Reklam

 
Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 90

Ämne: FPV multirotor träff i Skanör 4/7

  1. #21

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Peter Frank Visa inlägg
    Det gör du rätt i! kör du hela vägen från tranås?
    Japp, åker ner över helgen med familjen. Men vet inte riktigt hur tidschemat ser ut.
    //Lasse

  2. #22

    Standard

    Jag åker med min Gemini, men kör som om det är en Hubsan X4 (i nybörjar läge).

  3. #23

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Luft Visa inlägg
    Jag åker med min Gemini, men kör som om det är en Hubsan X4 (i nybörjar läge).
    Härligt! vilket namn skriver jag upp?
    KillerBEE 5" / COBRA 2204 1960KV / DYS 20A ONESHOT / 4S / CC3D / 600TVL / MOBIUS / IMMERSIONRC 600mw 5.8GHZ

  4. #24

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Peter Frank Visa inlägg
    Härligt! vilket namn skriver jag upp?
    Stefan P

  5. #25

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Luft Visa inlägg
    Stefan P
    Uppskriven :-)
    KillerBEE 5" / COBRA 2204 1960KV / DYS 20A ONESHOT / 4S / CC3D / 600TVL / MOBIUS / IMMERSIONRC 600mw 5.8GHZ

  6. #26
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Har jag tid kommer jag och filmar det hela, men tävlar inte om inte oktan får vara med (108 cm mellan motorerna)!
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  7. #27
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Kan nog också dyka upp för att kolla och ev filma , har ingen racingmaskin heller
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  8. #28

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Har jag tid kommer jag och filmar det hela, men tävlar inte om inte oktan får vara med (108 cm mellan motorerna)!
    Jag ser inga problem att du tar ett par varv på banan. Vi kommer säkert att hålla någon liten tävling. Men jag tror mest att vi kommer glida omkring fritt på banan :-)

    Hade varit häftigt att filma dock!
    KillerBEE 5" / COBRA 2204 1960KV / DYS 20A ONESHOT / 4S / CC3D / 600TVL / MOBIUS / IMMERSIONRC 600mw 5.8GHZ

  9. #29
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Klart ni skall tävla, ordna med ett par pokaler. Vinnare av heat, snabbaste tid och värsta krasch.

    Min okta äter 250 till frukost he he he.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  10. #30

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stiffe Visa inlägg
    Kan nog också dyka upp för att kolla och ev filma , har ingen racingmaskin heller
    Tycker du kan komma och titta/snacka iallfall, jag har bland annat en extra lcd ifall du vill titta FPV whise när folk flyger
    KillerBEE 5" / COBRA 2204 1960KV / DYS 20A ONESHOT / 4S / CC3D / 600TVL / MOBIUS / IMMERSIONRC 600mw 5.8GHZ

  11. #31

    Standard

    Kommer!

    Johan Nilsson
    Wasp II 4S

  12. #32

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sevenofnine Visa inlägg
    Kommer!

    Johan Nilsson
    Wasp II 4S
    Göttans! Uppskriven!
    KillerBEE 5" / COBRA 2204 1960KV / DYS 20A ONESHOT / 4S / CC3D / 600TVL / MOBIUS / IMMERSIONRC 600mw 5.8GHZ

  13. #33

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Eventuellt dyker jag(Micke J) upp men kan inte garantera det ännu.
    RaQ 240 3cell(hemmabyggd racequad)
    MDV mini Y6 290 hexa 3cell(Inte för tävling men bra för att filma race snyggt)

    Och om jag kommer kommer även Jonas med mini tri som flyger på 3cell också.(Han kör så jag kommer inte om inte han kan :P)
    ________________________________________
    Mina maskiner

  14. #34

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Zallisen Visa inlägg
    Eventuellt dyker jag(Micke J) upp men kan inte garantera det ännu.
    RaQ 240 3cell(hemmabyggd racequad)
    MDV mini Y6 290 hexa 3cell(Inte för tävling men bra för att filma race snyggt)

    Och om jag kommer kommer även Jonas med mini tri som flyger på 3cell också.(Han kör så jag kommer inte om inte han kan :P)
    Skriver upp er båda :-)
    KillerBEE 5" / COBRA 2204 1960KV / DYS 20A ONESHOT / 4S / CC3D / 600TVL / MOBIUS / IMMERSIONRC 600mw 5.8GHZ

  15. #35
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag har nämnt din träff även på Facebook, där jag vet många racers håller till, hoppas det inte gör något.
    Jag har även nämnt det hos filmkopterforum på Facebook i hopp om att större koptrar dyker upp.

    Hoppas det går bra, och det kommer många på träffen.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  16. #36

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Funktionen för att skapa evenemang har under dagen blivit nästan helt klar på min sida förresten, så du kan testa att lägga in platsen och tävlingen om du vill.
    http://www.flybase.se/

    Vill gärna få sidan mer testad på så många olika platformar som möjligt för att hitta buggar.
    ________________________________________
    Mina maskiner

  17. #37

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Jag har nämnt din träff även på Facebook, där jag vet många racers håller till, hoppas det inte gör något.
    Jag har även nämnt det hos filmkopterforum på Facebook i hopp om att större koptrar dyker upp.

    Hoppas det går bra, och det kommer många på träffen.
    Absolut inte! Av begränsningar och säkerhetsperspektiv ser jag dock att vi försöker hålla oss under 15 personer. Än så länge är det inte ett problem.

    Folk som är intresserade får gärna regga sig här eller sända mig ett mail på info@peterfrank.se

    2.4GHZ bandet är inget problem med vi får se hur vi göra med video sändare. Tyckte jag såg ett verktyg på reddit där man kunde tilldela olika kanaler beroende på vilken sändare folk hade.
    KillerBEE 5" / COBRA 2204 1960KV / DYS 20A ONESHOT / 4S / CC3D / 600TVL / MOBIUS / IMMERSIONRC 600mw 5.8GHZ

  18. #38

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Zallisen Visa inlägg
    Funktionen för att skapa evenemang har under dagen blivit nästan helt klar på min sida förresten, så du kan testa att lägga in platsen och tävlingen om du vill.
    http://www.flybase.se/

    Vill gärna få sidan mer testad på så många olika platformar som möjligt för att hitta buggar.
    Tittar på det senare
    KillerBEE 5" / COBRA 2204 1960KV / DYS 20A ONESHOT / 4S / CC3D / 600TVL / MOBIUS / IMMERSIONRC 600mw 5.8GHZ

  19. #39

    Standard

    Tjoho! Jag kommer gärna. Tar med en 250 maskin, 3S.
    Daniel Larsson

  20. #40

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av soulsurf Visa inlägg
    Tjoho! Jag kommer gärna. Tar med en 250 maskin, 3S.
    Daniel Larsson
    Tillagd :-)
    KillerBEE 5" / COBRA 2204 1960KV / DYS 20A ONESHOT / 4S / CC3D / 600TVL / MOBIUS / IMMERSIONRC 600mw 5.8GHZ

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •