Reklam

 
Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 61 till 71 av 71

Ämne: Ny Hitech 2,4Ghz Radio "Aurora 9"

  1. #61

    Standard

    Nu har jag precis beställt en från Midland helicopters i England, dom hade några i lager.
    /Magnus

  2. #62

    Standard

    Hur är det med garantier när man köper från utlandet?
    Finns någon reparatör i Sverige som tar hand om garanti reparationer?

  3. #63
    LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

    Standard

    Köper man i utlandet får man nog räkna med att den måste skickas till samma land för eventuell reparation, i synnerhet om man köper den från USA.
    Men jag är lite osäker på om det finns någon svensk servicerepresentant för Hitec, det kan vara så att all service för Europa sker hos Multiplex i Tyskland (England troligen exkluderat).

  4. #64

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    1 429
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    Hur är det...? Finns radion även i USA i en EU version med sämre räckvidd?? Var det den du fick?

  5. #65
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jaka Visa inlägg
    Hej!
    Hur är det...? Finns radion även i USA i en EU version med sämre räckvidd?? Var det den du fick?
    Har du funderat på att köpa en???
    //Tobbe

  6. #66
    LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

    Standard

    Det finns bara en version, den är både CE-märkt och FCC-godkänd. Detta enligt uppgift från Hitec i USA, och eftersom mitt ex är CE-märkt så har jag ingen anledning att tvivla på detta.

    /Leif

  7. #67

    kay.kruts avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    910
    Jobb
    Glad pensionär.Oförbätterlig optimist.
    Klubb
    SMFF.RCFF. Trelleborgs Modellflygklubb. Östersunds Modellflygklubb.

    Standard

    LAN..
    .... har du kollat räckvidden på din radio än. Det skulle vara skoj att höra hur långt den räcker. Det finns ju dom som inte ens tar ordet Hitec i sin mun. Själv var jag ute i eftermiddags och kollade den nya modulen som Tower Hobby säljer i combo tillsammans med mottagare. Den sitter nu i en Optic-sändare som jag aldrig tidigare haft problem med. Jag fick tag i ett par nya Walkie-talkies, med nya batterier och så spatserade jag iväg. Efter cirka hundra meter så rörde jag på höjdspaken och fick ett "jodååå" på ren skånska. Ett hundratal meter till och ett nytt klingande "jadåååå"
    Glad i hågen for jag så iväg runt en trehundra meter till och får till svars, "jo de rör saj"

    Ja, så gick det tills jag nått runt åttahundra meter. Då helt plötsligt dog radion !!
    Vad in i glödheta hel..te, helt dött, och med nya batterier!! Det här skulle ju inte kunna hända, i alla fall inte enligt Kjell&Co. Dom påstod att den radion skulle räcka minst 1,5 kilometer. Ja, comradion alltså. För sändaren hade full kontakt visade det sig. Där stod kompisen min och vrålade "jadåååå" så det ekade i halva Svedala, och jag hörde inte ett skvatt. Men åttahundra meter fick vi i alla fall ihop idag. Nu får vi ta nya tag till helgen och då kanske vi får köra med röksignaler i stället. För testa det ska vi. Så vi lär återkomma.

    Kay krut

    Vill man så kan man.

  8. #68
    LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

    Standard

    Kay, jag antar att du testar med full uteffekt, alltså inte i det läge som man kan ställa in för räckviddstest? Då får du nog gå en bra bit längre, se tråden "The big 2,4 Ghz test" på svensktmodellflyg.se. De sämsta systemen hade en räckvidd runt kilometern och de bästa en bra bit ytterligare. Min gissning är att Hitec hör till de bättre vad gäller räckvidd. Har inte själv ambitioner att testa detta, men vore kul om du kan göra om det och gå lite längre!

    Däremot flygtestade jag systemet för första gången igår, och gjorde då också ett räckviddstest. Jag är van vid mitt Spektrum-system, där man kommer cirka 30 meter innan kontakten bryts. Men med min Aurora gick jag cirka 100 meter med reducerad uteffekt och hade fortfarande perfekt kontroll, t o m med min kropp mellan sändaren och planet, och inte en en tillstymmelse till "sega" servorörelser. Det kändes pålitligt, så jag flög min Blizzard utan att tveka, och tog upp den så högt jag vågade (det var gråmulet och ganska svårt att se planet). Hade inga som helst problem, och känner redan ett stort förtroende för systemet.

    /Leif

  9. #69
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kay.krut Visa inlägg
    å kanske vi får köra med röksignaler i stället. För testa det ska vi. Så vi lär återkomma.
    Det finns ju mobiltelefoner...

    Jag testade min Futaba FF7 FASST på en grusväg omgiven av åkrar. Körde iväg med bilen medan kompisen stod vid flygplanet och kollade.
    1 km funkade bra
    1,5 km ingen kontakt med planet
    körde tillbaka till 1,3 km - då funkade det igen

    Detta alltså vid marknivå, i luften där det inte finns några hinder för radiovågorna torde det vara längre räckvidd. Nu har jag tyvärr inte så stora plan att man ser hur de ligger i luften då man är längre bort än en kilometer.

    Hade själv funderat på en Hitec Aurora, men då jag ville ha min 2,4GHz-radio innan ett meeting i somras fick det blir Futaba.


  10. #70

    kay.kruts avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    910
    Jobb
    Glad pensionär.Oförbätterlig optimist.
    Klubb
    SMFF.RCFF. Trelleborgs Modellflygklubb. Östersunds Modellflygklubb.

    Standard

    Jo, jag vet att jag skulle kunna använt min mobiltelefon men man har ju liksom pratat hit o dit om att dom skulle kunna störa ut radion eftersom dom kör på samma frekvens. Så vi ville inte chansa. Dessutom behövde jag promenaden enär magen börjar bli lite rundnätt. Jag har fullt förtroende för grejorna om dom räcker åttahundra meter i marknivå. Det blir ju betydligt längre så fort man kommer upp en bit i luften. Och så tycker jag bättre om att göra ett långtest än att reducera effekten och knalla iväg bara en liten bit. Om det varierar tio eller tjugo meter med detta test så blir skillnaden ju betydligt större skillnad om man mäter på längre avstånd. Nu ska jag göra om det när det blir lite bättre väder här nere. Se´n är det bara o åka.

    Tack för i kväll "youngsters"
    Kay krut

    Vill man så kan man.

  11. #71

    Standard

    FInns ingen liten lätt mottagare för inomhus depronare att tillgå från Hitec.
    Verkar som Optima 6 på 15gr är den minsta.

Liknande ämnen

  1. Hitec Aurora 9 - Tricopter - KK Controller board. - Vilken "Swash Type"?
    Av Johan_vv i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-07-20, 23:52
  2. Vill ha förlängda spakar till Hitech Aurora
    Av Matsa i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-10-11, 23:10
  3. Behöver "Allt-i-allo-radio"
    Av Shinobi i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-27, 21:42
  4. "Nya inlägg" "Överst på sidan" "Forum start"
    Av Snickarjävel´n i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 10:37
  5. """""Wesse undrar """
    Av wesse i forum Metanolmodeller
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-08-14, 16:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •