handdator

Visa fullständig version : bms 621 hight speed?



Richar3D
2006-05-30, 18:48
är dessa servon bra? har tänkt att ha i katanan(en 3d maskin, storlek 40) till alla roder utom rtottel. hur är kvaliten? håller de länge? centrerar de bra?

AM
2006-05-31, 14:03
Jag är jävig - för jag säljer BMS-servon. Men jag använder dem i mina egna plan. Och de säljer mycket bra. Några få returer, men det har varit produktionsfel på de servona som bytts. (Kallödning på kretskortet). Den serien är sedan länge borta.

Jag har exempelvis BMS-620 i en 3-meters Giles 202. Snabba, starka och fungerar bra.

En debatt på ett annat forum gällde Hitec DIGITALA Servon som såldes för 100 kr/st. Det hänger mer på importvägarna än på priset... Kvalitén alltså...

Mvh
Ove

Richar3D
2006-05-31, 17:14
ok, ska du till barkarby nästa helg? undrar om du kan ta med då, plus en S.Y. 4t 80 eller 91:a. ska man ha metall eller plast drev i servona?

AM
2006-05-31, 19:22
Javisst, vi kommer till Barkarby - med 91'a och servon.

Mvh
Ove

Magnus G
2006-06-02, 14:58
Jag köpte några BMS-661 servon och det är ett par saker som jag är måttligt imponerad över:
Det är väldigt lite vibrationsskydd (om någon alls) av de interna komponenterna och kablarna.
Skruvarna som håller ihop 661-servoskalet måste sitta mycket löst(!), för annars går växellådan tungt och servot går långsamt och kan inte centrera ordentligt.
Sen har servona den "featuren" att de direkt vid strömpåslag slår ut i ena ändläget och sedan går tillbaka igen, vilket är lite störande.

Men i övrigt har de fungerat klanderfritt så jag antar att man får vad man betalar för.

AM
2006-06-02, 15:54
Jag har inte haft den reaktionen någon gång från ett servo. Däremot har vissa mottagare gjort det. Jag skulle tro att det är mottagaren som ger det fulla servoutslaget.

Kvalitén på BMS kan jag inte uttala mig om mer än att de servon jag använt har fungerat bra. Vad gäller avlastning och vibrationsdämpning av innandömet har jag hittils inte sett annat än smältlim eller siliconlim i några servon.

De servon jag fått i retur var behäftade med fabrikationsfel (kallödning).

Mvh
Ove

ssn
2006-06-03, 17:01
8 till 10 BMS i olika maskiner.....

Kanske inte de exaktaste servona jag har men till den flygningen som jag håller på med är de fullt OK....

(har) Maskiner som är utrustade med från el till 30cc metanol....

Sosen..