Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 44 av 44

Ämne: Den perfekta modellen för sjöflyg!??

  1. #41


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 918
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Flyg kärran med alla roder så hänger den inte i svängarna - alltså "fuska" inte genom att låta bli att använda sidrodret vid svängar. Dessutom kan du då göra betydligt tajtare svängar med kärran. Tror inte att jag ens använder diffade skevroder men jag flyger som sagt aktivt med alla roder. Kul att den fungerade bra även som sjöflygkärra - men det förvånade mig egentligen inte så mycket med tanke på dess egenskaper som vanlig kärra.
    Roger

  2. #42

    Standard

    Vännerna på FliteTest kommer med lite handgripliga råd till oss som gärna flyger vid och över vatten:

  3. #43

    Standard

    Nu har Beavern fått ett antal starter och landningar. Flyger ännu bättre med skevroder diff - sen blir det ännu roligare när man stöttar med roder. Går även att busa lite med även om roll-rate inte är imponerande. Främst går den härligt torr - smeker man ner den i landningarna så är den torr både över och under vingarna. Kör med ca 30% flaps i start och landning. Hittills den bästa pontonkärran jag flugit i den storleksklassen.

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Hej,
    Flyg kärran med alla roder så hänger den inte i svängarna - alltså "fuska" inte genom att låta bli att använda sidrodret vid svängar. Dessutom kan du då göra betydligt tajtare svängar med kärran. Tror inte att jag ens använder diffade skevroder men jag flyger som sagt aktivt med alla roder. Kul att den fungerade bra även som sjöflygkärra - men det förvånade mig egentligen inte så mycket med tanke på dess egenskaper som vanlig kärra.
    Roger

  4. #44
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard

    Litet och lätt, kräver inte lång start och landning = FunCub


    Vanliga Cubar går också bra (1/4 skala och 40-size)


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •