Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Behöver lite råd

  1. #1

    Standard Behöver lite råd

    Tyvärr så är jag oerhört opraktisk när det gäller modellbygge etc. Så jag behöver lite hjälp och råd.
    Jag skall montera ny landställ men fästplattan eller vad man ska kalla det är något större än orginalstället så jag behöver skära bort några mm runt om hålet. Dessutom så kan ja inte använda de gamla hålen. Bör jag förborra hål innan jag skruvar eller är det bara att skruva i skruvarna?


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image1.jpg 
Visningar:	131 
Storlek:	59,4 KB 
Id:	38257

    Fråga två, jag är inte bara opraktisk jag är också lite klumpig. Jag lyfte vingen och greppade en aning för hårt med tumen på ovansidan av vingen så balsaträt sprack (se bild) hur lagar elelr förstärket jag bäst skadan?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	bild2.jpg 
Visningar:	137 
Storlek:	82,1 KB 
Id:	38258

    Tacksam för lite tips

  2. #2
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    1. Förborra, ja. Finns risk att det spricker annars.

    2. "Fjädrar" brottytorna?
    Om ja skulle jag prova med att bända upp dom försiktigt mot varann och sen på med tunn CA eller lite vitlim.
    Om nej, eller efter limningen ovan, spackla över med http://www.rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=1530 efteråt..
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  3. #3

    Standard

    Tack för tipsen! Ska testa med lite CA

  4. #4

    Standard

    Hej
    Är det fästplattan som ska sitta emot där dom borrade hålen visas på bild? Är det delat ställ eller helt? Ursäkta om jag frågar men jag fattar inte hur landstället ska sitta på bilden jag tycker infästningen ser skum ut.Lite större bild så man fattar sammanhanget vore bra för en retard som mig
    vh/m

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av multipass Visa inlägg
    Hej
    Är det fästplattan som ska sitta emot där dom borrade hålen visas på bild? Är det delat ställ eller helt? Ursäkta om jag frågar men jag fattar inte hur landstället ska sitta på bilden jag tycker infästningen ser skum ut.Lite större bild så man fattar sammanhanget vore bra för en retard som mig
    vh/m
    ja det är där hålen är som fästplattan på det ena fällbara stället ska sitta fast med något bredare platta.

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UlfB Visa inlägg
    ja det är där hålen är som fästplattan på det ena fällbara stället ska sitta fast med något bredare platta.
    Ahaaaaa fällbara stället!..i vingen alltså.. trodde det var i kroppen haha ja fyfan vad lördagar kan va jobbiga

Liknande ämnen

  1. Färsking Behöver lite hjälp!
    Av Lill.persson i forum Quad
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2012-10-14, 22:56
  2. Uppdatera motor ... behöver lite råd ...
    Av Evert i forum Elmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-08-02, 23:02
  3. F4U Corsair - behöver lite hjälp med köp
    Av Nyxen112 i forum Nybörjare
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 16:23
  4. Nybörjare behöver lite hjälp.
    Av chulie i forum FPV Allmänt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-06-17, 21:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •