RX till Opentx/Edge med analogingång

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • OlleG
    • aug 2006
    • 270

RX till Opentx/Edge med analogingång

Hej
    Radiomaster hade under en kort tid R168 innan Frsky hävdade att de gjorde patentintrång. Den hade något jag saknar, en analog spänningsmätningsingång som telemetriades och som inte är batterispänning till mottagaren. Tyvärr köpte jag aldrig någon.

Någon som känner till någon motsvarande som finns idag? Ska passa min sändare RM TX16 med 4in1 modul.
    /OlleG
  • andWho
    • nov 2007
    • 546

Många av Spektrums mottagare har ingång för spänningsmätning, t.ex 6610T.

Kommentar

• McRegor
      • maj 2006
      • 7938

Många ERS-mottagare har detta som standard men då behöver du en ELRS-modul till din sändare om d inte har ELRS inbyggt. Min FlySky-sändare och motsvarande mottagare som jag har till mina båtar har också detta så det är nog inte så ovanligt. Däremot ingen av mina Spektrum-mottagare utan Spektrum brukar ofta förlita sig till sina egna fartreglage som kan vidarebefordra denna info till en Spektrum-mottagare som kan ta hand om informationen och skicka vidare till sändaren. Den lösningen har jag i nån kärra.
      Roger

Kommentar

• OlleG
        • aug 2006
        • 270

Om jag går på tex 6610T som nämns. Får jag upp (man kanske ska säga ned) Telemetrin till Opentx/Edge sändare?
        /OlleG

Kommentar

• andWho
          • nov 2007
          • 546

Ursprungligen postat av OlleG
          Om jag går på tex 6610T som nämns. Får jag upp (man kanske ska säga ned) Telemetrin till Opentx/Edge sändare?
          /OlleG
          Javisst.
          Sedan kan man ju installera Frankies Lua scripts för mer funktionalitet https://www.youtube.com/watch?v=yrAqV4b9Li4
          /A

Kommentar

• OlleG
            • aug 2006
            • 270

Tack för svar!
            Kompletterar frågan, finns någon lågprismottagare, ej ELRS, med en spänningsingång? Och går till 4 in 1.
            Ska bara ha dem till enkla skumplan..
            /OlleG

Kommentar

Arbetssätt...