Reklam

 
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 68

Ämne: Swist F5D bygg och flygtråd, 400km/h+?!

  1. #41
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb
    Superhero

  2. #42
    Skrotizs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    540
    Jobb
    Bilbranschen
    Klubb
    MFK Jupiter

    Standard

    Mycket imponerande!
    Glöm bara inte bort att om någon får planet på sig så blir det otrevligt i dessa farter...
    What ever goes up must come down.

    Quad-X. EasyStar FPV. EasyGlider "4mila målet"
    SAAB J-35 Draken EDF

  3. #43
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Som sagt(?) Ny soppapump monteras hos Martin Lambert, rackans trångt, men till slut fick det plats.





    Provkörning på flygfältet, ECU måste lära sig nya pumpen och vid första pådraget fick jag en flame out, tror Amir hoppade 70cm upp i luften

    Superhero

  4. #44
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Superhero

  5. #45

    Standard

    Nybörjare som man är kan jag inte begripa hur ni hinner med att styra ett sånt fartmonster, imponerande !!!

  6. #46
    Jensuss avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    40
    Jobb
    Cnc opratör Fleroprations maskiner
    Klubb
    Herrljunga Modell Flyg Klubb

    Standard

    Hej Henke. Har jag fattat det här rätt men är den specialgjorda tanken du gjort uppbyggd i en slags plast printer 3d historia eller?? Har jag fått det om bakfoten?? Eller är det en vanlig gjutning i Komposit med texten på tanken urfräst i formen av HAB. .. Riktigt läcker iaf. Kul du får med texten uppe på tanken där.. Ja ja ha det gott hörs väl på mini jet meetinget på gravafältet snart.. Mvh Jens...

  7. #47
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jensus Visa inlägg
    Hej Henke. Har jag fattat det här rätt men är den specialgjorda tanken du gjort uppbyggd i en slags plast printer 3d historia eller?? Har jag fått det om bakfoten?? Eller är det en vanlig gjutning i Komposit med texten på tanken urfräst i formen av HAB. .. Riktigt läcker iaf. Kul du får med texten uppe på tanken där.. Ja ja ha det gott hörs väl på mini jet meetinget på gravafältet snart.. Mvh Jens...

    Jepp, pluggen till den är 3D printad. En himla massa jobb att rita upp kan jag säga, det skall ju inte bara se fräckt ut utan det skall ju passa också.
    Superhero

  8. #48
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Det var en toppendag på Växjö flygplats med en enastående Drakenuppvisning!! Piloten sågs i breefingen förklarandes för två donnor att han flög över 800km/h mm... tjejjerna himlade med ögonen och karln gick ut och flög skiten av 56:an
    (vet inte om det hjälpte att vi jagade på dem när de gick in/ut genom staketet vid RC-rutan hehe) Inspirerad av fullskalaflygningen gick jag själv ut och drog en repa med pitotröret monterat.
    Jag började på min fullgasrutin och laddade på för en förbiflygning när turbinen dog... trodde jag, men två sekunder senare brakade det till och Swisten kom förbi snabbare än någonsin! När man når upp i dessa farter blir det konstiga ljudfenomen, det var ca 4m/s motvind och när jag gick in mot fältet blev det helt tyst(!) Riktigt häfftigt att modellflygplanet låter likadant som när dem eldade på med Draken tidigare på dagen.

    Jag landade och läste ur loggern som visade att jag flyger en 460km/h Turbo Swist F5D



    Ett par bilder från flygningen









    Superhero

  9. #49
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Det var en toppendag på Växjö flygplats med en enastående Drakenuppvisning!! Piloten sågs i breefingen förklarandes för två donnor att han flög över 800km/h mm... tjejjerna himlade med ögonen och karln gick ut och flög skiten av 56:an (vet inte om det hjälpte att vi jagade på dem när de gick in/ut genom staketet vid RC-rutan hehe) Inspirerad av fullskalaflygningen gick jag själv ut och drog en repa med pitotröret monterat.

    Jag började på min fullgasrutin och laddade på för en förbiflygning när turbinen dog... trodde jag, men två sekunder senare brakade det till och Swisten kom förbi snabbare än någonsin! När man når upp i dessa farter blir det konstiga ljudfenomen, det var ca 4m/s motvind och när jag gick in mot fältet blev det helt tyst(!) Riktigt häfftigt att modellflygplanet låter likadant som när dem eldade på med Draken tidigare på dagen.

    Jag landade och läste ur loggern som visade att jag flyger en...
    460km/h Turbo Swist F5D



    Ett par bilder från flygningen









    Superhero

  10. #50
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    6st repor blev det med Swisten idag. Kanonfint väder, klippt gräs och nya skylten på plats








    Superhero

  11. #51

    Standard

    Pingstmeeting i helgen nu då, får vi se något jetdriven pylon då?

  12. #52
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Svensson Visa inlägg
    Pingstmeeting i helgen nu då, får vi se något jetdriven pylon då?
    Absolut, Halmstad antar jag... vilken dag och tid?
    Superhero

  13. #53

    Standard

    Halmstad ja lördag och söndag 26-27 Maj!
    Vorre nice som fan om du kom ner!

  14. #54
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Svensson Visa inlägg
    Halmstad ja lördag och söndag 26-27 Maj!
    Vorre nice som fan om du kom ner!
    Okidook, tar med mig GeeBeen också, det är den som är den balla kärran att se i luften
    Superhero

  15. #55

    Standard

    Beror på hur stor den är
    Men vilken dag kommer du på, vill bara inte missa dig!

  16. #56
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Svensson Visa inlägg
    Beror på hur stor den är
    Men vilken dag kommer du på, vill bara inte missa dig!
    Lördag tänkte jag.
    Superhero

  17. #57


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    585
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Riktigt skoj att sen den live på fältet Som någon sa , så var det som att se en film snabbspolad framåt.
    Tack för uppvisningen Henke och råden ang bränsle o tillförsel för min egna kolibri

  18. #58
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    En väldigt solig dag på Hökafältet i Halmstad. Blev en drös repor med lilla GeeBeen som funkade riktigt fint trots ett par meter per sekund och en del turbulens.

    Två repor blev det med Swisten på lördagen, rackans sommarvärme gör att kärran blir lite trött haha. Hade lite strul med uppstarten av motorn. Jag misstänker att den lille magnetventilen(soppakranen) inte riktigt öppnar helt. Pumpen fick jobba hårdare än vanligt, men EGT låg kvar på normal nivå, vilket tyder på att alla spridarnålar fortfarande flödar som de skall.

    Bara plocka isär och titta efter!

    Superhero

  19. #59
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard


    http://hangflygning.se/?p=14450

    Mats lyckades fånga Swisten i luften, den första att göra det!



























    Superhero

  20. #60
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Har just pratat med Martin i telefon och han är i full gång och tillverkar egna billetdelar nu. Han nämnde att han mätt ett par motorer till 3.4kg dragkraft nu(!) Vi pratade lite om min Swist och att åka en fart som börjar med en 5:a vore ju kul... så vi skall krana på ett par tusen varv till så vi landar precis på andra sidan av kvarts miljonstrecket. Sen är det upp till mig att spaka rätt.

    Han har även sin egendesignade elektronik klar för att börja testas, samt nya idéer för att behålla positionen som ledande mikroturbintillverkare även om konkurrenterna plockar fram ett ess ur rockärmen.
    Superhero

Liknande ämnen

  1. Bygg din egen CL/SPW/Helix
    Av PinDuke i forum FPV Antenner
    Svar: 69
    Senaste inlägg: 2016-02-12, 09:34
  2. Bygg fullskala Avro 504
    Av AM i forum Skalamodeller
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-12-22, 22:37
  3. Bygg bilder - pitts s-12 HK
    Av kallenalle i forum Byggdagboken
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-26, 16:55
  4. Byggkampanj – Bygg en BUG HLG!
    Av glider i forum Segel och Hang
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-24, 13:15
  5. Bygg egen ombordglöd?
    Av Casimir_rc i forum Elektronik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-18, 16:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •