Reklam

 
Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 69

Ämne: Snutt från igår. Sjukt kul!

  1. #1

    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    235
    Jobb
    IT-Operations @ Axis Communications
    Klubb
    MFK Viking

    Standard Snutt från igår. Sjukt kul!

    Äntligen kan man flyga ute utan att frysa!

    Senast redigerat av administrator den 2014-02-23 klockan 22:12.

  2. #2

    Standard

    Skysst flygning, ser ut att va ett trevligt ställe att flyga på
    Härligt att snön är borta, hos oss blåser det fortfarande lite väl mycket för att flyga får hoppas det blir bättre till nästa helg.

  3. #3
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    I ärlighetens namn har vi inte haft snö mer än kanske ett par veckor här i södern men nu märks det med lite varmare och framförallt ljusare dagar så man hinner flyga en stund direkt efter jobb om det inte blåser för mycket
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  4. #4

    Standard

    Trevligt som f_n!
    Verkar vara några gekko nu..

  5. #5

    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    235
    Jobb
    IT-Operations @ Axis Communications
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Tack =)

    Jo det börjar bli ett gäng Gekkos.
    Inte så konstigt med tanke på hur löjligt skojiga dom är att flyga.

    Känslan av att det inte gör något om man smäller gör verkligen att man tar snabba kliv framåt gällande sin flygförmåga.

    Vi hade en ny kille med oss som flög FPV för andra gången, och efter ett par snabba crasher så flög han omkring bland buskarna som om han aldrig hade gjort annat. Sjukt kul att se!

  6. #6

    Standard

    Låter skitbra.

    Jag har sagt till Anders att jag också vill ha en
    Har elektronik på ingång..
    Aldrig flugit multirotor tidigare förutom en liten hubsan i vardagsrummet..

    För min del blir det inget FPV nu i början men kan tänka mig att det införskaffas framåt sommaren.
    Va kör ni/du för frekvens på FPV grejorna? Tänkte om man klarar sig en bit på 5.8GHz 600mW om man kör 2,4 på maskinen.

  7. #7

    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    235
    Jobb
    IT-Operations @ Axis Communications
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Smajly Visa inlägg
    Låter skitbra.

    Jag har sagt till Anders att jag också vill ha en
    Har elektronik på ingång..
    Aldrig flugit multirotor tidigare förutom en liten hubsan i vardagsrummet..

    För min del blir det inget FPV nu i början men kan tänka mig att det införskaffas framåt sommaren.
    Va kör ni/du för frekvens på FPV grejorna? Tänkte om man klarar sig en bit på 5.8GHz 600mW om man kör 2,4 på maskinen.
    Kul!
    jag kör 5.8 600mw kombo med vanlig 2.4 radio, funkar förträffligt.

  8. #8

    Standard

    Nice video!
    Perfekt flygställe. Jag brukar stanna där påväg eller från jobbet när jag är i krokarna, och flyga lite. Men jag har aldrig sett någon annan där. Är det inte flygbart på andra sidan motorvägen vid dom konstgjorda sjöarna?

    Coolt att maskinerna snart är så små så att man FPV flyger mellan grässtrån och blommor. Svårt att överträda lagar då

  9. #9

    Standard

    E de nån som kan sätta en prick på en karta o slänga upp?? Är lite osäker på var det är på järavallen..tycker mig känna igen stället och ser motorvägen..

    Citat Ursprungligen postat av Luft Visa inlägg
    Nice video!
    Perfekt flygställe. Jag brukar stanna där påväg eller från jobbet när jag är i krokarna, och flyga lite. Men jag har aldrig sett någon annan där. Är det inte flygbart på andra sidan motorvägen vid dom konstgjorda sjöarna?

    Coolt att maskinerna snart är så små så att man FPV flyger mellan grässtrån och blommor. Svårt att överträda lagar då

  10. #10

    Standard

    Finns en karta i FPV-träffar tråden om du orkar leta igenom den :P Vi hade en träff där förra året. Kommer bara ihåg hur jag fick klättra i trädet för att hämta min FPV49 haha.

    Faktiskt sugen på en mini-quad. Funderar på Spanky med dom nya sunnysky motorerna. Min Disco är inte så rolig att flyga mellan saker för den är så klumpig pga sin vikt.

  11. #11

    Standard

    Tack.. ska kolla den tråden..

    Ja storleken på dessa verkar perfekt. Visst hade det vatt kul med en större, som alltid, men vill man kunna svänga runt i trädgården och innomhus är detta perfekt samtidigt som man lika bra kan flyga runt på stora ytor..

  12. #12

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Smajly Visa inlägg
    E de nån som kan sätta en prick på en karta o slänga upp?? Är lite osäker på var det är på järavallen..tycker mig känna igen stället och ser motorvägen..
    https://maps.google.com/?ll=55.81302...03911&t=h&z=18

  13. #13

  14. #14
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Du kan flyga längst stranden också, enorm yta.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  15. #15

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Du kan flyga längst stranden också, enorm yta.
    Jag? Har enorma åkrar runt huset här hemma också.
    För min del var det mest om man får höra att det ska flygas där så man kunnat köra förbi o kolla på grejorna lite och snackat skit.

  16. #16
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Köra förbi, du skall ta med dig grejor att visa upp. Kan du inte flyga visar vi dig, kan du flyga tittar vi gärna på.


    "köra förbi o kolla på grejorna lite och snackat skit.[/QUOTE]
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  17. #17

    Standard

    HAhaha, goa gubbar!
    Jo självklart ska det flygas. Det var om ni körde dit innan jag fått hem mina grejor och Anders fått igång produktionen

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Köra förbi, du skall ta med dig grejor att visa upp. Kan du inte flyga visar vi dig, kan du flyga tittar vi gärna på.


    "köra förbi o kolla på grejorna lite och snackat skit.

  18. #18

    Standard

    Jag tyckte den såg onormalt liten ut när jag gick förbi.
    Var hittar man spec på den? (gekkon)

  19. #19

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Gadget Visa inlägg
    Jag tyckte den såg onormalt liten ut när jag gick förbi.
    Var hittar man spec på den? (gekkon)
    http://www.lizard-rc.se/sv/

    Står inget om några mått men det kan säkerligen dom andra här svara på..
    Längd o bredd o hit o dit o upp o ner o in o ut.....

    Vet att jag sett en tråd där Jakob lagt ut mer bilder under monteringen av sin.. på ett forum.. kommer bara inte på vilket det var nu men det vet ju säkert han själv

  20. #20

    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    235
    Jobb
    IT-Operations @ Axis Communications
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Oj hade visst missat en del här..

    Citat Ursprungligen postat av Luft Visa inlägg
    Nice video!
    Perfekt flygställe. Jag brukar stanna där påväg eller från jobbet när jag är i krokarna, och flyga lite. Men jag har aldrig sett någon annan där. Är det inte flygbart på andra sidan motorvägen vid dom konstgjorda sjöarna?

    Coolt att maskinerna snart är så små så att man FPV flyger mellan grässtrån och blommor. Svårt att överträda lagar då
    Tack!
    Japp det stället är klockrent. Har flugit vid sjöarna också men det är lite tätare i skogen där så inte lika kul.

    Citat Ursprungligen postat av Smajly Visa inlägg
    Jag? Har enorma åkrar runt huset här hemma också.
    För min del var det mest om man får höra att det ska flygas där så man kunnat köra förbi o kolla på grejorna lite och snackat skit.
    Klart du ska komma med ut! Skicka mig ditt nummer så messar jag när vi sticker ut.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •