Reklam

 
Sidan 4 av 13 FörstaFörsta 123456789 ... SistaSista
Resultat 61 till 80 av 247

Ämne: TBS Discovery med CC3D

  1. #61

    Standard TBS Discovery med CC3D

    God fortsättning på dig också! Och grattis till en mycket trevlig julklapp som du har fått

    Jag flyger den med Zippy Compact 4s 4000 mAh. När jag har ack. stopparna närmast nosen så ligger dessa ackar mer eller mindre exakt i linje med bakkanten. Då balanserar den perfekt med en "naken" Gopro HERO2, FPV-kameran (TBS 69) och EzOSD i fronten. CG vill du ha någon centimeter framför markeringen på bottenplattans undersida.

    Vill du flyga utan kameran kan du alltid tejpa på en tyngd i nosen där kameran ska sitta

    Hoppas se en trevlig Disco-film runt långa bryggan snart Passa på vid nästa midnattsbar!

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  2. #62

    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    172
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Bjärred

    Standard

    Det blev ballast!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_20121228_132722.jpg 
Visningar:	66 
Storlek:	130,1 KB 
Id:	35397
    Lars
    Senast redigerat av bjerred den 2012-12-29 klockan 22:25.

  3. #63

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bjerred Visa inlägg
    Bifogad fil 35325
    Det blev ballast!
    Lars
    Ok, kanon Men det blev något fel med filen?!?

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  4. #64

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Hur menar du med rycker ?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  5. #65

    Standard TBS Discovery med CC3D

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Hur menar du med rycker ?
    En liten bit in i filmen ser du vad jag menar. Den rycker till, precis som att den tappar en arm och korrigerar det direkt, hårt. Det är både på pitch och roll.

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  6. #66

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    nu har jag inte kikat så jätte mycket på cc3d än eftersom jag inte fått nått kort än men det är inte så att du har en d del som du lagt in nått värde på ? den kan orsaka saker om du har en brusig signal från gyrot , vibbar skulle kunna orsaka det.

    tror rent spontant utan att själv varit där att du borde öka p något , kan hända att du även får juster i delen då.
    kan vara så att den behöver lite mer kraft att den inte riktigt orkar hålla.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  7. #67

    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    172
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Bjärred

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sickan Visa inlägg
    Ok, kanon Men det blev något fel med filen?!?

    --
    S
    Sickan,
    Först trodde jag att du tycker att ballasten borde hyfsats lite med filen! Nu är bilden OK

  8. #68

    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    172
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Bjärred

    Standard

    Sickan,
    menar du verkligen firmware eller är det parametrarna/inställningarna du backat? Vilken version FW kör du nu så framgångsrikt med?
    Har du igång telemetri, gps osv? FPV är väl ett måste när discon kommer en bit bort. Behöver du justera rotationen med yaw? Den verkar kunna flyga spikrakt längs vägar och alléer.
    Är videon tagen med GOPRO? Kan du spela in och visa oss vad FPV-kameran visa dig under flygning? Av videon att döma flyger du ju vansinnigt fort vådligt nära trädtopparna. Jag tröstar mig med att det är en brännviddseffekt...
    Tack för att du uppmuntrar oss flygrädda med dina framgångar.
    Lars

  9. #69

    Standard Sv: TBS Discovery med CC3D

    Jo, jag menar firmware och inte inställningarna. Det här OpenPilot och CC3D jag flyger med och där har jag ingen telemetri, höjdhållning eller GPS. Nu har jag fått till Attitude hyfsat så den håller näsan bra, behöver jobba lite till med Rate mode.

    Just nu så flyger jag även med en GoPro HERO2, väntar på en ny TBS 69 som jag tycker är avsevärt bättre. Men visst, jag kan spela in på marken också nästa gång vi får flygväder.

    Fort brukar jag försöka flyga och jobbar också på att flyga närmare saker, typ träd och marken Idag var jag lite för nära vid något tillfälle men det gick bra

    Kul att du uppskattar mina stapplande framsteg, Bjerred

    --
    S

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  10. #70

    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    172
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Bjärred

    Standard

    Bra!
    Att du använder CC3D är helt klart, men även med den FC kan man ha gps ansluten till telemetrisändare, eller hur.

    Backar du till en tidigare version av FW genom att köra en äldre version av GCS och sedan låta den GCS ladda upp motsvarande FW? OpenPilot vill ju att GCS själv ska välja FW.

  11. #71

    Standard Sv: TBS Discovery med CC3D

    Citat Ursprungligen postat av bjerred Visa inlägg
    Bra!
    Att du använder CC3D är helt klart, men även med den FC kan man ha gps ansluten till telemetrisändare, eller hur.
    Jag tror att de testat lite på flyg men att det inte blev aktuellt för multicopter. Såg också att det tidigare fanns en blåtandsmodul för telemetri, kanske egentligen mest praktiskt för att göra justeringar utan att behöva koppla in sladden varje gång.

    http://forums.openpilot.org/topic/13...-gps/?p=116210

    Däremot så verkar det mesta finnas till deras nästa plattform, Revolution. Jag har hoppat på deras kickstarter-projekt

    Men jag kan ha missat något, inte helt omöjligt I vilket fall som helst så är det inget jag har till min CC3D utan jag försöker flyga så manuellt som möjligt med den

    Citat Ursprungligen postat av bjerred Visa inlägg
    Backar du till en tidigare version av FW genom att köra en äldre version av GCS och sedan låta den GCS ladda upp motsvarande FW? OpenPilot vill ju att GCS själv ska välja FW.
    Precis så, avinstallerade aktuell GCS, installerade föregående version och gjorde sedan firmware upgrade.

    --
    S

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  12. #72

    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    172
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Bjärred

    Standard

    Stort tack för svaren!
    Du håller oss alla i utvecklingens framkant.
    Lars

  13. #73
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Verkar ju otroligt stabil och följsam
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  14. #74

    Standard

    Stabilt
    Är det gopro? inte mycket vibrationer där..

  15. #75

    Standard TBS Discovery med CC3D

    Citat Ursprungligen postat av evilaid Visa inlägg
    Stabilt
    Är det gopro? inte mycket vibrationer där..
    Tackar

    Exakt, det är en GoPro HERO2 som jag använder.

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  16. #76

    Standard TBS Discovery med CC3D

    Citat Ursprungligen postat av Stiffe Visa inlägg
    Verkar ju otroligt stabil och följsam
    Ja, gillar den verkligen och fick bra råd på openpilot forumet vad gällde fininställningarna av CC3Dn

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  17. #77

    Standard

    Har du jobbat mycket med vibrationer osv ?
    När jag köper mina apc proppar så tycker jag inte det är mycket man kan göra med dom utan det är bra balans från början.. Andra delar som skapar vibrationer?

  18. #78

    Standard TBS Discovery med CC3D

    Citat Ursprungligen postat av evilaid Visa inlägg
    Har du jobbat mycket med vibrationer osv ?
    När jag köper mina apc proppar så tycker jag inte det är mycket man kan göra med dom utan det är bra balans från början.. Andra delar som skapar vibrationer?
    Nej, egentligen inte. Kör med öronproppar som vibrationsdämpning under kameran och använder Graupner E-proppar I övrigt är det bara bra grejer, tror jag, och injustering av FCn.

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  19. #79

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard Sv: TBS Discovery med CC3D

    Har man lite tid över så kan man ju alltid ladda ner en vibrationsmätarapp till telefonen och balansera motorerna

  20. #80

    Standard TBS Discovery med CC3D

    Citat Ursprungligen postat av Visa inlägg
    Har man lite tid över så kan man ju alltid ladda ner en vibrationsmätarapp till telefonen och balansera motorerna
    Jag gjorde det när jag fick mina TBS 900KV (samma som T-motors) och de visade sig vara väldigt bra Är nog sämre nu efter en del närkontakt med skåneböndernas åkrar

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

Liknande ämnen

  1. Bästa flygkontrollen? MK, WKM, CC3D, KK mfl
    Av Sickan i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2014-04-16, 12:18
  2. Pink Disco cc3d
    Av HangerS i forum Quad
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2013-06-11, 22:23
  3. OpenPilot CC3D
    Av Sickan i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-04-02, 21:42
  4. Rollei BULLET HD på Discovery med CC3D
    Av bjerred i forum Quad
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-04-02, 12:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •