Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Råd vid köp av ny sändare önskas.

  1. #21
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Tack än en gång för alla tips. Jag tror att jag flyger vidare ett tag med min gamla Graupter MC-14 med 35Mhz kristaller. Jag har ett antal mottagare och hittade en trainer på vinden med en OS46 i som jag tänkte fräscha upp mina gamla flygkunskaper med.

  2. #22
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    En liten uppdatering kommer här. Det blev till slut en ny radio och valde mellan Futaba och Spektrum (valde bort Graupnern då jag läste igenom instruktionsboken...). Futaban kändes tyvärr lite plastig så det blev en Spektrum DX8.

    Hittade en begagnad OS FS-120 Surpass III och den kommer säkert passa bra i modellen (Top Flite har den tom med i ritningarna).

    Det blev också infällbara landningsställ från E-flite och de verkar vara mycket gedigna.
    http://www.mbs-rcmodels.se/landstall...bara-stall-90/

    Riktigt kul att ha hittat tillbaka till hobbyn efter ca 15 års uppehåll:-)

    (Beställt ett litet övningsplan också som jag väntar på:-) Det är ett plan som heter Durafly Tundra och som verkar trevligt.)

  3. #23


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Helt rätt att köpa en Tundra - en mycket trevlig kärra med osedvanligt effektiva klaffar som bl a möjliggör branta och korta inflygningar... Tror att du kommer att uppleva Tundra som mycket mera än ett "litet övningsplan".
    Roger

  4. #24
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Helt rätt att köpa en Tundra - en mycket trevlig kärra med osedvanligt effektiva klaffar som bl a möjliggör branta och korta inflygningar... Tror att du kommer att uppleva Tundra som mycket mera än ett "litet övningsplan".
    Roger

    Kul att höra! Jag ska till posten nu och hämta ut paketet:-)

  5. #25


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Skruva på pontonerna och starta på snön - om du inte har skidor. Annars fungerar den också utmärkt med skidor.
    Roger

  6. #26
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Skruva på pontonerna och starta på snön - om du inte har skidor. Annars fungerar den också utmärkt med skidor.
    Roger

    Bor i Göteborg så här finns tyvärr ingen snö:-( Hoppas på fint flygväder imorgon. Blir i så fall första turen på ca 15 år...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •