Reklam

 
Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: Problem med icon a5

  1. #1

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard Problem med icon a5

    Hej! har haft några riktigt sköna flygkvällar nu men! när allt är som bra nå fan ska saker gå åt helvete. har flugit klart och skall plocjka isär vingarna och ena vingen börjar trilska, ykabeln har fastnat och försöker lirka ut den men vingen kontakt släpper från y kabeln och änden på ykabeln en bit in i planet.

    försöker nu lirka ut den men hare liks börjat jävlas så varför inte lite till då. kabeln åker ännu längre in i kroppen och jag får fan inte ut den. så vad gör jag?

  2. #2
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    går det inte med lite ståltråd att lirka fram den?

    //Matte

  3. #3

    Standard

    http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Tang/Bojbar-gripare-192242

    lixxer;tänkte att en gripare skulle få grepp om det hela...
    Senast redigerat av multipass den 2012-08-15 klockan 22:41.

  4. #4

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    fick fram den till slut, ibland kan man känna sig bra dum. har håkll på i ca 30 min å jävlats med å lirka fram å försöka få andra kontakter å fästa i den. Men lessna så bröt i toppen på planet lite å visa sig vara en plastbrika under så vare bara å dra fram den, men har tappat humöret x antal gånger senaste 30 min. aja nu vet man å ibland är man för snabb med å skriva på forumet. men äre någon annan som har en icon så sitter det en grå plastbricka precis ovan canopen, bryt försiktigt iden så hittar man kablarna så nu äre å limma ihop den igen.

  5. #5

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av multipass Visa inlägg
    vad exakt äre för något?

  6. #6

    HS-Racings avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Inlägg
    207
    Jobb
    Landsvägsriddare
    Klubb
    RFK Utvandrarna

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av lixxer Visa inlägg
    vad exakt äre för något?
    en förlängare av dina minsta fingrar...

    man trycker ihop T-handtaget och då öppnar sig en klo i andra änden och sen kan du hämta dom minsta småsaker på ställen där solen knappt lyser .. rätt bra grej faktiskt !!!
    Fly Low - Hit Hard
    Om det kanske går - Så går det troligvis..... ....kanske !!!

  7. #7

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    okej får ta å inhandla i helgen då jag drar te ume biltema finns ej i lsele tyvär.
    Citat Ursprungligen postat av HS-Racing Visa inlägg
    en förlängare av dina minsta fingrar...

    man trycker ihop T-handtaget och då öppnar sig en klo i andra änden och sen kan du hämta dom minsta småsaker på ställen där solen knappt lyser .. rätt bra grej faktiskt !!!

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    82
    Jobb
    skola
    Klubb
    skanör

    Standard

    Har du problem med din icon när du påbörjar inflygning och ska landa att den vaggar fram och tillbaka i bakdelen?

  9. #9

    Standard

    Om ni aktiverar broms på ESC så slipper ni i princip vaggandet.

  10. #10

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tedeman1998 Visa inlägg
    Har du problem med din icon när du påbörjar inflygning och ska landa att den vaggar fram och tillbaka i bakdelen?
    bereor mest på hur mycket det blåser tycker jag men lite vaggar det nog. Men övrigt riktigt trevligt plan. Men ibland ålar den sig fram i luften gärna då det blåser varför vet jag ej.

  11. #11

    Standard

    Tjena, har precis premiär flugit min Icon 5 - kvav lugnt och blank vatten. Jämfört med min GP Seawind (något övermotoriserad) så har den mycket längre startsträcka på vatten. Stabil i luften men känns som den behöver lite sidoroder i svängarna för att inte "slira". Vågade mig inte på några avancerade manövrar, roll etc - kändes inte som det fanns någon reserv att dra på om du kommer lågt ur en roll. Härligt stadig i landning med lite gas och hög nos så kunde jag placera den där jag vill. Några funderingar hur fungerar den i lite vind och är det inte lite för lite drag i motorn!!??

    /Pelle

  12. #12

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Bonanza Visa inlägg
    Om ni aktiverar broms på ESC så slipper ni i princip vaggandet.
    hur aktiverar man broms då?

  13. #13

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    har fått uppfattningen att detta är ett plan för mera stillsamt väder, går bra å flyga i lite blåst typ upp till 3s/m över det så är det inte kul å flyga, iaf jag tycker inte det, men bara trimma in den ordentligt, flyga mycket så blir npg allt bra. själv tycker jag inte att det vart nå problem med motorns kraft men flyger ej med roll å loopar å sånt, bra foto/film med denna kärra.
    Citat Ursprungligen postat av Pelleflygare Visa inlägg
    Tjena, har precis premiär flugit min Icon 5 - kvav lugnt och blank vatten. Jämfört med min GP Seawind (något övermotoriserad) så har den mycket längre startsträcka på vatten. Stabil i luften men känns som den behöver lite sidoroder i svängarna för att inte "slira". Vågade mig inte på några avancerade manövrar, roll etc - kändes inte som det fanns någon reserv att dra på om du kommer lågt ur en roll. Härligt stadig i landning med lite gas och hög nos så kunde jag placera den där jag vill. Några funderingar hur fungerar den i lite vind och är det inte lite för lite drag i motorn!!??

    /Pelle

  14. #14

    Standard

    Tack, bra kommentarer - flyga mycket var det bästa rådet!!!

  15. #15

    HS-Racings avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Inlägg
    207
    Jobb
    Landsvägsriddare
    Klubb
    RFK Utvandrarna

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av lixxer Visa inlägg
    hur aktiverar man broms då?
    Enklast är ju med programeringskort, men det går även att gör med sändaren..

    Mitt ESC va det mycket enkelt på,
    -sändaren på
    -full gas
    -på med strömmen i maskinen
    -vänta någon sekund tills en piiip hörs
    -dra ner helt till tomgång

    då va det broms PÅ

    för att stänga av bromsen gjorde man samma procedur fast man lät gasen stå på tomgång hela tiden..

    Men det är ju troligen olika på olika ESC.. men du kan ju testa vetja... se till att ha fritt för propellern bara så du inte får fullrus ifall det inte skulle funka... ( har testat att reversera gaskanalen EN gång med maskin på vårt nya köksbord - jag fick inte ...... på flera veckor...)
    Fly Low - Hit Hard
    Om det kanske går - Så går det troligvis..... ....kanske !!!

  16. #16

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    är detta något som står i manualen som föler med planet? har du parkzone's icon? torde väl vara samma esc eller?

    Citat Ursprungligen postat av HS-Racing Visa inlägg
    Enklast är ju med programeringskort, men det går även att gör med sändaren..

    Mitt ESC va det mycket enkelt på,
    -sändaren på
    -full gas
    -på med strömmen i maskinen
    -vänta någon sekund tills en piiip hörs
    -dra ner helt till tomgång

    då va det broms PÅ

    för att stänga av bromsen gjorde man samma procedur fast man lät gasen stå på tomgång hela tiden..

    Men det är ju troligen olika på olika ESC.. men du kan ju testa vetja... se till att ha fritt för propellern bara så du inte får fullrus ifall det inte skulle funka... ( har testat att reversera gaskanalen EN gång med maskin på vårt nya köksbord - jag fick inte ...... på flera veckor...)

  17. #17

    HS-Racings avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Inlägg
    207
    Jobb
    Landsvägsriddare
    Klubb
    RFK Utvandrarna

    Standard

    Nej har varken en Icon A5 eller manual till den.. detta va ett Himodel ESC 12A.. men funktionen kan vara samma...
    tänkte att det skadar ju inte att testa..




    Som elektriken sa - frisk kopplat hälften brunnet
    Hans sista ord va dock - Vad fasen skulle jag på jorden å göra vilken nolla jag är !!!!

    Citat Ursprungligen postat av lixxer Visa inlägg
    är detta något som står i manualen som föler med planet? har du parkzone's icon? torde väl vara samma esc eller?
    Fly Low - Hit Hard
    Om det kanske går - Så går det troligvis..... ....kanske !!!

  18. #18

    Standard

    Har inga problem vid landning med min Icon A5. Har lite drag på motorn till jag sätter den. Ska du använda ett programeringskort måst det passa till aktuell ESC,EFL 30A Pro SB brushless ESC. Ska pröva med mitt kort för Above All och Hobby Wing

  19. #19

    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    35
    Jobb
    bosstabindare
    Klubb
    hässleholms modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av lixxer Visa inlägg
    hur aktiverar man broms då?
    http://www.e-fliterc.com/ProdInfo/Fi...CInstSheet.pdf kanske detta kan hjälpa till lite

Liknande ämnen

  1. Pastoralt flyg Icon A5
    Av Pelleflygare i forum Elmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-05-15, 21:41
  2. Parkzone Icon 5
    Av Pelleflygare i forum Elmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-10-08, 23:10
  3. Icon A5 te fjälls
    Av lixxer i forum FPV och Flygfoto - Båda dina egna och andras
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-09-02, 00:49
  4. Parkzone Icon A5 - ett riktigt sjöflyg
    Av Pelleflygare i forum Recensioner
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-08-28, 23:38
  5. byta fartreglage parkzone Icon a5
    Av lixxer i forum Elmodeller
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-05-26, 17:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •