexible) slår FFF alla dagar i veckan till nästan allt. Du kan då rita dina detaljer med mindre gods vilket ger lättare pryl och lägre prisbild.
    Superhero

  3. #3


    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    180
    Jobb
    Automation på pappersbruk
    Klubb
    MFK Looping

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    http://www.shapeways.com/ där kan du välja färg och även vilken teknik du föredrar. SLS(strong flexible) slår FFF alla dagar i veckan till nästan allt. Du kan då rita dina detaljer med mindre gods vilket ger lättare pryl och lägre prisbild.
    Priserna som står där, är det styckevis? Isåfall är det ju hutlöst dyrt hur bra materialet än är.
    Nån här måste ju kunna skriva ut den där gimbalen för nån tia. Kanske inte lika bra, men fullt acceptabelt.

    Den du länkade till Håkan, verkar inte finnas på Thingiverse. Leta reda på en annan direkt på Thingiverse så går det säkert att fixa. Själv kan jag bara skriva ut i PLA för tillfället, men kompisen skriver gärna i ABS om det krävs.

  4. #4

    Standard

    Okej. Tackar ska kika lite där då.

  5. #5

    Standard

    Den här har jag kikat på förut med. Ser smidig ut.

    http://www.thingiverse.com/thing:158854/#comments

    Är abs och så lite ihåligt som möjligt det bästa, så är det de jag helst vill ha.

    Mvh Håkan

  6. #6


    RCFF - Administratör
    kjnis avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    1 791
    Klubb
    Östersunds Modellflygklubb

    Standard

    Hej Håkan, kan printa en ( http://www.thingiverse.com/thing:158854/#comments ) åt dig. Se PM.

    Med vänlig hälsning,
    Kjell Nilsson

  7. #7
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Peter_L Visa inlägg
    Priserna som står där, är det styckevis? Isåfall är det ju hutlöst dyrt hur bra materialet än är.
    Ehm? Nä, shapeways är mig veterligen i särklass billigast.

    Citat Ursprungligen postat av Peter_L Visa inlägg
    Nån här måste ju kunna skriva ut den där gimbalen för nån tia. Kanske inte lika bra, men fullt acceptabelt.
    Varför skall alla ha och ha och ha och ha? Vad är det för Kina-samhälle? Varför är det så svårt att betala för sig?

    Maskinen kostar 10000kr
    Mateialet kostar nog de 10kronorna
    Tiden tar ca 6timmar
    Frakten kostar 40kr
    Starta bilen och åka till posten 50kr
    Tiden det tar att åka till posten 0,5h


    ... Men visst 3D skrivaren hade han ju redan och de 6 timmarna stod han ju inte vid maskinen och väntade och till affären/posten skall man ju ändå och ett frimärke kan man väl bjuda på.

    Men för all del frågan är ju fri, dock är det tyket att smacka ner på billigaste företaget som säljer delar.
    Superhero

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    http://www.shapeways.com/ där kan du välja färg och även vilken teknik du föredrar. SLS(strong flexible) slår FFF alla dagar i veckan till nästan allt. Du kan då rita dina detaljer med mindre gods vilket ger lättare pryl och lägre prisbild.
    Något är extremt fel med shapeways prissystem för nuvarande. Vissa saker är helt rubbad dyra att printa.
    Expempelvis denna, http://www.shapeways.com/model/1076135/bow-tie.html 110 euro för pla!. Skeppas den i 24 karats guldfodral eller?

  9. #9

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Det är väl inte shapeways som prissätter?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  10. #10


    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    180
    Jobb
    Automation på pappersbruk
    Klubb
    MFK Looping

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg



    Varför skall alla ha och ha och ha och ha? Vad är det för Kina-samhälle? Varför är det så svårt att betala för sig?

    Maskinen kostar 10000kr
    Mateialet kostar nog de 10kronorna
    Tiden tar ca 6timmar
    Frakten kostar 40kr
    Starta bilen och åka till posten 50kr
    Tiden det tar att åka till posten 0,5h


    ... Men visst 3D skrivaren hade han ju redan och de 6 timmarna stod han ju inte vid maskinen och väntade och till affären/posten skall man ju ändå och ett frimärke kan man väl bjuda på.

    Men för all del frågan är ju fri, dock är det tyket att smacka ner på billigaste företaget som säljer delar.
    Vad är det frågan om? Har du nåt intresse i det där företaget eller? Jag erbjöd mig att ordna en gimbal för i princip materialkostnaden, frakten är inte ens diskuterad, men självklart vill jag ha betalt för den.. Affären åker jag till varje dag, och då är det ju bara att posta grejorna där.
    Varför blir du upprörd över det? Förstår ingenting... Skulle vi inte hjälpa varande här?

  11. #11

    Flahultarns avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    489
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Va? Hjälpa varandra? Varför då? Har sett några andra forum där det gått dithän så småningom, att hjälpsamheten och samhörigheten försvunnit. Man kämpar emot ett tag men sen orkar jag inte stångas emot längre och då är det bara att dra...

    Jag hoppas sannerligen att vi slipper se detta på RCFlyg.

  12. #12
    peiters avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    356
    Jobb
    Grafiks formgivare/Flexotryckare
    Klubb
    Arvika Mfk

    Standard

    Hej Håkan
    Hoppas att du har fått den hjälp du behöver. Är på g att köpa en maskin men har inte valt modell än.
    Som sagt modellflygare hjälper varandra oavsett vad det är.
    M.v.H Peter "Pastorn" Åsman
    Arvika MFK

    We are blessed with things that fly.

  13. #13

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Peter_L Visa inlägg
    Vad är det frågan om? Har du nåt intresse i det där företaget eller? Jag erbjöd mig att ordna en gimbal för i princip materialkostnaden, frakten är inte ens diskuterad, men självklart vill jag ha betalt för den.. Affären åker jag till varje dag, och då är det ju bara att posta grejorna där.
    Varför blir du upprörd över det? Förstår ingenting... Skulle vi inte hjälpa varande här?
    Henke2 måste alltid få sin röst i 3dprintar trådar, bara att acceptera , saknar dock en knapp för att slippa se hans inlägg för dom gör ju inget glad direkt
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  14. #14

    Flahultarns avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    489
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av peiter Visa inlägg
    Hej Håkan
    Hoppas att du har fått den hjälp du behöver. Är på g att köpa en maskin men har inte valt modell än.
    Som sagt modellflygare hjälper varandra oavsett vad det är.
    Har en Mini Kossel på väg. Bestämde mig till slut för den. Ska bli spännande det här... verkar inte va riktigt lika mycket fiddlande med montering och konfigurering som andra i reprap-gengren...

  15. #15
    peiters avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    356
    Jobb
    Grafiks formgivare/Flexotryckare
    Klubb
    Arvika Mfk

    Standard

    Funderar lite på printrbot simpel metal . Hyfsat pris och hyfsad kvalité
    M.v.H Peter "Pastorn" Åsman
    Arvika MFK

    We are blessed with things that fly.

  16. #16
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Flahultarn Visa inlägg
    Har en Mini Kossel på väg. Bestämde mig till slut för den. Ska bli spännande det här... verkar inte va riktigt lika mycket fiddlande med montering och konfigurering som andra i reprap-gengren...
    Jag har två reprappar. Det är onekligen en hel del pill med att få igång dem ordentligt. Men en deltaskrivare som din Kossel har jag inte vågat mig på. Mitt intryck är att de är sju resor svårare att få till. Jag hoppas att jag har fel. Skriv gärna om hur det gick när du fått igång din. Normalt sett skriver folk bara om sina problem, inte när allt fungerar bra.
    Senast redigerat av dvogonen den 2015-01-01 klockan 01:05.

  17. #17

    Standard

    Den här tråden blev välgigt rörig nu men jag har iallfall fått ett par erbjudanden som kan printa för mig så det kommer lösa sig.
    Tack alla som vilt och känslosamt engagerat sig!😀

    Jag är bara ute efter en bra produkt som håller, detta med olika plaster mm är en jungel för mig men det finns ju många kunniga här tänkte jag.

    Mvh Håkan

  18. #18


    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    180
    Jobb
    Automation på pappersbruk
    Klubb
    MFK Looping

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Håkan Jönehall Visa inlägg

    Jag är bara ute efter en bra produkt som håller, detta med olika plaster mm är en jungel för mig men det finns ju många kunniga här tänkte jag.

    Mvh Håkan
    Det jag känner till om plaster är att ABS är aningen starkare och lite mer flexibelt än PLA. ABS tål också högre temperatur, PLA mjuknar redan vid ca. 60 grader. PLA är som sagt lite sprödare än ABS, men styrkan räcker väl till, man blir förvånad över hur svårt det är att bryta sönder saker som är utskrivna med PLA.
    Jag skriver enbart med PLA för tillfället, men det beror på att jag inte får upp temperaturen i byggplattan tillräckligt för att ABS-plasten ska bita fast ordentligt. Jag har beställt en bättre platta som förhoppningsvis kommer nästa vecka, och då hoppas jag att jag kan printa i ABS också.

    Sen börjar det dyka upp mer och mer olika material numera. Nylon har ju funnits ett tag, och även Ninjaflex, vilket är som gummi.
    En 1kg rulle med ABS eller PLA kostar runt 200:- och räcker i en evighet känns det som. Jag har t.ex. printat ut en komplett quad i 250 storlek och plasten till den väger inte mer än runt 150gram. Inte speciellt hög materialkostnad alltså.

    Sen att som gjordes tidigare här, att börja räkna in skrivarens pris och annat, det kan man ju inte göra. Jag köpte min skrivare som byggsats, en Reprap, och har den som rena nöjesprylen. Skulle aldrig falla mig in att börja räkna in annat än materialkostnad och frakt om om nån vill ha en utskrift av mig. Det är ju rena nöjet att sitta och pilla med skrivaren och bli fascinerad av prylarna som väver fram på byggplattan.

  19. #19

    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    69
    Jobb
    Design engineer - Saab AB
    Klubb
    Norrköpings Radioflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Det är väl inte shapeways som prissätter?
    Precis. Shapeways sätter ett baspris vad de vill ha för att tillverka artikeln, sen är det upp till "shop owner"/designern att sätta ett marknaspris på sin artikel. Så vad gäller flugan ovan tex så är det troligen designern som tar 90€ av de 110 den kostar. Dvs det är inte Shapeways som är dyr.
    /Philip Thulin

  20. #20
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Henke2 måste alltid få sin röst i 3dprintar trådar, bara att acceptera , saknar dock en knapp för att slippa se hans inlägg för dom gör ju inget glad direkt
    Bra tips är väl alltid värda att läsa? Men du är en trött rackare. Finns en blockeringsknapp att använda, gör det
    Superhero

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •