Reklam

 
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 56

Ämne: Copterdudes RD270

  1. #21

    Standard

    Hmm. 2200mah 5S räckte inte länge. 2:30 flygtid till 3.8v / cell och jag tycker inte jag gasade på så värst eller att det gick överdrivet fort.. Hann bara testat 2 ack så får flyga lite mer imorn och se om det blev nå bra detta...
    Första intrycket inte allt för imponerad för att vara 5S men får se när jag får lite mer flygtid på den.
    Kanske batterierna som inte pallar trycket riktigt. Är jue Zippys hehe.

    Blir kanske video imorn om inte vädret sviker som vanligt.

  2. #22

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Hmm. 2200mah 5S räckte inte länge. 2:30 flygtid till 3.8v / cell och jag tycker inte jag gasade på så värst eller att det gick överdrivet fort.. Hann bara testat 2 ack så får flyga lite mer imorn och se om det blev nå bra detta...
    Första intrycket inte allt för imponerad för att vara 5S men får se när jag får lite mer flygtid på den.
    Kanske batterierna som inte pallar trycket riktigt. Är jue Zippys hehe.

    Blir kanske video imorn om inte vädret sviker som vanligt.
    3.8v? Jag kör alltid till 3.4 och då får jag i 1.3a på 1.6a batterier.

  3. #23

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    3.8v? Jag kör alltid till 3.4 och då får jag i 1.3a på 1.6a batterier.
    Mm, kan dra ur lite mer. Testar lite försiktigt, vill inte puffa batterierna. Är inte allt för hög C på dem.
    3.8 är vilospänningen och dom blir redan varma efter lagom mycket gas. så får se hur mycket jag vågar dra ur.

  4. #24

    Standard

    Bidde inga speedruns men lite crusing över vattnet. Hittade inga tillräckligt snabba båtar att raca mot
    I videon vände jag tillbaka rätt snabbt då det började komma folk. Landningen var bland det svåraste jag gjort.
    Tänk landa på brygga med vatten på båda sidor när kameran är max vinklad uppåt plus vinklade motorer så såg bara himlen. Lyckades landa men den välte framåt så frontpropparna rök. Bestämde mig att inte utmana ödet mer idag hehe.

    Vart iaf överaskad att den flög stabilare på 5S än 4S på samma PIDs. Ändrade inga inställningar överhuvudtaget mellan 4 och 5S. Därför jag gillar PC1. Den kanske inte är lika bra som PC2 men man behöver inte tuna till förbannelse ! Räcker med någorlunda bra PIDs så äre bra.


  5. #25

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Mm, kan dra ur lite mer. Testar lite försiktigt, vill inte puffa batterierna. Är inte allt för hög C på dem.
    3.8 är vilospänningen och dom blir redan varma efter lagom mycket gas. så får se hur mycket jag vågar dra ur.
    Jag kör tills mina puffar sedan köper jag nya. Men dom brukar ligga på 3.7v efter flygningen när dom svalnat och fått vilat upp sig 10min om det är det du menar. Jag har min batterivarning på 3.4v brukar landa vid 3.3V mina batterier brukar hålla ett par månader.

  6. #26

    Standard

    Låter som ni måste skaffa ackar med högre C-tal.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  7. #27

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Jag kör tills mina puffar sedan köper jag nya. Men dom brukar ligga på 3.7v efter flygningen när dom svalnat och fått vilat upp sig 10min om det är det du menar. Jag har min batterivarning på 3.4v brukar landa vid 3.3V mina batterier brukar hålla ett par månader.
    Måste fixa naze-frsky telemtrin. Just nu har jag ingen aning om vad dom droppar till så mäter bara efteråt för att få ungefärlig tid. Körde den lilla frsky spänningsdividern för telemtri innan men den klarar bara 4S.

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Låter som ni måste skaffa ackar med högre C-tal.
    Aa, svårt att hitta 5S batterier i rätt format dock. Tänkte jag börjar med billiga 200Kr:s batterier till jag vet vad jag vill ha/behöver.
    Nu kör jag Zippy Flightmax 40C. Genc Ace 30C kostar 400Kr så dubbelt upp. 60C blir endel extra vikt ock kostar mer.
    Möjligt att jag byter till 6S senare bara för att det finns mer batterier att välja på.

    Men just nu får det duga ett tag. Lätt att fastna i uppgraderingsträsket som jag gjort ett tag. Blir att låta det vara ett tag nu och bara flyga

  8. #28

    Standard

    Gick inga bra idag. :P
    Hade min GPS logger installerad för att mäta hastighet och batterierna laddade. Vad händer efter 10sek (skakar till lite i videon), ena antennen sugs in i proppen och andra böjs. Underskattade nog hur mycket sugkraft det blir. Antennen satt fast på en plasthållare men den hade sugs ner och klippt av alltihop.

    Märkte först inget men sen började FRskyn klaga med low RSSI så bidde landa och gå hem... Jag som tänkt träna lite akro och sånt kul. Aja man lär sig alltid nått.. Stabila antennhållare till nästa gång !

    GPS loggern fick ingen bra kontakt heller bara 5 sats. Måste hitta bättre plats där den inte störs av vtx. Minst 8 vill den ha för bra data.


  9. #29

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Bidde inga speedruns men lite crusing över vattnet.
    Sjukt nice! Haha snubben i båten måste ha undrat vad i hela friden det var som flög om honom. Folk i allmänhet känner säkert igen en djr eller liknade vid det här laget, men att se den maskin dundra förbi lär ju höja några ögonbryn.

  10. #30

    Standard

    Aa han blev nog ganska förvånad hehe.
    Man kanske ska montera lite blinkande blåljus och siren samt måla den vit/blå haha.
    Fast kanske inte uppskattas av polisen

    Aftonbladet
    "polisdrönare stoppade båt"


    Citat Ursprungligen postat av Mr. Rosso Visa inlägg
    Sjukt nice! Haha snubben i båten måste ha undrat vad i hela friden det var som flög om honom. Folk i allmänhet känner säkert igen en djr eller liknade vid det här laget, men att se den maskin dundra förbi lär ju höja några ögonbryn.
    Senast redigerat av Copterdude den 2015-05-25 klockan 16:46.

  11. #31

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Vilken version på cleanflight kör du?

  12. #32

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Vilken version på cleanflight kör du?
    1.8.1 med PC1

  13. #33

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Aa han blev nog ganska förvånad hehe.
    Man kanske ska montera lite blinkande blåljus och siren samt måla den vit/blå haha.
    Fast kanske inte uppskattas av polisen

    Aftonbladet
    "polisdrönare stoppade båt"
    Har tänkt samma med en FPV-quad... men med många starka vita LEDar som lyser åt alla håll. Måste se skumt ut med en pipande sån i 100 km/h hit och dit på himlen. ;-)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  14. #34

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Har tänkt samma med en FPV-quad... men med många starka vita LEDar som lyser åt alla håll. Måste se skumt ut med en pipande sån i 100 km/h hit och dit på himlen. ;-)
    Mm det vore tufft. Har kikat lite på leds ett tag men svårt att veta hur kraftigt man ska ha för att det ska synas bra.
    Måste nog vara vid skymning om man inte har extremt starka leds.
    Blev intresserad av ett starkt led system ganska nyligen efter att ha sett bl.a. denna bild nedan. 100W led system.
    För mycket för en mini men frågan är hur mycket man ska skala ner och fortfarande få bra ljus. Får göra lite research, kan ingenting om leds typ mer än att man behöver en driver och mycket kylning för högeffekts leds.


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	10885244_838028529595132_8722633250845062208_n.jpg 
Visningar:	95 
Storlek:	48,0 KB 
Id:	52547

  15. #35

    Standard



    Blev ett 30W system. Ska fästa ledplattan undertill och styra drivern med en liten rcswitch.
    Drivern skickas från Ryssland ! Aldrig köpt därifrån så vet inte vad leveranstiden är. Nån som vet ?
    Blev totalt runt 200Kr för grejorna på ebay.
    Förhoppningsvis kyler fartvinden plattan tillräckligt så får man stänga v när man e still.
    Mest bara kul grej att ha att mecka med nån regnig dag och sen testa att flyga lite vid skymning och se hur det ser ut

    Lär väl ta några veckor innan grejorna är hemma dock.
    Senast redigerat av Copterdude den 2015-05-28 klockan 23:53.

  16. #36

    Standard

    Fick hem några Zippy Flightmax 2200mah 6S at testa på koptern.

    Det blir allså 6S, 2208 2000Kv, 6x4.5 Bullnose.
    Första testet gick bra ! Jeklar va det smäller till nu när man pluggar i X60. Blev svart med engång i kontakten :S
    Det är stora kondingar på Rotorgeeks reglagen så jag antar det är därför.

    Samma pids och allt annat som för 4s och 5s. Möjligen behöver dom ökas lite för den extra vikten men annars gick det bra. Inga synkproblem vilket var min oro. Setupen är dock rena döden för stackars Zippy men provar med dem först även om prestandan blir lidande när dom tappar spänningen.

    Blev bara tråkig test så ingen video men får hoppas på väder nån annan dag..

    Det blev aningen trångt ???

    GPS logger bak för att mäta hastigheten nån gång. Loggar till datorn så man ser varje punkt och kan göra overlay i videon med dashware.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0163.jpg 
Visningar:	85 
Storlek:	63,8 KB 
Id:	52823

  17. #37

    Standard

    Blev ett uppehåll. Tappade intresset lite. Tror det beror delvis på att det är så mycket nytt hela tiden att det känns som man aldrig kommer ikapp och man jämför sig för mycket mot alla grymma piloter. också brist på roliga flygställen... Kommer nya mjukvaruuppdateringar till Cleanflight varannan dag känns det som och hårdvaran man beställer blir ibland utdaterad innan man hunnit flyga den :P

    Har inte lyckats få till en balanserad 6S setup ännu men kommer tesa lite olika grejor ibland.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC03699.jpg 
Visningar:	87 
Storlek:	84,2 KB 
Id:	53525

    Byggde om min RD270 med några nya grejor.
    Cobra 2206 2100Kv Racing Edition
    Xrotor40A 4-6S med BLHELI
    Gamla 4S Nanotech 2200mah 45-90C sen tidigare. 260g så aningen tunga..

    Stenålders CF 1.8.1 utan nån speciell tuning. Vill bara flyga just nu. Trött på tuna :P

    AUW 850g.

    Reglagen är dom "bästa" i klassen för upp till 6S när man lägger in BLHELI. Dom är dock tunga och STORA så provade plocka bort kylblocket och sparade totalt 26g. Använder ändå inte mer än hälften av spec. så dom blir inte ens ljumna nu efter flygningen nedan. Testade även 6S tidigare på denna setup och det var brutalt med kraft. Dock Sync problem :S
    Ska kika om jag kan ändra timings från med-high till med-low. Kanske funkar då.

    Ett annat problem jag har är att minthrottle känns för hög fast jag ställt in som man ska ?
    1060us i BLHELI men i Cleanflight startar dom inte förren 1129 vilket ger lite för mycket gas.
    Fick problem med att landa som synes i videon
    3.82v kvar så kunde flugit lite till kanske.


  18. #38

    Standard

    Har måttat lite och det går faktiskt att klämma in 7" proppar på denna 270mm ram då kroppen är så smal.
    Detta borde ge bättre flygtider då dom bullnose jag kör nu är väldigt oeffektiva enligt siffror jag sett.. Sen om motorerna pallar återstår att se. Har inte propparna hemma ännu dock.

    Hade annars gärna provat 7x4 eller 7x3.5 men var hittar men 7" verkar inte vanligt direkt. Hittar inte mycket att välja på.

  19. #39

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Har måttat lite och det går faktiskt att klämma in 7" proppar på denna 270mm ram då kroppen är så smal.
    Detta borde ge bättre flygtider då dom bullnose jag kör nu är väldigt oeffektiva enligt siffror jag sett.. Sen om motorerna pallar återstår att se. Har inte propparna hemma ännu dock.

    Hade annars gärna provat 7x4 eller 7x3.5 men var hittar men 7" verkar inte vanligt direkt. Hittar inte mycket att välja på.
    HQProp har ju några 7". Kolla med ML Hobby, han brukar ha HQ.

  20. #40

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    HQProp har ju några 7". Kolla med ML Hobby, han brukar ha HQ.
    Tack för tipset. Han har HQ 7X4 men bara Slowfly. Tror den vanliga har ersatts med 7x4.5.
    Aja han har bra priser så lär väl bli proppar därifrån nästa gång ändå när det behövs

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •