Reklam

 
Sidan 19 av 27 FörstaFörsta ... 91415161718192021222324 ... SistaSista
Resultat 361 till 380 av 531

Ämne: Tema: RC-Factory:s flygplan i EPP

  1. #361

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Det har inte jag, alltså insett min egen begränsning, utan jag utvecklas och lär mig nya saker varje dag!
    Det handlar bara om timmarna i luften och att nöta envetet på det man trodde var omöjligt så blir det möjligt!
    Nu kan jag tex göra rollande cirklar åt båda hållen både snabbt och riktigt långsamt eftersom jag dessutom lärt mig att stötta med gasen i kniveggsläget. Det var omöjligt före jul.

  2. #362

    Standard

    Det är ju bevisat att det inte bara dör hjärnceller utan även skapas nya, det faktum gav mig hopp. Så efter typ en femtontalet inomhusflygningar har man lärt sig hundrafallt....

    Så i sommar hoppas och numera även tror jag på kontrolerade utomhusflygningar 😜😜😜

    // Peter

  3. #363


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Kul att ni utvecklas grabbar och det gjorde nog även jag för ca: 40--45 år sedan men nu måste jag ärligt säga att utvecklingstakten är väldigt låg... Å andra sidan så samlas kärrorna på hög för det är långt emellan allvarliga tillbud - men det är säkert orsakat av att man chansar mindre i kombination med mera rutin. Ja - inomhus chansar man ju en hel del fortfarande men utomhus är det lugnare. Nåja - så länge det är kul så är jag nöjd. Inomhus-pylon har varit ett riktigt kul nytillskott i inomhusflygandet och inte minst skapat en hel del tillfällen till reparationer...
    Roger

  4. #364

    Standard

    Håller förstås med ovan, med tillägget att de här eppflaken är alldeles för hållbara. Denna säsong har jag bara haft sändare, ackar, plan o proppar med mej till inneflyget; det har liksom inte hänt nåt trots att man glömt på vilken sida planet hjulen sitter på...
    Vingmonteringen går i sedvanligt långsam takt fö, servon, motor på plats, gör om andras misstag och har lagt till sidoroder men inte fått dit fenorna än - bara resten kvar mao
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  5. #365

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Härligt att det går framåt med vingen!
    Ska bli intressant att höra va du tycker!

    Citat Ursprungligen postat av numnutchris Visa inlägg
    ...gör om andras misstag...
    Jo, det är nog det bästa sättet att få egen erfarenhet och lära sig ordentligt! Det har i alla fall funkat bra för mig så långt!

  6. #366

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Arrow

    Alla fem jag byggt hittils samlade på ett bord!
    En av dessa sålde jag i midsommar & två ytterliggare igår, så jag har en mottagare över och behöver köpa en till!
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3084t.jpg 
Visningar:	93 
Storlek:	76,5 KB 
Id:	37049  

  7. #367

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Miracle Visa inlägg
    ...så jag har en mottagare över och behöver köpa en till!
    Våren kanske kommer så dags gå över till större modellen med, eller? Tänker på 1metarna alltså; har själv yak55:an (ver1) och med tunnan i fronten och lite obalans i proppen och lite fantasi kan man få den låta som en metanåålare.

    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  8. #368

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Jo, det är en bra tanke & jag har redan ett större projekt på gång.
    Nu är det en mikro mottagare med begränsad räckvidd så det ska vara nått litet & lätt. Jag har också en T-Motor AT2202 och en Turnigy 2204/14T med reglage liggande i byrålådan.

  9. #369

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Miracle Visa inlägg
    Jo, det är en bra tanke & jag har redan ett större projekt på gång.
    Nu är det en mikro mottagare med begränsad räckvidd så det ska vara nått litet & lätt.
    ...
    Du hade väl 6J? Antar du sett:
    http://www.aircpro.com/airc/homepage...D=13310-121138

    Priset är liksom inte så avskräckande längre Plan o elektronik går ju på mer sas...
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  10. #370

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Jo, jag såg det när jag köpte en till mikromottagare för nån månad sedan. Nu har jag dock redan en sådan över för mitt stora projekt.
    Våren kommer nog snabbt nu!

  11. #371


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Kärror typ 1 meters 3D EPP lär väl gå utmärkt att flyga med mikromottagare bara antalet kanaler räcker för man brukar inte flyga speciellt långt borta med den typ och storlek på kärra.
    Roger

  12. #372

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Ska fundera på det. Jag skulle också vilja pröva den vanliga Crack Yak på 3 celler. Jag har ju bara haft Lite & Mini än.

  13. #373

    Standard

    Min utslitna Sbach (80cm plankan) har gått på 3S med (möjligt) effektuttag runt 120W och den fungerade riktigt bra utomhus; inte sagt att det var jättekul om det var byigt. Prövade även HKs stabilisering (OrangeRX första versionen) och den fungerade ok. Men åkte ur igen efter en tid iom litet plan blev tungt och HXTn på höjden hade hunnit bli utslitet (förutom skevgångjärn som spruckit efter ett par vinteromgångar ute...)

    Den större, 1m yaken, gick fb på 3S1300 men blev mycket trevligare på 3S800 (rel. min flygförmåga...) med nån setup som drar run 16-18A max på 9-10" SF prop.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  14. #374

    Standard

    Kör med Futabas minimottagre R210GF på min RC Factory Flash samt på Tech One vinge på 1,3 m. Har aldrig haft några problem med räckvidd även om vingen drar i väg några hundra meter (Problemen har oftast skapats av han bakom spakarna). Har fuktsäkrat mottagaren med plastidip så den tål även häftiga landningar i djupsnö

  15. #375

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Det låter betryggande! Jag hittar säkert nå lämpligt för den så småningom.

    Nu är det dags att börja sätta ihop min Extra 330 LX.
    Senast redigerat av Rille Stark den 2013-02-23 klockan 22:32.

  16. #376

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Arrow

    Grejorna är framplockade å redo för att börja monteras under den kommande veckan!
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3086t.jpg 
Visningar:	72 
Storlek:	91,0 KB 
Id:	37100   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3096t.jpg 
Visningar:	70 
Storlek:	88,3 KB 
Id:	37101  

  17. #377

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Här finns en utförligare bygganvisning till Wingen än den som finns på RC Flights hemsida - http://www.twistedhobbys.com/media/C...Manual_01a.pdf
    Nästan så det börjar vibrera lite i köpfingret...
    Roger

    Var ju denna jag menade ....går proppen fritt när den står på marken ?

  18. #378

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Nej, det gör den inte utan man ställer den upp på fenorna och startar vertikalt. När man landar får man dra av motorn eller ta den med handen.


  19. #379

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Miracle Visa inlägg
    Grejorna är framplockade å redo för att börja monteras under den kommande veckan!
    Miracle; är inte setupen överdimensionerad till en 1,20 eppáre Fler byggbilder på infästning motor o landställ tack! Är själv lite sugen på den blå/vita varianten och vill veta om mina avlagda passar vh/m

  20. #380

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Jo, motorn och reglaget är en storlek större än brukligt men ändå inom tillverkarens rekommendation. Jag valde denna för att det ryktades på RCGroups att den kunde bli baktung samt att denna motor har hög verkningsgrad på 3 celler. Det kan hända att det blir för mycket vikt i nosen & då får jag tänka om.

    Landstället är ett enkelt i wire med traditionell infästning för sådant, så där finns inte mycket att säga. Motorfästet kan jag ta bilder på till veckan. Det är också en enkel & funktionell konstruktion.

    Du kan läsa lite mer och se bilder här:
    Winner's Model 48in Extra 330LX SEPP - stiff EPP plane with airfoiled tail surfaces

Liknande ämnen

  1. Flygplan ?
    Av kulle90 i forum Nybörjare
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-08-11, 00:15
  2. RC-factory sbach 48"
    Av kling i forum Elmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-09-09, 18:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •