Reklam

 
Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Därför hatar jag köpa begagnat

  1. #1

    Standard Därför hatar jag köpa begagnat

    Efter att shoppat här på rcff, efter ett par dagar monterade jag ihop kärran och insåg att jag måste ändra dragningen av kablar, det var inget fel utan minst 0.5m för mycket kabel per servo, samt ett servo som inte fungerade på höjden(blev till att byta båda). Tog bort alla skavsladdar, batterierna hade cirka minst 2 par olika kontakter på vägen till powerboxen. Olika långa stötstänger till höjdrodert, blev nyatillverkade så nu är slagen lika på båda sidorna.

    Nu är den som jag vill utan en massa felkällor, det tog tre långa kvällar att fixa till kroppen, jag har en ide om hur jag skall fixa till vingarna men det tar jag efter första flygningen.

    Ha en bra sommar och flyg säkert!😌

  2. #2

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 583
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Nu blev man nyfiken!
    Vad är det för kärra man får skåda på fältet inom en snar framtid??
    Retroholic!

  3. #3

    Standard

    Då får du tyvärr åka till Åhus för att beskåda den.

  4. #4

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 583
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Aj fan...
    Retroholic!

  5. #5
    petera38s avatar
    Reg.datum
    dec 2008
    Inlägg
    592
    Blogginlägg
    1
    Jobb
    Fritidsforskare
    Klubb
    LUDVIKA RFK

    Standard

    Hur mycket rabatt fick du på modellen? Står det i relation till ditt extra jobb?
    Tyvärr finns det inte så mycket hantverksskicklighet numera, så det är ju tur, om man kan fixa till grejerna själv.
    An Expert has done every mistake ...
    A Master has done every mistake....Twice!

  6. #6
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Förstår precis Kanneth. Jag har sett exempel där en modell köpts in som byggts av någon av de riktigt stora grabbarna för att sedan behöva slaktas ner helt för renovering. fler exempel är vänner från Schweiz har pippi på att montera elektroniklådor och batterier medan jag själv försöker hålla nere till minimum. Jag kan inte se varför man behöver 5st separata batterier i en "skumvåffla".
    Superhero

  7. #7
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Alla har väl olika intressen i hobbyn, vissa älskar att flyga, andra installera elektronik i massor och andra vill bara bygga. Medan andra vill bara ha och saknar alla färdigheter för bygge av alla slag. Tyvärr, bara att acceptera.
    Senast redigerat av Kenneth E den 2016-06-30 klockan 13:19.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Alla har väl olika intressen i hobbyn, vissa älskar att flyga, andra installera elektronik i massor och andra vill bara bygga. Medan andra vill bara har och saknar alla färdigheter för bygge av alla slag. Tyvärr, bara att acceptera.
    Den som har byggt planet och dragit all elektronik är säkert bättre än dig på andra saker

  9. #9
    Coxs avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    229
    Klubb
    Karlstad MFK

    Standard

    Det är väl också så att ingen säljer av sina personliga favoriter, där allt blivit perfekt, utan det är de där planen som man aldrig riktigt "fått till" som sedan säljs.

    Själv tycker jag nog att det roligaste är att bygga, så att köpa något begagnat blir lite tokigt då man inte får göra den roliga biten själv!
    Kör så det ryker!

  10. #10

    Standard

    Jag har själv en viss nivå på installation och finish och om modellen inte har det så är det bara roligt att fixa det. =) Men det är ju ett plus om det är bra från början. Men man vill ju ha det som man själv vill ha det... envis som man är så tar det alltid länge få upp en kärra i luften som man köper beg. :-D
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  11. #11
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Cox Visa inlägg
    Det är väl också så att ingen säljer av sina personliga favoriter, där allt blivit perfekt, utan det är de där planen som man aldrig riktigt "fått till" som sedan säljs.

    Själv tycker jag nog att det roligaste är att bygga, så att köpa något begagnat blir lite tokigt då man inte får göra den roliga biten själv!

    I de fallen jag tänker på så är det inte att man inte fått till det perfekt utan att man inte greppat alls grunderna hur saker fungerar. Att ett servo skall använda hela sin slaglängd osv.
    Superhero

  12. #12

    Standard

    Då undrar jag om du "glömde bort" att titta igenom modellen innan köpet eller köpte du den osedd skickad med post? Av rubriken att dömma så har du gått på fler nitlotter vid köp av begagnad modell? Ett alternativ då är ju att öppna lädret och köpa nytt. Så får du modellen byggd precis som du själv vill ha den = inget att störa sig på!
    Som skrivet tidigare, Alla bygger vi olika och köper man begagnat får man ju räkna med det. Inget att gnälla om! Jag själv är nästan för pedant med mina modeller. Kabelstrumpa, färger på krympslang&buntband, minimalt med skarvar, lagom långa kablar m.m. väljer att köpa nytt och bygga från början så får jag precis som ja själv önskar. Enkelt.!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •