Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: F3K Tävling

  1. #1

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard F3K Tävling

    Jag vill bara passa på att uppmana alla dlg flygare i sverige att ställa upp på lite tävling.

    kommer själv göra tävlingsdebut i sjögesta den 1a juni inga fler som är som jag usla dlgflygare
    men som ändå vill ha lite kul och tävla lite ?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  2. #2

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    221
    Klubb
    Electric Angels RC

    Standard

    Det känns lite avskräckande att du kallar dig usel. Trots allt så har du två seriösa plan, moddad sändare och har pratat en hel del DLG det senaste halvåret åtminstone. Är man under den nivån så blir man då typ uslare än usel. Vad ska nån med enklare utrustning och mindre erfarenhet då känna?

    Finns det nån tävlingskalender?

  3. #3
    Guzztens avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    199
    Jobb
    Färdtjänschaufför, Blekinge
    Klubb
    Sölvesborg MFK, MFK Snobben

    Standard

    Utrustningen har inte så mycket med resultatet att göra.... Det är som när man får frågan om vilket flygplan man ska köpa för att vinna en IMACtävling.... Träning, träning, träning är oftast det som gäller. Och att KÄNNA sin egen utrustning och använda den optimalt. Bara för att någon tycker att nått är bättre på papper är det inte det fören man kan använda det till sin fördel. Kan ibland vara bättre att flyga en "Flash5" än Futaba QZPH24.. typ...

  4. #4

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av High Five Visa inlägg
    Det känns lite avskräckande att du kallar dig usel. Trots allt så har du två seriösa plan, moddad sändare och har pratat en hel del DLG det senaste halvåret åtminstone. Är man under den nivån så blir man då typ uslare än usel. Vad ska nån med enklare utrustning och mindre erfarenhet då känna?

    Finns det nån tävlingskalender?
    Förstår inte riktigt varför usel skall skrämma andra, det borde vara tvärt om.
    Jag är en sådan som försöker skaffa relativt bra grejer när jag ska testa på något , har för många gånger köpt billiga saker som i slutändan bara gjort att jag spenderat massa tusenlappar i onödan.

    Jag är övertygad om att det finns ett gäng personer med betydligt billigare plan och omoddade sändare som slår mig med hästlängder.
    Visst är ett bra plan en fördel men har man ett sinne för termik eller kanske lång erfarenhet av flyg så slår man nog mig iallafall

    När jag tävlade i paintball hade jag det värsta av allt man kunde ha , va jag bäst i världen för det ? nope.

    Jag har fokuserat och lockat andra till dlg för att det är vansinnigt roligt och hoppas på att fler ska prova på detta en tävling är bara en kul grej . ( om man nu inte spårar ur och bara ska vinna allt )

    länk till tävlingkalender http://www.modellsegelflyg.se/Calendar/ViewEvents.aspx
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  5. #5
    Elgstrands avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    348
    Klubb
    Klubblös Linköping

    Standard

    Jag försöka komma och titta på lite i alla fall. Roligt!
    Flyger helst segel

  6. #6

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    221
    Klubb
    Electric Angels RC

    Standard

    Inbjudan om jag får kalla den det, gav inte så mycket mer info än som bäst en oprecis förhoppning om kul. Lämnade liksom allt kvar att ta reda på för mig. Hur som helst har jag inte tränat tillräckligt för att vilja åka på tävling ännu. Kul att du försöker dra igång nåt i alla fall.

  7. #7

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av High Five Visa inlägg
    Inbjudan om jag får kalla den det, gav inte så mycket mer info än som bäst en oprecis förhoppning om kul. Lämnade liksom allt kvar att ta reda på för mig. Hur som helst har jag inte tränat tillräckligt för att vilja åka på tävling ännu. Kul att du försöker dra igång nåt i alla fall.
    jag får be om ursäkt om jag inte kan ge dig det du vill ha, jag är bara en av dom som ska tävla och tror det kommer bli hur kul som helst .

    mer info om tävlande och hur det funkar får dom mer erfarna berätta om eller besök en tävling och kika , jag har övat en del tävlingsmoment men har mycket kvar att lära . en halvtimme mer flugen idag men behöver mycket mer .

    Det jag önskar är att det är fler som vågar prova på även om man inte flugit dlg i massa år och en av anledningarna är för att vi som är nya ska kunna tävla mot andra som är nya och lära av dom erfarna.

    Jag försöka komma och titta på lite i alla fall. Roligt!
    Det tycker Elgstrand släpa med fler från klubben jag jag tävlar ju faktiskt för Mfk Malmen
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  8. #8

    Standard

    nu vet jag inte riktigt hur de är i just dlg segel men annars har segelflyget historiskt varit kom va med ha roligt med dom grejer du har behöver man hjälp finns de oftast nån som kan hjälpa en.

    ang tränat träning kan man få på tävlingen med och får se hur de går till samtidigt.
    var på första f3b tävlingen för 3 veckor sen hade jätteskoj flygit 6 starter med segel sista 10 åren innan dess. så bara komma o flyga o njuta av dagen toppkillarna är bara människor dom oxå o är trevliga o prata med o ger en hel del av sig själva med tips osv iallafall dom jag träffat/känner.




    //patrik

  9. #9

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    nu vet jag inte riktigt hur de är i just dlg segel men annars har segelflyget historiskt varit kom va med ha roligt med dom grejer du har behöver man hjälp finns de oftast nån som kan hjälpa en.
    Det är precis den känslan jag fått, erfarna flygare som frågat om man inte skall flyga ihop och även åkt några mil för flygning mycket roligt och enormt lärorikt när nån erfaren berättar vad man gör fel och vad man kan förbättra.

    ska bli mycket roligt att se hur inställningen är på tävling, garanterat några som kommer till tävling i en bubbla men brukar släppa efter ett tag det är iallfall den erfarenheten jag har av tävlande i andra sporter, är själv lite i en bubbla när jag kommer till en tävling men när det väl drar igång kan man kliva ur den
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  10. #10
    Elgstrands avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    348
    Klubb
    Klubblös Linköping

    Standard

    Det tycker Elgstrand släpa med fler från klubben jag jag tävlar ju faktiskt för Mfk Malmen
    Just det så är det ja! Ska se vad jag kan göra... men antar att hela det redan talats en del om detta på fältet. Hoppas det blir fler sådana här grejor, segel är riktigt kul.

    Mvh Fredrik.
    Flyger helst segel

  11. #11

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    kom igen nu och anmäl till tävlingen!

    Det kan vara så att jag är bäst i världen se nu till att ta chansen att slå mig
    kan vara den enda tävlingen jag ställer upp i så se till att ta chansen.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •