Reklam

 
Sidan 1 av 11 123456 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 220

Ämne: Raptor F22

  1. #1

    Standard Raptor F22

    Hittade en ritning på en F22 Raptor, detta ser ut att kunna bli en bra start på lite mer flygplans likt bygge.
    Nu till problemet, hitta Depron i rätt storlek. Just nu så hittar jag bara det i Falun och blir rätt dyrt att åka dit bara för det. Har kollat på byggmarknaderna och där finns det inte.
    Bifogade filer Bifogade filer

  2. #2
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Söt ritning, vilka dimensioner är den anpassad för?
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Är inne på min fjärde sån där sedan 2006, fantastisk liten modell. Använde 6mm depronskivor jag köpte på Golvpoolen i Malmö för 5-6 år sedan till den senaste, som jag byggde i somras. Har haft samma motor & ESC i alla.

    Vingspannet kan vara sådär 60 cm och längden cirka 80 eller så. Här är min in action för ett par veckor sedan i Ljungby:



    Tips: Det går alldeles utmärkt att bygga den med deltamix också, min senaste har det. Ett servo mindre & inget behov av att bygga höjdrodren med en pinne mellan.

  4. #4

    Standard

    Fluf: Skriv ut den 100 % så får du den i rätt skala, ca 72 cm mellan vinspetsarna.
    Senast redigerat av Nimbus-Bert den 2013-10-29 klockan 16:48.

  5. #5

    Standard

    Ingen mer i Stockholm som kan tänka sig köpa lite Depron så vi kan dela lite på frakten. Blir ca 15 mils körning extra för mig sedan finns det i Järfälla.

    Bert

  6. #6

    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    286
    Jobb
    El-tekniker på Hyundai.
    Klubb
    Ingen ännu.

    Standard

    Hej Bert! Försöker skriva ut den men får inte till det med 100%. Mitt program
    vill inte heller dela en PDF i flera delar.
    Andra ideer hur man gör eller andra utskrifts program?
    Vad har du för skrivare?

    Depron finns (vissa har slut) i Barkarby, Uppsala,Bromma och Botkyrka på Bauhaus. XPS 5mm, 590mmx790mm, 15st ark 199:-
    Senast redigerat av SA3BGM den 2013-10-29 klockan 21:19. Anledning: Ändrade mått fel.

  7. #7

    Standard

    Svar nej. Men om du markera filmminiatyr på utskriftsidan så ska du få 15 bilder om du har A4 format.

  8. #8

    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    286
    Jobb
    El-tekniker på Hyundai.
    Klubb
    Ingen ännu.

    Standard

    Jag har inte det alternativet att välja på. Konstigt för jag har för mig att jag sett "sida vid sida"
    som alternativ med förra skrivaren.

  9. #9

    Standard

    SA3BGM: 59cmx70cm är lite för smått, svårt få en modell som är 72 cm bred utan att limma samman delar.
    Du har PM.
    Senast redigerat av Nimbus-Bert den 2013-10-29 klockan 20:54.

  10. #10

    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    286
    Jobb
    El-tekniker på Hyundai.
    Klubb
    Ingen ännu.

    Standard

    Haha. Fel här och var. 590x790mm skall det ju vara.

  11. #11

    Standard

    Jag såg det att det blev lite fel men den känns lite för liten ändå. Gillar inte att limma med PUR för att få rätt storlek . Blir nog en resa till Falun för inköp. Har stuga utanför Avesta så det blir inte så långt att åka.

  12. #12

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Elflygarn Visa inlägg
    Är inne på min fjärde sån där sedan 2006, fantastisk liten modell. Använde 6mm depronskivor jag köpte på Golvpoolen i Malmö för 5-6 år sedan till den senaste, som jag byggde i somras. Har haft samma motor & ESC i alla.

    Vingspannet kan vara sådär 60 cm och längden cirka 80 eller så. Här är min in action för ett par veckor sedan i Ljungby:



    Tips: Det går alldeles utmärkt att bygga den med deltamix också, min senaste har det. Ett servo mindre & inget behov av att bygga höjdrodren med en pinne mellan.
    Ser fint ut, nu har jag inte så stor motor 1534 KV men tror det ska fungera ändå. Jag tänkte även köra med deltamix.
    Fin kamera ger bra bild.

  13. #13

    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    286
    Jobb
    El-tekniker på Hyundai.
    Klubb
    Ingen ännu.

    Standard

    Näe det känns lite dumt att skarva men nöden har ingen lag. (bara i stan för där är det dyrt att bli ...)
    68km kanske mellan Avesta o Falun. :-)

    Här kan det finnas. Kolla med dom. Tror dom tar 59:-/skiva ca1200x800x6mm
    Färg: Mörk grå men inte svart.
    http://www.interkakel.com/iksite/but...akelfalun.html

  14. #14

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Min F22 är precis 72 cm mellan vingspetsarna precis som på ritningen. Depronskivorna som jag köpte på golvpoolen är 1200x800x6 mm. Men det var sådär 2006 jag köpte dem - ingen aning om de fortfarande finns kvar.

  15. #15

    Standard

    Gjort mallar i papp och tillverkat två knivar att skära Depron med, en 90 grader och en 25 grader. Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2013-10-30 10-11-01.740.jpg 
Visningar:	275 
Storlek:	50,9 KB 
Id:	41534

  16. #16

    Standard

    Depron inköpt 120*50*6 mm, får bli att skarva på mitten. Om man utesluter Uretan lim vad förslår ni att limma samman delarna med.

    Bert

  17. #17

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    UHU-por brukar jag använda till depronet.

  18. #18
    mogges avatar
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    377
    Jobb
    Statsanställd
    Klubb
    Växjö-rc

    Standard

    Fick ett mejl på en leverantör. 40 skivor 3mm eller 20 6mm fullstorlek fraktfritt. Är man ett par 3-4 stycken o delar
    så blir det billigt. Causemann.de/ Depron-EPP_1. Hoppas det hjälper

  19. #19

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Mogge, vad ville de ha för pris?

    Jag är i Växjö ganska ofta & skulle kunna tänka mig att vara med på en sändning. Är i så fall intresserad av 4-5 skivor 6mm.

  20. #20

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Nimbus-Bert Visa inlägg
    Depron inköpt 120*50*6 mm, får bli att skarva på mitten. Om man utesluter Uretan lim vad förslår ni att limma samman delarna med.

    Bert
    Skarva så du bygger nosen separat om det går. Du vill ha vingen i ett stycke om det går & nosen är ömtålig både pga att den slits när man sätter i och tar ur ackar + att skört som depron är så pajar den lätt vid taskiga landningar.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •