Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Soloshot 3

  1. #1
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard Soloshot 3

    Jag passade på att förbeställa en Soloshot 3 med kamera. Tänkte passa på att tipsa er andra om någon mer är intresserad. Min förhoppning är givetvis att den skall fungera bra och göra att man kan filma allt hela tiden. Slippa lasta någon stackare med kamera. Fördelen är givetvis mer filmat material för både filmer till tuben och för ev felsökning vid ev missöden.

    http://shop.soloshot.com/


    version 2 visas här. Går ju alltid att diskutera dess precision, dock är iaf jag övertygad om att den alltid kommer överträffa en hat-cam och få med betydligt mer än de flesta av mina kompisar när de håller i kameran haha.





    Superhero

  2. #2

    Standard

    Verkar ju helt klart cool, men hade lite svårt att hänga med planet i sista klippet. Fast bättre än headcam lär det ju bli. Lite bättre tracking och auto zoom så är det ju en fet vinnare

  3. #3
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stompp Visa inlägg
    Verkar ju helt klart cool, men hade lite svårt att hänga med planet i sista klippet. Fast bättre än headcam lär det ju bli. Lite bättre tracking och auto zoom så är det ju en fet vinnare
    Vet inte hur trackingen är på ver 3, antar/hoppas på bättre. Men auto zoom har den, upp till 65ggr.
    Superhero

  4. #4

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Vet inte hur trackingen är på ver 3, antar/hoppas på bättre. Men auto zoom har den, upp till 65ggr.
    Nice. Misstänker att det egentligen inte är trackingen som är problemet utan snarare släp i kommunikationen eller processandet av positioneringen. Kanske i kombo med fysisk/mekanisk tröghet. Jag är ju inte professor på området direkt Helt klart kul och nyttig grej för solo-action! Tror dock det är en bit kvar om man ska tracka en quad racer...

  5. #5
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stompp Visa inlägg
    Nice. Misstänker att det egentligen inte är trackingen som är problemet utan snarare släp i kommunikationen eller processandet av positioneringen. Kanske i kombo med fysisk/mekanisk tröghet. Jag är ju inte professor på området direkt Helt klart kul och nyttig grej för solo-action! Tror dock det är en bit kvar om man ska tracka en quad racer...
    Man kan ju flytta kameran längre bort och få en snällare miljö.

    Jag tror inte heller den kan fånga detta... men det kunde ju inte polaren heller å andra sidan

    Superhero

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Jag tror inte heller den kan fånga detta... men det kunde ju inte polaren heller å andra sidan
    "Jävlar. Hann jag ju inte med riktigt."

  7. #7
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Att förbeställa har sin tjusning, men tar i regel tid. Fick ju 50% rabatt när jag beställde, det var en bidragande orsak helt klart. Nu har det kommit lite video med 4K kameran jag köpt. Kul att det händer något



    Superhero

  8. #8

    Standard

    Va, har den optiskt zoom? 65x? Var?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  9. #9

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Cool, helt klart något bättre än den här https://www.youtube.com/watch?v=xf8beJji6zk

  10. #10
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Va, har den optiskt zoom? 65x? Var?
    Yes, den följer objektet och zoomar automatiskt. 4K video och 65x optisk zoom!
    Superhero

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •