handdator

Visa fullständig version : Roterande infällbara ställ



zeno
2006-06-17, 20:00
Hjälp... Jag svettas ihjäl.
Jag sitter och håller på o ska installera roterande ställ i CMP Corsair 50.
Men jag blir gaaalen. Hade jag hår så hade jag slitit av det för länge sen :P

Får icke till det dom vill antingen inte gå ena vägen åt ena hållet eller åt andra...
Ska posta bilder senare. Tänkte bara höra ifall någon hade några sådana där goda råd att ge.

bokis
2006-06-17, 21:06
Jocke,det du pratar om var det som gjorde att jag,å numera oxå zekee,
har luftställ i våra maskiner.. Mitt hår lossnade för ett par år sen när jag testade å montera roterande mekaniska ställ i min p-40,jag gav upp..
Önskar att jag hade några bra tips o komma med men tyvärr...Maskinen är ju dessutom inte så stor så med mina fingrar gick det bara inte,allt var så smått så jag klarade det inte... :?
Hoppas att det löser sig för dig! :D

zeno
2006-06-17, 21:48
Nej det är rätt sparsamt med utrymme, minst sagt :)

Glömde nämna att dessa ställ just är mekaniska... Har fått det att funka något så när nu, men sätter ett extra batteri just till landingsställservot för säkerhetens skull.


Men bara för att kolla lite, vad kostar ett hyggligt luftställ?
Har ett par Eurokitställ som jag är nöjd med Festo-kopplingarna (dom heter väl Festo dom små blå?) är ju förbaskat smidiga. Men Eurokit har inte i denna storlek som roterar :roll:

bokis
2006-06-17, 21:54
Hmm,jag har funderat...Jag har ett par som jag inte använder(robart)..
Måste fundera lite mer Zeno.. Kommer dom till ett bra o lyckligt hem i såna fall? :? Ge mig en stund... :D

zeno
2006-06-17, 22:59
Hehe jag är en sann landingsställvän ;)
Men jag ska ge dessa ett par chanser till, är rätt envis av mig...
Så klura du på, skicka ett PM när du kommit fram till något :)

Zekee
2006-06-18, 02:06
Titta på mig! Jag har håret kvar! 8)
Robart var en breaze att installera, och starka verkar dom vara! Dom höll men inte lådan dom sitter fast i vingen med...