Beställde lite prylar till Blade nano helikopter från Horizon Tyskland.
Det gick fint att beställa och betala och efter 2 veckor kom ett paket till Schenker utlämningsställe. Paketet var ihoptejpat och såg ut att ha varit klämt i transporten, det var även en liten öppning i paketet som jag inte såg när jag hämtade det.
2 reservdelar saknades jämfört med vad som stod på packsedeln. Det är väl bara att skriva ett claim tänkte jag men där gick jag bet. På hemsidan kan man skicka ett meddelande, jag fyllde i alla uppgifter och tryckte på skicka men då blev svaret "försök igen senare" (5 försök under 3 dagar med samma resultat)
Ok, får väl försöka med Schenker då men i reglerna står det att den som skickar ska claima när det gäller import, d.v.s. Horizon hobby som jag inte får kontakt med.
Har också försökt ringa Horizon och välja antingen tyska eller engelska, oasett vilket så stängs telefonen ner och säger försök senare.
Min förlust är mindre än 300 kr så det går att leva med men ni andra kanske tänker beställa något som är mer kostsamt och då är det inte kul och det inte går att claima en förlust.
/Nisse
Det gick fint att beställa och betala och efter 2 veckor kom ett paket till Schenker utlämningsställe. Paketet var ihoptejpat och såg ut att ha varit klämt i transporten, det var även en liten öppning i paketet som jag inte såg när jag hämtade det.
2 reservdelar saknades jämfört med vad som stod på packsedeln. Det är väl bara att skriva ett claim tänkte jag men där gick jag bet. På hemsidan kan man skicka ett meddelande, jag fyllde i alla uppgifter och tryckte på skicka men då blev svaret "försök igen senare" (5 försök under 3 dagar med samma resultat)
Ok, får väl försöka med Schenker då men i reglerna står det att den som skickar ska claima när det gäller import, d.v.s. Horizon hobby som jag inte får kontakt med.
Har också försökt ringa Horizon och välja antingen tyska eller engelska, oasett vilket så stängs telefonen ner och säger försök senare.
Min förlust är mindre än 300 kr så det går att leva med men ni andra kanske tänker beställa något som är mer kostsamt och då är det inte kul och det inte går att claima en förlust.
/Nisse
Kommentar