Reklam

 
Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 76

Ämne: Lcd goggles

  1. #1

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    45
    Jobb
    Mech. Design Engineer CybAero AB

    Standard Lcd goggles

    Hej!

    Jag vill köpa ett par lcd glasögon men undrar vilken man ska välja egentligen? Det finns ju en hel drös att välja bland. B.la. Fatsharks, MyVu video glasses, iTheater 50", iTheater 80" och Video Eyewear 50".

    Har ni fler tips så fyll gärna på och skriv gärna om ni har positiva eller negativa erfarenheter av någon goggle

    Hälsningar
    Daniel

  2. #2

    Standard

    Jag har MuVu originals och är mycket nöjd med dessa

    Den slimmade designen tillåter dig att titta ovanför goggles och se din modell direkt (vilket kan vara bra om man tar hänsyn till regelverk)

    Då designen är slimmad kanske man störs av solsken - men en Keps på huvudet löser detta problem galant

    Dongeln laddas via USB så det är lätt att ladda vid behov - jag har en 220V laddare->USB och den ger mer än datorns USB-port == snabbare laddning

    Nu är batteritiden inget problem iofs - men det kan vara bra att veta att det även går lätt att ladda i ex cigguttaget.
    Senast redigerat av UndCon den 2010-10-13 klockan 11:13.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    45
    Jobb
    Mech. Design Engineer CybAero AB

    Standard

    http://cgi.ebay.co.uk/myvu-video-gla...#ht_500wt_1156

    hehe Du tycker alltså att de är mycket bra bild i dem?

  4. #4

    Standard

    Det är lika hög upplösning som i Fatshark's
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  5. #5

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    45
    Jobb
    Mech. Design Engineer CybAero AB

    Standard

    Okej, men har Fatsharks bra bild då? Förlåt om jag är lite jobbig, men jag har ingen erfarenhet av dessa. Jag vill kunna se skapligt bara så att man kan styra

  6. #6

    Standard

    Jag har aldrig sett fatsharks - men på mina är det tillräckligt hög upplösning för att lätt kunna läsa OSD text

    320*240 skall du undvika
    640*480 är vanligast idag
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  7. #7

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Jag har både ett par föregångare till EVG920 och ett par FatShark brillor.
    Flyger uteslutande med FatShark brillorna.
    Det jag tycker om med FatSharken är att man kan ställa om linserna efter pupillavståndet.
    Man kan även justera ljuset i glasögona.
    Vad jag upplevde negativt med dem var att de "klämde" lite i ansiktet i början.
    Märker inte av det nu, eftersom jag troligen vant mig vid känslan.

    /Lasse
    //Lasse

  8. #8

    Standard

    Hej !

    Undrar om någon har provat Head plays video glasögon eller någon annan HD set där man kan koppla in en HD singnal ?

    Mvh Mikael

  9. #9

    Standard

    Jag var först inne på Headplay pga bättre upplösning och att den klarar av "3d" (två kameror). Problemen jag såg var dels klumpen som man kopplade in A/V från RX och strömmen, och dels ljusinsläpp..

    Men jag valde att beställa Fatsharks häromdagen, då den inte lider av ovannämda och att folk verkar digga dess field of view som ska ge en bättre upplevelse Och lite bättre pris

    /A

  10. #10
    rfnoises avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    330
    Jobb
    IT
    Klubb
    Kungsholmen STHLM

    Standard

    Hej

    Jag har ett par HeadPlay och är riktigt nöjd med bilden i dem. Har tittat på andra märken och inte varit så imponerad. Jag har inte testa FatShark eller Muvu dock. Man ser knappt pixlarna i HP glasögonen men man får ett ljusinsläpp från sidorna. Även Liberator eller "Klumpen" kan ju bli ett problem då kontakten till ögonen sitter där med ett snäppfäste. Några har pratat om att det är problem med blue screen om kameran tappar mottagningen men jag fixade en composit->VGA adapter för en billig peng så det är löst. Jag har varit extremt försiktig och sliter inget i grejjorna så min håller än.

    Jag tror dock att montera ett par goggles i ett par skidglasögon är det ultimata. Skön passform och noll ljusinsläpp. Kolla Dadde och Trappy tex.

    Har inte testat att köra RGB 720p i dem.

    Mvh,
    Calle

  11. #11

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av rfnoise Visa inlägg
    Hej

    Jag har ett par HeadPlay och är riktigt nöjd med bilden i dem. Har tittat på andra märken och inte varit så imponerad. Jag har inte testa FatShark eller Muvu dock. Man ser knappt pixlarna i HP glasögonen men man får ett ljusinsläpp från sidorna. Även Liberator eller "Klumpen" kan ju bli ett problem då kontakten till ögonen sitter där med ett snäppfäste. Några har pratat om att det är problem med blue screen om kameran tappar mottagningen men jag fixade en composit->VGA adapter för en billig peng så det är löst. Jag har varit extremt försiktig och sliter inget i grejjorna så min håller än.

    Jag tror dock att montera ett par goggles i ett par skidglasögon är det ultimata. Skön passform och noll ljusinsläpp. Kolla Dadde och Trappy tex.

    Har inte testat att köra RGB 720p i dem.

    Mvh,
    Calle
    Tjena Calle!

    Har läst på nätet om bekymmer med PAL och HP. Tydligen ska en firmwareuppdatering fixat.
    Går det att få i tag i firmwareuppdateringar?? Säljs dom fortfarande nya?

    Mvh,
    /Micke

  12. #12
    rfnoises avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    330
    Jobb
    IT
    Klubb
    Kungsholmen STHLM

    Standard

    Tja!

    Jag har inte haft några problem men jag kör som sagt genom VGA porten via en converter. Jag vet att en PAL fix släpptes som löste problemen enligt många. Jag skulle gärna vilja jämföra med fatsharks dock.

    Hittar du ett par HP på Ebay för rätt pris så köp, det är kvalitetsprylar. De har inte släppt nått nytt sen flera år tillbaka dock..

    Downloads finns på Headplays sida!

    De drar ca 400mah om du undrar.

    /Calle

  13. #13

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av rfnoise Visa inlägg
    Tja!

    Jag har inte haft några problem men jag kör som sagt genom VGA porten via en converter. Jag vet att en PAL fix släpptes som löste problemen enligt många. Jag skulle gärna vilja jämföra med fatsharks dock.

    Hittar du ett par HP på Ebay för rätt pris så köp, det är kvalitetsprylar. De har inte släppt nått nytt sen flera år tillbaka dock..

    Downloads finns på Headplays sida!

    De drar ca 400mah om du undrar.

    /Calle

    Tjena Calle!

    Jag brassar på ett par frågor till

    En anledning till att jag är intresserad av HP är möjligheten att kika på film i dom eftersom de får bra kritik vad gäller bildkvalité.
    Har du en kommentar till detta??

    En negativ kritik som ofta nämns är "lådan" som är otymplig. Är det omöjligt att förlänga kablarna mellan goggles och lådan?

    Du nämner en vga-konverter. Är det orginal eller specialhack?

    Mvh,
    /Micke

  14. #14
    rfnoises avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    330
    Jobb
    IT
    Klubb
    Kungsholmen STHLM

    Standard

    Tja!

    Jag har trots mitt "pryl intresse" inte kopplat dem till en HD-källa. Jag har bara haft dem ett par månader. Jag ska testa detta och återkomma. Jag har tittat på DVD genom dem och det är sjysst men man ska inte förvänta sig att det är som att titta på en bioduk. Det är som med alla goggles lite speciellt att se i dem. Tänk dig att ögonen fastnar på en sån där 3D bild som var populära för 10 år sedan, ungefär samma känsla får man i glasögonen. Ögonen hålls öppna fastän man är trött

    Lådan fungerar ju som en mediebox, den har in och utgångar och kan spela upp musik/bilder/film från usb eller CF-kort. Svagheten är kontakten från glasögonen och den kan inte förlängas enkelt. Skulle man lyckas att löda om allt så kan man ändå få förluster och dålig bild som följd. Jag har längre 12v sladd och 1m VGA sladd så man kan ha boxen utanför väskan.

    VGA-konvertern är en adapter som gör om vanlig komposit från mottagaren till en VGA signal. Du kan koppla den till en monitor och mata monitorn med komposit/S-vhs osv. Den gör att boxen alltid får signal och inte börjar att lagga. Jag köpte den mest för att den kunde vara kul att ha. Kostar runt $30 ink. frakt. PAL fixen verkar dock ha löst allt så den kanske är onödig.

    Jag tänkte nog att jag skulle titta på mer film i dem med men sen skaffade jag en Ipad och tittar där när man inte kan se på stora TVn..

    Mvh,
    Calle

  15. #15

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av rfnoise Visa inlägg
    Tja!

    Jag har trots mitt "pryl intresse" inte kopplat dem till en HD-källa. Jag har bara haft dem ett par månader. Jag ska testa detta och återkomma. Jag har tittat på DVD genom dem och det är sjysst men man ska inte förvänta sig att det är som att titta på en bioduk. Det är som med alla goggles lite speciellt att se i dem. Tänk dig att ögonen fastnar på en sån där 3D bild som var populära för 10 år sedan, ungefär samma känsla får man i glasögonen. Ögonen hålls öppna fastän man är trött

    Lådan fungerar ju som en mediebox, den har in och utgångar och kan spela upp musik/bilder/film från usb eller CF-kort. Svagheten är kontakten från glasögonen och den kan inte förlängas enkelt. Skulle man lyckas att löda om allt så kan man ändå få förluster och dålig bild som följd. Jag har längre 12v sladd och 1m VGA sladd så man kan ha boxen utanför väskan.

    VGA-konvertern är en adapter som gör om vanlig komposit från mottagaren till en VGA signal. Du kan koppla den till en monitor och mata monitorn med komposit/S-vhs osv. Den gör att boxen alltid får signal och inte börjar att lagga. Jag köpte den mest för att den kunde vara kul att ha. Kostar runt $30 ink. frakt. PAL fixen verkar dock ha löst allt så den kanske är onödig.

    Jag tänkte nog att jag skulle titta på mer film i dem med men sen skaffade jag en Ipad och tittar där när man inte kan se på stora TVn..

    Mvh,
    Calle
    Tackar för god info Calle!

    /Z

  16. #16

    Standard

    Sådär, har fått hem mina Fatshark Base nu. Verkar schysta! Men har bara testat mot en kass kamera och digital tv-boxen ännu.

    Ett stort plus för "dioptri" plattorna som finns i -2, -4 och -6 så man slipper köra linser med googles om man har glasögon till vardags..

  17. #17
    Curplings avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    115
    Jobb
    Egen företagare
    Klubb
    Skvadern MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av andv Visa inlägg
    Sådär, har fått hem mina Fatshark Base nu. Verkar schysta! Men har bara testat mot en kass kamera och digital tv-boxen ännu.

    Ett stort plus för "dioptri" plattorna som finns i -2, -4 och -6 så man slipper köra linser med googles om man har glasögon till vardags..
    Återkom gärna med feedback på dom sedan. Vart köpte du dom?
    Flygplanen står som spön i backen...

  18. #18

    Standard

    Jag köpte från rangevideo för $250, men såg att de nu är sänkta till $230.. Frakten kostade $15 och tog en vecka.

    /A

  19. #19
    Curplings avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    115
    Jobb
    Egen företagare
    Klubb
    Skvadern MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av andv Visa inlägg
    Jag köpte från rangevideo för $250, men såg att de nu är sänkta till $230.. Frakten kostade $15 och tog en vecka.

    /A
    Tackar. Återkom gärna med vad du tycker när du testat dom lite grann
    Flygplanen står som spön i backen...

  20. #20

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    45
    Jobb
    Mech. Design Engineer CybAero AB

    Standard

    Ja skriv gärna här när du testat dem, är de inte sänkta till 215 nu? Läser lite om en ny modell av sharksen, mod.2010 som ska vara lättare och med plattare bild. Är det dessa du köpt?

Liknande ämnen

  1. Kluven när det gäller goggles?
    Av The Flyer i forum FPV Markstation, Googles, DVR mfl
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2013-07-12, 02:33
  2. Foxtech AIO goggles
    Av Boopidoo i forum FPV Markstation, Googles, DVR mfl
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-03-04, 00:47
  3. FatShark Goggles?
    Av Ålänning i forum FPV Markstation, Googles, DVR mfl
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-26, 11:19
  4. Goggles
    Av Lenny i forum FPV Markstation, Googles, DVR mfl
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-22, 08:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •