Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: HAB Paparazzi Y6 med Naza och GPS

  1. #1

    Standard HAB Paparazzi Y6 med Naza och GPS

    Idag gjorde jag första riktiga flygningen med Y6an Hon flyger fint och idag var vinden ganska gynnsam, 2,5 m/s och upp till 4,5 m/s i byarna.

    Jag har inte justerat något sedan jag fick henne och det jag känner är att man behöver justera Nazan när det gäller gimbalen. Den känns lite "ryckig".

    En sak som jag reagerat på är att den gärna vill tilta kraftigt i motsatt riktning till hur marken lutar, är manlyfter, så det måste man vara med på.

    När jag ger på rejält med gas så tappar hon höjd på stjärten. Det kanske är så med Y6or?



    --
    S


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    Senast redigerat av administrator den 2012-11-11 klockan 10:12.
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  2. #2
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Nice :-) du är en djäkel på att flyga högt , bra syn ?? ser du hur den ligger på den höjden , du får snart bygga ett extra hus för alla dina inköp ha ha
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  3. #3

    Standard HAB Paparazzi Y6 med Naza och GPS

    Citat Ursprungligen postat av Stiffe Visa inlägg
    Nice :-) du är en djäkel på att flyga högt , bra syn ?? ser du hur den ligger på den höjden ,
    Tur att man har något som fungerar, synen Den här tycker jag är den som jag ser bäst hur den ligger, på de höjder och avstånd som det var i filmen är det inga problem.

    Citat Ursprungligen postat av Stiffe Visa inlägg
    du får snart bygga ett extra hus för alla dina inköp ha ha
    Du vet inte hur nära sanningen du är, faktiskt på väg att köpa tomt och bygga nytt Kanske inte bara för att få plats med mina flygsaker, om man frågar min fru

    --
    S


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  4. #4
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stiffe Visa inlägg
    ser du hur den ligger på den höjden
    Det fiffiga är att man inte behöver se hur den ligger, med GPS och autolandning kan man rädda allt.
    Superhero

  5. #5

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Jaha så gps och autolandning kan man lita på till 100% inte undra på att det händer saker när folk tänker så
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  6. #6
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Det fiffiga är att man inte behöver se hur den ligger, med GPS och autolandning kan man rädda allt
    Jovisst men det känns sådär att skicka iväg 15 tusen utan att se hur den ligger och någorlunda koll , jag har datalink till min WKM även om jag inte hunnit testa det speciellt mycket än så rent tekniskt kan jag sitta vid datorn och se hur den rör sig och på vilken höjd och bestämma till vilken waypoint och på vilken höjd etc. vi får väl se hur jag kommer använda det
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  7. #7
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Jaha så gps och autolandning kan man lita på till 100% inte undra på att det händer saker när folk tänker så
    Haha svenskt forum i ett nötskal...
    Superhero

  8. #8

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Se dig omkring. om du är seriös i ditt uttalande eller ej är ju frågan det vet jag inte men folk är för slappa med säkerhet.
    Som jag kan se det på forumet så ser det inte ut som det är säkerhet i första hand för dig heller.

    Har du inget vettigt att säga kan du ju alltid vara tyst.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  9. #9
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Har du inget vettigt att säga kan du ju alltid vara tyst.
    Frågan är väl snarare om du är seriös. Du skriver i ett multirotorforum där man flyger allt med avancerad teknik. Vad skall man lita på och vad skall man inte lita på. Man står ju inte med ett fartreglage på varje kanal och styr manuellt bara för man inte vill lita på tekniken. Man använder ju de funktioner som finns tillgängliga på ett lämpligt sätt.
    Superhero

  10. #10

    Standard Re: HAB Paparazzi Y6 med Naza och GPS

    Det är skillnad på logik och logik. Att få en quad att stå stilla i luften är rent ut sagt en barnlek mot att på ett säkert och bra sätt få den att flyga i retur till en specifik punkt. Det första kan vilken idiot som helst göra (inkl mig), det andra kräver eftertanke och grymt mycket mer hjärna.

    Naza har i min åsikt visat ganska väl att deras utvecklare inte tillhör skaran som borde hålla på med sånt.

    Sent from my GT-P3113 using Tapatalk 2

  11. #11

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard Sv: HAB Paparazzi Y6 med Naza och GPS

    Jag tror att mycket av problemen med bl.a. Naza beror på att man uppdaterar mjukvaran direkt det kommer en ny utan att läsa manualen ordentligt. Samt att man inte testar funktionerna innan de verkligen behövs i skarpt läge. Jag känner själv nu efter ca 100 flygningar i den här versionen med min Y6 Naza att jag kan lita på den (inom rimliga gränser). Därför lägger jag inte in någon ny mjukvara på den. Tycker den flyger så bra att det helt enkelt inte behövs.

Liknande ämnen

  1. Dji naza nåt för mig?
    Av Fredda i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2012-12-02, 12:10
  2. Dji naza rth
    Av freno i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-10-31, 18:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •