Reklam

 
Sidan 14 av 15 FörstaFörsta ... 49101112131415 SistaSista
Resultat 261 till 280 av 296

Ämne: Nano FPV

  1. #261

  2. #262
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Ohh nice, den är upplagd nu Jag har följt den tråden på rcgroups.
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  3. #263

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Då var nya Hubsan H107C invigd! Testade inne en stund och vid 6:30min så började den varna för låg batterinivå.

    500mah batteri.
    1280mhz nano transmitter från HK
    Readymaderc pico camera
    pololu 5v step up regulator.
    Turnigy 9x (module för hubsan protocol)

    Blev några bilder på farkosten, film får det bli en solig dag istället



    Har du någon film när du flyger? Funkar videolänken så pass bra att du kan flyga in i andra rum utan att tappa bild? räckvidd?

  4. #264

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av fmxdanne Visa inlägg
    Har du någon film när du flyger? Funkar videolänken så pass bra att du kan flyga in i andra rum utan att tappa bild? räckvidd?
    Ska fixa en film snart..

    Flög inne i huset upp på vinden och ner i källaren utan problem är det betong så blir det lite störningar i bilden..

    Video: ca 150meter med stockantenner och 1280mhz. har testat den till 300meter ca 20meter högt med biquad och det fungerade bra.

    Radio: Har haft problem med min booster att synka ihop med A7105-500m, den vill inte riktigt "starta" men som sagt så hade jag inga problem att flyga 300meter vilket är helt ok ändå.. tanken med boostern är att jag vill få mer effekt om jag ska flyga bakom träd,byggnader osv..

  5. #265

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Ska fixa en film snart..

    Flög inne i huset upp på vinden och ner i källaren utan problem är det betong så blir det lite störningar i bilden..

    Video: ca 150meter med stockantenner och 1280mhz. har testat den till 300meter ca 20meter högt med biquad och det fungerade bra.

    Radio: Har haft problem med min booster att synka ihop med A7105-500m, den vill inte riktigt "starta" men som sagt så hade jag inga problem att flyga 300meter vilket är helt ok ändå.. tanken med boostern är att jag vill få mer effekt om jag ska flyga bakom träd,byggnader osv..
    Okej låter som det räcker gott och väl åt mig att leka med här hemma i huset. =) Backorder på HK men den som väntar på något gott..

  6. #266

  7. #267
    remsans avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    595
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Har också beställt grejerna från readymaderc för min hubsan.
    Hur har du kopplat kortet till Hubsan batteri? Eller är den kopplat direkt i Hubsan?


    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Då var nya Hubsan H107C invigd! Testade inne en stund och vid 6:30min så började den varna för låg batterinivå.

    500mah batteri.
    1280mhz nano transmitter från HK
    Readymaderc pico camera
    pololu 5v step up regulator.
    .................................................. .............
    http://www.youtube.com/user/picmovmedia

  8. #268

    Standard

    Yes, jag lödde det direkt på kretskortet i hubsan!

  9. #269
    remsans avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    595
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Ok, tackar! De 500mAh batterierna, får de plats i Hubsan? Jag antar att med de 240mAh blir det inte mycket tid för flyg.


    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Yes, jag lödde det direkt på kretskortet i hubsan!
    .................................................. .............
    http://www.youtube.com/user/picmovmedia

  10. #270

    Standard

    Jag flyger med C versionen och den har 380mAh som standard batterier så jag köpte 500mah istället och det fungerar ok. Jag skulle nog rekommendera 300-380mah om du flyger med antingen H107 eller H107L

  11. #271
    remsans avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    595
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Tackar. Har beställt några 380mAh på ebay. De får duga ett tag.

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Jag flyger med C versionen och den har 380mAh som standard batterier så jag köpte 500mah istället och det fungerar ok. Jag skulle nog rekommendera 300-380mah om du flyger med antingen H107 eller H107L
    .................................................. .............
    http://www.youtube.com/user/picmovmedia

  12. #272

    Standard

    Kör också dem, funkar finfint

  13. #273
    remsans avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    595
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Nu är första bygget klar.



    Setupen är lite för tung (52g), men ska testa ta bort lite grejer (korta sladdar, props skyddet, lite kontakter)
    .................................................. .............
    http://www.youtube.com/user/picmovmedia

  14. #274

    Standard

    Najs, kör samma utrustning på mina Ladybirds förutom större lins som väger lite mer. Är väldigt nöjd med både kvalite och räckvidd. Kör du stort batteri för min setup väger bara runt 42gram med 250mah batteri. Dock digital köksvåg så vet inte om det är exakt på grammet.

    Citat Ursprungligen postat av remsan Visa inlägg
    Nu är första bygget klar.



    Setupen är lite för tung (52g), men ska testa ta bort lite grejer (korta sladdar, props skyddet, lite kontakter)

  15. #275
    remsans avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    595
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Har tagit bort props skyddet, kortade ner ett par kablar och med en 240 mAh battery väger den 46g (på köksvågen :-D).
    Men den är flyg klar iaf





    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Najs, kör samma utrustning på mina Ladybirds förutom större lins som väger lite mer. Är väldigt nöjd med både kvalite och räckvidd. Kör du stort batteri för min setup väger bara runt 42gram med 250mah batteri. Dock digital köksvåg så vet inte om det är exakt på grammet.
    .................................................. .............
    http://www.youtube.com/user/picmovmedia

  16. #276

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av remsan Visa inlägg
    Har tagit bort props skyddet, kortade ner ett par kablar och med en 240 mAh battery väger den 46g (på köksvågen :-D).
    Men den är flyg klar iaf

    Ser ut att funka riktigt bra

  17. #277

    Standard

    Ser riktigt snyggt ut, hade varit väldigt roligt att se lite mer bilder på folks installationer? Har precis byggt ihop det sista på en hubsan H107 original som installationen blivit lite... sisådär på . Delar iaf några bilder.

    Vikten är för hög i dagsläget, inte vägt den på ett tag. Senaste vägningen var 46g, sen dess har det tillkommit en bypass kondensator och 2g 80mAh batterier med sladdar osv. Ligger med andra ord antagligen närmare 52-55g gissningsvis. Antennen ska bytas ut mot något mer lämpligt/lätt, sladdar kortas av, ersätta tejpbitar för fästning med något lämpligare etc, slutligen testa att återgå till att använda gemensamt batteri, om jag kan få det att fungera (fick otroligt mycket störningar och visste inte vad som genererade det).

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2014-02-05 22.30.06.jpg 
Visningar:	159 
Storlek:	64,3 KB 
Id:	43632

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2014-02-05 22.30.14.jpg 
Visningar:	152 
Storlek:	64,1 KB 
Id:	43633

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2014-02-05 22.30.22.jpg 
Visningar:	131 
Storlek:	59,3 KB 
Id:	43634

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2014-02-05 22.30.34.jpg 
Visningar:	133 
Storlek:	49,5 KB 
Id:	43635

  18. #278
    remsans avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    595
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Det var snyggt! I mina filmer synns ganska bra hur är den monterad. Jag kommer att ta några bilder till på min när jag gör den klar.
    Har inte varit riktigt nöjd med den pga kontakterna jag hade. Ska löda kablarna direkt på kortet, tänkte jag.
    Jag får lite störningar men efter lite pilade fram o tillbaka verkar försvinna. Har enbart Pololu steg-up regulatorn, men de säger (rcgroups forumet) att den ska fungera rätt bra utan att behöva nån kondensator.


    Citat Ursprungligen postat av frznlogic Visa inlägg
    Ser riktigt snyggt ut, hade varit väldigt roligt att se lite mer bilder på folks installationer? Har precis byggt ihop det sista på en hubsan H107 original som installationen blivit lite... sisådär på . Delar iaf några bilder.

    Vikten är för hög i dagsläget, inte vägt den på ett tag. Senaste vägningen var 46g, sen dess har det tillkommit en bypass kondensator och 2g 80mAh batterier med sladdar osv. Ligger med andra ord antagligen närmare 52-55g gissningsvis. Antennen ska bytas ut mot något mer lämpligt/lätt, sladdar kortas av, ersätta tejpbitar för fästning med något lämpligare etc, slutligen testa att återgå till att använda gemensamt batteri, om jag kan få det att fungera (fick otroligt mycket störningar och visste inte vad som genererade det).

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2014-02-05 22.30.06.jpg 
Visningar:	159 
Storlek:	64,3 KB 
Id:	43632

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2014-02-05 22.30.14.jpg 
Visningar:	152 
Storlek:	64,1 KB 
Id:	43633

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2014-02-05 22.30.22.jpg 
Visningar:	131 
Storlek:	59,3 KB 
Id:	43634

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2014-02-05 22.30.34.jpg 
Visningar:	133 
Storlek:	49,5 KB 
Id:	43635
    .................................................. .............
    http://www.youtube.com/user/picmovmedia

  19. #279

    Standard

    Kan rekkomendera den här: https://www.sparkfun.com/products/10255

    Den tar bort störningar från hubsans motorer, det är en ganska snabb återkommande drop i spänning på + matningen då man kör motorerna, svår att filtrera med enbart kapacitans, lättare med spole...

  20. #280

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av remsan Visa inlägg
    Det var snyggt! I mina filmer synns ganska bra hur är den monterad. Jag kommer att ta några bilder till på min när jag gör den klar.
    Har inte varit riktigt nöjd med den pga kontakterna jag hade. Ska löda kablarna direkt på kortet, tänkte jag.
    Jag får lite störningar men efter lite pilade fram o tillbaka verkar försvinna. Har enbart Pololu steg-up regulatorn, men de säger (rcgroups forumet) att den ska fungera rätt bra utan att behöva nån kondensator.
    Får tacka, vet inte om jag håller med, det är inte jättevackert:-). Vad gäller kondensatorn är det en bypass, jag har försökt köra utan men fick tokigt dålig bild (kunde inte se något alls pga störningarna), även på separat batteri och med olika step ups.


    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Nano!
    Av Jode i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-02-03, 04:42
  2. BOOMERANG NANO - Byggtråd.
    Av petera38 i forum Byggdagboken
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-10-22, 11:43
  3. Nya Ultra Nano Blade µSR
    Av Sigun i forum Helikopter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-01, 16:57
  4. Mottagare Webra Nano S6
    Av Plura i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 08:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •