Horizonhobby tyskland

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nisse Larsson
    • apr 2019
    • 8

    Horizonhobby tyskland

    Beställde lite prylar till Blade nano helikopter från Horizon Tyskland.

    Det gick fint att beställa och betala och efter 2 veckor kom ett paket till Schenker utlämningsställe. Paketet var ihoptejpat och såg ut att ha varit klämt i transporten, det var även en liten öppning i paketet som jag inte såg när jag hämtade det.
    2 reservdelar saknades jämfört med vad som stod på packsedeln. Det är väl bara att skriva ett claim tänkte jag men där gick jag bet. På hemsidan kan man skicka ett meddelande, jag fyllde i alla uppgifter och tryckte på skicka men då blev svaret "försök igen senare" (5 försök under 3 dagar med samma resultat)
    Ok, får väl försöka med Schenker då men i reglerna står det att den som skickar ska claima när det gäller import, d.v.s. Horizon hobby som jag inte får kontakt med.
    Har också försökt ringa Horizon och välja antingen tyska eller engelska, oasett vilket så stängs telefonen ner och säger försök senare.

    Min förlust är mindre än 300 kr så det går att leva med men ni andra kanske tänker beställa något som är mer kostsamt och då är det inte kul och det inte går att claima en förlust.
    /Nisse
  • Ken1
    • maj 2008
    • 594

    #2
    Kolla med Magnus på MBS om han kan ta in? Men supporten i HH Tyskland kan vara sådär.. Bästa är i USA, där kan du få ett helt nytt plan, om du sätter det i backen och skyller på felande elektronik har jag läst ;-)

    Kommentar

    • mikaelbe
      • jan 2014
      • 157

      #3
      Kanske autopartner kan ta in reservdelar? De säljer ju Horizon Hobby produkter.

      Kommentar

      • Nisse Larsson
        • apr 2019
        • 8

        #4
        Tack för tipset, hade faktiskt inte varit inne på Autopartner i ny regi.

        Nu har jag kontaktat Horizon USA, får se om dom tar något ansvar för tyska Horizon hobby.

        Kommentar

        • Ken1
          • maj 2008
          • 594

          #5
          Du får nog samma svar jag fick från USA.. de kan inget göra utan hänvisar till Tyskland/EU. Iaf i mitt fall.

          Kommentar

          • Nisse Larsson
            • apr 2019
            • 8

            #6
            Efter att jag skickat meddelande på HH USA´s hemsida fick jag detta meddelande:

            Hello Nils

            I am very sorry to hear about the issue. I have put the case over the EU team for follow up.

            Best Regards
            Aleic G
            Customer Support
            Horizon Hobby LLC
            Hours Monday through Friday - 4pm to 9pm EST
            www.horizonhobby.com

            Kommentar

            • Nisse Larsson
              • apr 2019
              • 8

              #7
              Det ser ut att ordna sig

              Thank you Aleic, much appreciated, important for us as customers and for the credibility of Horizon Hobby
              Nils

              Good afternoon Nils, I was referred your inquiry about your missing parts.
              I do apologize for the damaged parcel and will send you a replacement for the missing 2X BLH1302 - Main frame: Nano S2.
              RMA 1252334

              Mit freundlichen Grüßen, Kind regards, Bien cordialement
              Sven
              International Customer Support
              Horizon Hobby Europe

              Kommentar

              • Nisse Larsson
                • apr 2019
                • 8

                #8
                Lyckligt slut, igår kom de saknade prylarna från Tyskland och behöver vi i fortsättningen kontakta HH Tyskland så verkar det vara det här som gäller:

                Citat
                Hello Nils, you can always contact me here:
                info@horizonhobby.de
                Slut citat

                Kommentar

                Arbetssätt...