Idag flög jag...
Kollaps
X
-
Hej.
Inte idag men väl den 22 oktober hade jag premiär med en begagnad Heron och min nya PowerBox Systems ATOM.
Imponerad av båda. Det blev 3 flygningar in alles sen blev det hem och studera loggfiler. Allting ser mycket bra ut.
Har haft ATOM några veckor nu och den är mycket smidig och lättarbetad.
/Ville/Ville
- Jag vet det jag vet och jag gör vad jag kan -Kommentar
-
"Inte idag", men igår...
Flög SpeedBob 1060, ju mer man flyger den, desto mer ökar hastigheten. :-D Den är inte så kul att flyga när det är mulet och med mitt färgschema, vit ovansida med neongröna vingspetsar, hjälper inte ett skvatt. Borde ha nåt mörkare också. Men den är lätt att handstarta, den flyger bra, den är lätt att landa. Kanske inte nybörjarflyg direkt, men snäll modell.
Jag har flugit helikopter i 17 år men igår flög jag första gången en helikopter i ett skal, en MBB BO105. Det var bara en 450-size, men nu har jag gjort det, milstolpe! :-) Så nu är det bara att få upp alla de andra också...
www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
-
Var ute på fältet idag och gjorde några starter med AVAlon men det blåste lite för mycket för dagens uppgift OLC-triangel så det var bara att packa och åka hem.
Annars var det soligt och varmt men de byiga vindarna ställde till det. Och som vanligt på våren så har vi mycket Norge-vindar och det är ofta lite för mycket.
/Ville
Så här ser den längre flygning ut när man laddar upp*.igc-filen på rcmodelspot.com
---Senast redigerad av Ville; 2025-05-13, 20:45./Ville
- Jag vet det jag vet och jag gör vad jag kan -Kommentar
Kommentar