Reklam

 
Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 114

Ämne: Projekt Quad 001

  1. #41

    Standard

    Adaptern är bara för att styra upp axeln.
    Nu har jag ett KK2.1.5 kort, nu är frågan behöver jag uppgradera det och med vad. Det är ju en djungel med olika programvaror.

    Bert
    Difference between men and boys is the price of their toys

  2. #42

    Standard

    Hej
    Det jag läst om det KK kortet så ska originalprogramvaran vara stabil.
    Testa att flyga först innan du uppdaterar.
    Mvh kenj

  3. #43

    Standard

    Tyvärr så har mycket annat kommit i vägen för bygget men det närmar sig. Undra hur stor man kan bygga? http://www.youtube.com/watch?v=CzP0Zqxam7E

    Bert
    Difference between men and boys is the price of their toys

  4. #44

    Standard

    Hej
    Ja tack en sån vill jag ha, det räcker med en ;-)
    Mvh kenj

    Citat Ursprungligen postat av Nimbus-Bert Visa inlägg
    Tyvärr så har mycket annat kommit i vägen för bygget men det närmar sig. Undra hur stor man kan bygga? http://www.youtube.com/watch?v=CzP0Zqxam7E

    Bert

  5. #45

    Standard

    Nu gäller det, den första testen. Vad händer, inte ett rörelse, den står där och surrar. Mer jordnära quad finns nog inte. Trycker ner knappar på kk2, full gas och det piper två gånger, drar av gas reglage, det piper igen. Nu ska det funka, drar upp gasen på max och får halvfart på propparna, tills en av dom stannar.

    Kul, nä men bygga den var det.

    Bert
    Difference between men and boys is the price of their toys

  6. #46

    Standard

    Frågn är vad du kör för fartreglage?
    Jag skulle gissa på att det antigen är fel på reglaget eller att dom inte är kompatibla med KK2.
    /Jonas

  7. #47

    Standard

    Kan ju vara att det är något problem med reglagen, ska prova programmera ett i taget. Konstigt att det ena stannade men då var batteriet rätt urdraget.
    Det är E-max ESC Simon K Series Multorotor 4 i 1, 4x25A,är nog fler som testat här. Frågan är om batteriet är dåligt eller om något är fel i inställningarna, får högsta varv vid halvt pådrag på sändaren sedan händer inget mer.
    Får kolla mer när jag kommer hem.

    Bert
    Difference between men and boys is the price of their toys

  8. #48

    Standard

    Får nog skaffa ett programmering kort till fartreglaget, någon som vet var man kan köpa dessa. Det är E-max ESC Simon K Series Multorotor 4 i 1, 4x25Aget.
    Difference between men and boys is the price of their toys

  9. #49

    Standard

    Kan det vara för litet batteri, ett 25c 2200Ah ger 55 A om jag fattat rätt. För full effekt behöver jag nästan 80A och den matematiken gick inte ihop.
    Vad sker, blir spänningen för låg eller brinner batteriet upp?
    Eller?

    Bert
    Difference between men and boys is the price of their toys

  10. #50

    Standard

    Nu dags damma av projekt quad 001. Den har stått på en hylla utan att någon rört den och alla propellrar har ramlat av, tur att den inte flög förut.
    Nu ska jag beställa batteri, kan någon tipsa mig om vilket batteri skulle passa, det jag testade med klarade ju inte av strömmen.

    Bert
    Difference between men and boys is the price of their toys

  11. #51

    Standard

    Spontant skulle jag säga att ett 3S 2200mAh 25-30C borde räcka för att den ska flyga....
    Att fartreglagen _kan_ klara av en total ström på 100A innebär inte att du kommer upp i dom strömmarna.
    En gissning är att den tar 15 - 20A vid hovring, så dom 55A ditt batteri kan lämna borde vara fullt tillräckligt.
    /Jonas

  12. #52

    Standard

    Då kommer nästa fråga, varför flyger den inte. Nu har jag haft min KK2.1.5 och bytt program i den. Nu när jag ska återställa den till quaden vilken version ska jag ha? Hittade version V1.18S1 fattar det som den sista.
    Inte alltid så lätt när man är dålig på engelska.

    // Bert
    Difference between men and boys is the price of their toys

  13. #53

    Standard

    Du talar inte om vilken mjukvara du har i kortet nu eller varför du bytte då den versionen som levereras med KK2.1.5 fungerar som den är efter justeringar av PID.
    Men ska du byta borde du nog titta på KK2V1_1V12S1Beginner.
    Och orsaken till att den inte lyfter kan bero på flera saker och när jag tittar tillbaka i tråden så verkar det som att du har haft problem med programmering och kalibrering av fartreglagen, är det löst?
    Går det att köra en korrekt kalibrering med reglagen inkopplade till KK2.1?
    Att kalibrera dom direkt från mottagaren ger inte samma resultat som via KK2.
    Sitter propellrarna åt rätt håll?
    Snurrar motorerna åt rätt håll?
    Har du X konfiguration på ramen ska motor 1 vara uppe till vänster och den ska snurra medurs och propellern märkt R, uppe till höger ska den snurra moturs och propellern märkt L, nere till vänster ska den snurra moturs och propellern märkt L, nere till höger ska den snurra medurs och propellern märkt R.
    Motsvarande information finns även i menyn under Show motor layout.
    /Jonas

  14. #54

    Standard

    Hej
    Det finns ett youtube klipp om hur man kalibrerar alla fartreglagen samtidigt.
    Samtidigt som man kopplar på strömmen ska man hålla ner bägge knapparna som sitter längst ut och trycka fullgas tills det piper i kk´n sedan drar man av gasen, och då ska alla vara kalibrerade exakt lika.
    Mvh Kenj

    Citat Ursprungligen postat av Nimbus-Bert Visa inlägg
    Kan ju vara att det är något problem med reglagen, ska prova programmera ett i taget. Konstigt att det ena stannade men då var batteriet rätt urdraget.
    Det är E-max ESC Simon K Series Multorotor 4 i 1, 4x25A,är nog fler som testat här. Frågan är om batteriet är dåligt eller om något är fel i inställningarna, får högsta varv vid halvt pådrag på sändaren sedan händer inget mer.
    Får kolla mer när jag kommer hem.

    Bert
    Senast redigerat av kenj den 2014-08-24 klockan 23:52. Anledning: skrev programmerar istället för kalibrerar

  15. #55

    Standard

    Hade kk2 på ett flygplan därför raderade jag det som fanns i den tidigare. Har tankat KK2V1_1V12S1Beginner och kollat inställningar.
    Alla inställningar enligt denna film. https://www.youtube.com/watch?v=8NAXSBCtSLY

    Bara skaffa lite gummisnoddar till propellrarna så dom sitter kvar.

    Bert
    Difference between men and boys is the price of their toys

  16. #56

    Standard

    Något är totalt fel, gick inte att flyga alls.
    Film finns på http://bertssida.se/
    Difference between men and boys is the price of their toys

  17. #57

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Snurrar främre motorer mot varandra och likadant bak?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  18. #58

    Standard

    Allt snurrar rätt men tyvärr så tog batteriet slut. Ska byta en av propellrarna den ser lite sned ut.

    Kan inte finna något annat fel.

    Hur blev det med din kenj?

    Bert
    Senast redigerat av Nimbus-Bert den 2014-08-25 klockan 10:11.
    Difference between men and boys is the price of their toys

  19. #59


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Nu är jag absolut ingen multicopter-flygare men jag uppfattar det som att propparna sitter med propp-saver och nån form av gummiband och det känns för mig lite väl "flexibelt" i dessa sammanhang. Inte för att det ligger bakom dina nuvarande problem men min åsikt är nog att det kan skapa mera problem är det ev löser sett på lite längre sikt. Men det finns säkert erfarna multikopter-flygare som kan ge ett mera tillförlitligt svar...
    Roger

  20. #60

    Standard

    Hmmm.....

    Jag är inte säker på varför du valt att vända motorerna nedåt?
    Det innebär att du måste vända propellrarna så dom jobbar åt rätt håll i förhållande till vad man gör när man monterar motorerna uppåt.
    Anledningen till att den tippar gissar jag beror på att du antingen inte kalibrerat KK2 kortet korrekt eller att någon eller några propellrar sitter upp och ner.
    Jag förutsätter att du kommit runt problemet med kalibrering av fartreglagen?

    /Jonas

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •