handdator

Visa fullständig version : Sommarkväll



Anders J
2006-06-12, 20:34
Kavlugnt på Österlen (ovanligt), 20 grader. Kom just in efter 20 min i solnedgången med en lätt modifierad Starlite med hemmalindad CD-rova.
Glida runt sakta, sakta i knähöjd, stiga högt upp och segla ner, en eller annan looping. Fast det stör nästan kvällsfriden. Det är så vackert att man nästan blir rörd till tårar när de sista röda solstrålarna skiner genom gul transparent lite-klädsel. Ack om det vore såhär alltid!

Anders

DrHanke
2006-06-12, 20:35
låter härligt må jag säga, men om det alltid vore så här härligt då vore det ju inte kul eller?

Anders J
2006-06-12, 20:41
Hej doktorn!
Nä du har väl rätt. Men i kväll var det perfekt att kunna smita ut på gräsmattan bakom gården. Det är så himla sällan vi har den här sortens kvällar, så det påverkar sinnet lite extra. Jag kommer att sova gott i natt!

Anders

Frippe
2006-06-12, 20:42
jag var ute och flög en sväng igår kväll.
Vilket härligt väder!

22grader i skuggan vid halv nio tiden.
Grymt härlig att stå och flyga i shorts och tshirt med solen i ryggen...

DrHanke
2006-06-12, 20:48
jo visst är dessa kvällar helt underbara, klart man skall passa på! Sånt här väder och kvällar får inte missas helt enkelt, å visst blir det så att de enkla planen nog allt e de roligaste dessa kvällar när man bara går ut på gräsmattan och njuter med lite flygning!

Zekee
2006-06-12, 21:11
Ikväll var en kanonkväll, men med värme och vindstilla så var det olidligt nere på vårat fält! Benen,armarna och ansiktet var svart av dessa små elaka jävla knott! Bits inte speciellt mkt men in i munnen,ögonen och öronen ska dom!